Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aankoppelen 4 GB usb stick  (gelezen 527 keer)

sprokkel

  • Gast
Aankoppelen 4 GB usb stick
« Gepost op: 2015/10/14, 16:48:38 »
Hallo Allemaal,
ik kom het volgende probleem tegen,met een usb stick
Heb deze stick normaal geformatteerd op mijn win.. Laptop FAT 32
Gebruik Ubuntu 14.04 trusty  Tahr

Hoe kan dit opgelost worden ??

Error mounting system-managed device /dev/sdc1: Command-line `mount "/mnt/usb-_USB_DISK_2.0_07AA19073690CAF1-0:0-part1"' exited with non-zero exit status 32: mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sdc1,
       missing codepage or helper program, or other error
       In some cases useful info is found in syslog - try
       dmesg | tail  or so

Offline jan11000

  • Lid
Re: Aankoppelen 4 GB usb stick
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/14, 19:08:35 »
Denk dat je of index beschadigd hebt of je hebt in windows onveilig verwijderd.

let goed!
Je moet altijd eerst via software ontkoppelen en dan pas de kaartje verwijderen, dit moet, ook in linux.
Dit geld voor alle hardware die je kunt verwijderen, usb harde schijven etc
Door verkeerd te verwijderen kan het ook gebeuren dat je harde schijf/kaartje opeens leeg is, dit is ook door het verkeerd ontkoppelen.

Je kunt proberen om het kaartje 2x in windows koppelen en ontkoppelen, en gebruik ook de software matige ontkopppelen.

sprokkel

  • Gast
Re: Aankoppelen 4 GB usb stick
« Reactie #2 Gepost op: 2015/10/14, 19:16:01 »
Denk dat je of index beschadigd hebt of je hebt in windows onveilig verwijderd.

let goed!
Je moet altijd eerst via software ontkoppelen en dan pas de kaartje verwijderen, dit moet, ook in linux.
Dit geld voor alle hardware die je kunt verwijderen, usb harde schijven etc
Door verkeerd te verwijderen kan het ook gebeuren dat je harde schijf/kaartje opeens leeg is, dit is ook door het verkeerd ontkoppelen.

Je kunt proberen om het kaartje 2x in windows koppelen en ontkoppelen, en gebruik ook de software matige ontkopppelen.
Hallo Jan

Usb stick , is niets mis mee , kan deze alleen niet aankoppelen in Ubuntu  14.04
op de Windows PC werkt deze stick prima, krijg hem alleen niet in Ubuntu werkend
 

Re: Aankoppelen 4 GB usb stick
« Reactie #3 Gepost op: 2015/10/14, 19:25:03 »
Dit heb ik lang geleden ook eens meegemaakt met een USB-stick. Opnieuw formatteren onder Gparted loste het probleem op. Alle data wissen, opnieuw indelen als FAT32, toepassen, et voilĂ .... de stick werkte zowel onder Win als onder Lin perfecto. :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

sprokkel

  • Gast
Re: Aankoppelen 4 GB usb stick
« Reactie #4 Gepost op: 2015/10/14, 19:50:35 »
Dit heb ik lang geleden ook eens meegemaakt met een USB-stick. Opnieuw formatteren onder Gparted loste het probleem op. Alle data wissen, opnieuw indelen als FAT32, toepassen, et voilĂ .... de stick werkte zowel onder Win als onder Lin perfecto. :)
Hi, Gaan we dat eens proberen
Bedankt zover...
Ben weer terug  :)  opgelost  Bedankt
« Laatst bewerkt op: 2015/10/14, 19:55:52 door sprokkel »