Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 11.04 grafische problemen met Unity  (gelezen 1293 keer)

Offline wowo

  • Lid
Ubuntu 11.04 grafische problemen met Unity
« Gepost op: 2011/04/28, 20:25:30 »
Ik heb met de live cd/usb stick Ubuntu 11.04 op 3 pc's/laptops uitgetest.
Op mijn 2 laptops zag ik geen problemen maar op mijn desktop (mijn hoofdsysteem) kreeg ik grafische problemen met Unity.

De normale bureau blad iconen alsmede de normale Windows zijn gewoon goed maar de iconen van de Unity bar alsmede de bovenste werkbalk zijn door grafische problemen geheel onleesbaar.

Ik kan helass bij de live cd/usb stick Ubuntu niet in de Classic look zetten om het een en ander uit te testen.

Om duidelijk te maken wat ik bedoel heb ik een foto van het scherm gemaakt als bijlage.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Ubuntu 11.04 grafische problemen met Unity
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/29, 07:53:29 »
Ik had dit ook in de beta versie. Het ligt aan het niet goed gebruiken van de grafische kaart. Waarschijnlijk kan je de afsluit knop rechts bovenin wel vinden. En het menuutje wat uitklapt is wel fatsoenlijk leesbaar.

In deze link de info om je Ubuntu tijdelijk op klassiek zetten
http://sites.google.com/site/computertip/klassiek

Daarna zorgen dat je de stuurprogramma's voor je grafische kaart (ik hoop dat die capabel genoeg is?) installeert. Dit kan je doen door systeem --> beheer --> stuurprogramma's. Als je daarvoor kiest zal gezocht worden naar fabrieks stuurprogramma's voor je grafische kaart. Als die geinstalleert zijn dan zal de unity schil ook weer werken, dus kan je weer switchen van klassiek naar Ubuntu in het aanmeld menu.

Succes!


Offline wowo

  • Lid
Re: Ubuntu 11.04 grafische problemen met Unity
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/29, 09:38:32 »
Ik had dit ook in de beta versie. Het ligt aan het niet goed gebruiken van de grafische kaart. Waarschijnlijk kan je de afsluit knop rechts bovenin wel vinden. En het menuutje wat uitklapt is wel fatsoenlijk leesbaar.

In deze link de info om je Ubuntu tijdelijk op klassiek zetten
http://sites.google.com/site/computertip/klassiek

Daarna zorgen dat je de stuurprogramma's voor je grafische kaart (ik hoop dat die capabel genoeg is?) installeert. Dit kan je doen door systeem --> beheer --> stuurprogramma's. Als je daarvoor kiest zal gezocht worden naar fabrieks stuurprogramma's voor je grafische kaart. Als die geinstalleert zijn dan zal de unity schil ook weer werken, dus kan je weer switchen van klassiek naar Ubuntu in het aanmeld menu.

Succes!
Bedankt voor je antwoord maar dan zal ik eerst Ubuntu 11.04 volledig moeten installeren en dan dus maar hopen dat ik het alsnog met mijn videokaart in orde krijg.
Is het niet mogelijk om mbv van de life-CD de classic look te krijgen ??

 
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Ubuntu 11.04 grafische problemen met Unity
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/29, 10:01:38 »
misschien als je op dezelfde manier af en aanmeldt? Ik weet alleen zo even niet wat de standaard inlog gegevens zijn van de Live CD user?
Maar misschiend dat je dat ergens kan vinden het het probeert?

Offline jolo

  • Lid
Re: Ubuntu 11.04 grafische problemen met Unity
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/29, 10:23:12 »
Eerst start je vanaf de Ubuntu 11.04 installatie CD op als Live CD. Wat me hier dan opvalt, dat de optie uitloggen/logout ontbreekt. Als deze op de default Engelse taal staat, probeer dan Switch from ubuntu. Klik met de muis op other. Typ ubuntu [Enter] Selecteer in het onderste paneel Ubuntu classic of Ubuntu Classic (No effects) Druk dan op nogmaals op [Enter]   

Bij mij op de Dual P3 met een ATI X1650Pro maat het blijkbaar niets uit, welke optie ik kies. Dus ook bij Ubuntu Classic (No effects) wordt er ingelogd op Unity. 
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM