Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geknoeid met evolution: werkbalken weggedrukt en zie alleen nog agenda  (gelezen 599 keer)

Hallo,


ik ben een beetje te actief bezig geweest in Evolution met werkbalken te verwijderen. Nu zie ik alleen de Agenda in Evolution en kan ik met geen mogelijkheid de bovenste werkbalk terug krijgen om weer de mails te kunnen zien.

Het kwam omdat ik de afvalkalender van onze gemeente wou downloaden, er was toen maar 1 optie: naar Agenda. Dis is dus in het onderdeel Agenda van Evolution beland. Op een of andere manier kwam dat eens boven en wou ik dat weg hebben uit Evolution, zodat ik begon te knoeien aan het beeld en allerlei balken uitvinkte.

In bijlage zie je de schermafdruk die ik maakte.

Met de muis heb ik al dikwijls geprobeerd op verschillende plaatsen in dat scherm rechts te klikken om te zien of ik de balk bovenaan terug kan krijgen maar dat lukt niet.

Ik heb al geprobeerd Evolution te verwijderen en terug te installeren maar hij komt terug op dat scherm.

Weet iemand hoe ik dat terug fatsoenlijk kan krijgen? Ik moet voor niks de afvalkalender hebben in de agenda want ik gebruik de agenda nooit. Evolution vind ik een enorm goei programma voor de mails, daar gebruik ik hem voor.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Els

Offline vanadium

  • Lid
Re: Geknoeid met evolution: werkbalken weggedrukt en zie alleen nog agenda
« Reactie #1 Gepost op: 2019/01/13, 14:25:44 »
Iemand die met Evolution werkt, kan misschien een betere oplossing aanbrengen, maar wat zeker helpt is Evolution afsluiten en je configuratieprofiel wissen. Dan wordt bij de volgende opstart een nieuw profiel aangemaakt: alles is dan gereset. Je moet dan wel opnieuw je accounts en kalenders instellen. Indien je met lokale mail werkt, dan moet je ook die mailbestanden uit je oude profiel overbrengen naar het nieuwe.

Dit is de noodoplossing. Het moet wel mogelijk zijn één en ander terug te herstellen via de programmaopties. Ik gebruik Evolution niet, dus daar kan ik niet helpen.

Re: Geknoeid met evolution: werkbalken weggedrukt en zie alleen nog agenda
« Reactie #2 Gepost op: 2019/01/13, 14:48:58 »
Hallo
probeer eens in dat scherm op de Rechter Alt knop te drukken komt er dan iets in beeld ?
zo ja alt ingedrukt houden en dan in verschenen menubalk op  in menu beeld  klikken en kiezen
bij indeling show menu bar
Geen zorgen met Ubuntu voor morgen
Ik Gebruik > Ubuntu : recentste versie.
Deze pc = 64 bits met X64-processor3.30 GHz

Re: Geknoeid met evolution: werkbalken weggedrukt en zie alleen nog agenda
« Reactie #3 Gepost op: 2019/01/13, 16:04:05 »
Iemand die met Evolution werkt, kan misschien een betere oplossing aanbrengen, maar wat zeker helpt is Evolution afsluiten en je configuratieprofiel wissen. Dan wordt bij de volgende opstart een nieuw profiel aangemaakt: alles is dan gereset. Je moet dan wel opnieuw je accounts en kalenders instellen. Indien je met lokale mail werkt, dan moet je ook die mailbestanden uit je oude profiel overbrengen naar het nieuwe.

Dit is de noodoplossing. Het moet wel mogelijk zijn één en ander terug te herstellen via de programmaopties. Ik gebruik Evolution niet, dus daar kan ik niet helpen.

Hoe zou ik dat moeten doen, het configuratieprofiel wissen? Dat ken ik niet. Alvast bedankt.

Re: Geknoeid met evolution: werkbalken weggedrukt en zie alleen nog agenda
« Reactie #4 Gepost op: 2019/01/13, 16:04:38 »
Hallo
probeer eens in dat scherm op de Rechter Alt knop te drukken komt er dan iets in beeld ?
zo ja alt ingedrukt houden en dan in verschenen menubalk op  in menu beeld  klikken en kiezen
bij indeling show menu bar


Bedankt, maar dat werkt spijtig genoeg niet. Er gebeurt niets als ik op Alt druk in het scherm van Evolution.

Re: Geknoeid met evolution: werkbalken weggedrukt en zie alleen nog agenda
« Reactie #5 Gepost op: 2019/01/13, 16:16:20 »
Jammer dat bij jou niet werkt nu weet ik niet of er verschil kan zitten in soort
computer of instellingen van Ubuntu
en als je alt - v doet ik lees hier ook zoiets http://gnome-evolution-general.1774414.n4.nabble.com/Restore-menubar-running-Ubuntu-18-04-1-td4667589.html
Geen zorgen met Ubuntu voor morgen
Ik Gebruik > Ubuntu : recentste versie.
Deze pc = 64 bits met X64-processor3.30 GHz

Re: Geknoeid met evolution: werkbalken weggedrukt en zie alleen nog agenda
« Reactie #6 Gepost op: 2019/01/13, 16:37:01 »
Bedankt, het is gelukt met die Alt-v. Waauw, geweldig, dank u voor de tip!