Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: toetsenbord dat staakt na screen mirroring  (gelezen 802 keer)

Offline yogiman

  • Lid
toetsenbord dat staakt na screen mirroring
« Gepost op: 2019/06/21, 17:22:46 »
Ik heb nu al verschillende keren gehad dat ik het toetsenbord niet meer kon gebruiken, nadat ik het laptop scherm met de tv gedeeld had, en dan weer terug ging naar alleen laptop of de tv uitdeed. Om de een of andere reden nu al een tijdje niet. Is dit probleem bekend?

DarkEra

  • Gast
Re: toetsenbord dat staakt na screen mirroring
« Reactie #1 Gepost op: 2019/06/21, 17:24:42 »
Zorg eens dat je topics in het juiste forum gedeelte komen te staan. Je problemen hebben niks te maken met Foto, video- of audiobewerking. ;) :)

nahjo

  • Gast
Re: toetsenbord dat staakt na screen mirroring
« Reactie #2 Gepost op: 2019/06/21, 17:31:33 »
Ik heb nu al verschillende keren gehad dat ik het toetsenbord niet meer kon gebruiken, nadat ik het laptop scherm met de tv gedeeld had, en dan weer terug ging naar alleen laptop of de tv uitdeed. Om de een of andere reden nu al een tijdje niet. Is dit probleem bekend?
Vandaag iets gelijkend meegemaakt. Normaal laptop met extern scherm (deksel dicht) maar op het moment dat ik het deksel open (laptop scherm start) ook het interne als externe toetsenbord vast als een huis.
Xubuntu 18.04.2

Re: toetsenbord dat staakt na screen mirroring
« Reactie #3 Gepost op: 2019/06/21, 18:46:55 »
Ik laat hem dan ook altijd een beetje open staan. Nooit helemaal dicht. Krijg je snel geklooi met slaapstand en zo.
Scherm wisselen altijd met Fn toest.

Fn <dubbel-beeldschermtekentje>
Indrukken tot je de gewenste stand bereikt hebt (met dubbel beeldschermpje, dat is beeldschermselectie op een laptop).

Een voorbeeld. Kan per merk/type wat verschillen in afbeelding of f-toests.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore