Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Opstarten Live CD wil niet meer met Win 7 als Dualboot  (gelezen 3276 keer)

FrSu

  • Gast
Ik heb op mijn media PC een dualboot Win 7 met ernaast Mint 8 Helena. Dit draait verder goed. Nu wil ik de nieuwe PClinux OS eens uitproberen als Live CD.

De PC start op met CD-rom als 1ste via de Bios ingesteld en laat Boot CD: zien maar gaat daarna direct door naar de Grub. Heb al op alle mogelijke manieren via de BIOS geprobeerd, maar kom niet verder. Ook een andere Live CD geeft hetzelfde resultaat.

Kan het met een Win 7 update te maken hebben dat dit niet meer wil? Ik hoop hier het antwoord te vinden, want ik ben inmiddels behoorlijk uitgezocht. :|
« Laatst bewerkt op: 2010/04/17, 14:13:50 door FrSu »

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Opstarten Live CD wil niet meer met Win 7 als Dualboot
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/16, 20:24:22 »
Ik heb dit probleem ook eens gehad. Bij mij was de oplossing heel simpel: schakel de harde schijf tijdelijk uit als opstartapparaat. En schakel na het gebruik van de Live CD deze weer in.

FrSu

  • Gast
Re: Opstarten Live CD wil niet meer met Win 7 als Dualboot
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/16, 20:33:15 »
Gewoon Pull the Plug dus, dat zou ik kunnen doen. Voeding van de schijf af, maar dat is toch wel een vreemde zaak, terwijl het eerst niet zo was. Maar wat als ik besluit te installeren? Dat wil dan niet. :o

Is dit een Win 7 probleem? ???

Edit: Had er een USB draadloos toetsenbord op geïnstalleerd om zeker te zijn heb ik BIOS op defaults gezet en CD weer als 1ste. Na 2 her opstarts wil Mint 5 Live CD wel starten. Ga deze nu installeren (andere Grub en mogelijk herstel van opstart zaken) en daarna kijken of ik daarna wel de Live CD van PCLinux OS of elke andere kan draaien.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/16, 21:14:03 door FrSu »

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Opstarten Live CD wil niet meer met Win 7 als Dualboot
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/16, 23:37:13 »
Citaat
Gewoon Pull the Plug dus, dat zou ik kunnen doen. Voeding van de schijf af, maar dat is toch wel een vreemde zaak, terwijl het eerst niet zo was. Maar wat als ik besluit te installeren? Dat wil dan niet. Shocked
Nee, nee, je kunt gewoon in de lijst met apparaten waarvan opgestart kan worden de harde schijf uitschakelen ( dit is dus een instelling in het BIOS ).

FrSu

  • Gast
Re: Opstarten Live CD wil niet meer met Win 7 als Dualboot
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/17, 08:15:38 »
Ok, bedankt voor de tip, maar dat is voor mij niet wat ik zoek. Als ik zou willen installeren moet ik een heropstart doen en komt hetzelfde probleem weer terug.

Ik heb Mint 5  inmiddels met succes geinstalleerd, maar het opstarten van een Live CD werkt ook nu niet. Heb Windows 7 nog niet opgestart. Zou dat nog even kunnen doen met een checkdisk. Nu ik dit zo schrijf bedenk ik mij dat na updates er door win 7 na een opstart schijfcorrecties zijn uitgevoerd, dan is het dus toch waarschijnlijk dat een update van Windows 7 roet in het eten gooit. Daar is ook een melding over geweest. Even zoeken.........

FrSu

  • Gast
Re: Opstarten Live CD wil niet meer met Win 7 als Dualboot
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/17, 14:13:26 »
Heb het USB gebeuren in de BIOS even uitgezet, een Live CD (DVD-RW) opnieuw gebrand (Kubuntu Netbook, mooi voor een Media PC i.v.m. grote iconen op het bureaublad) en laten opstarten in de bovenste CD DVD. Dit werkte nu wel. =D

Denk dat dit toch de juiste combinatie is. De Live CD van PCLinux OS test ik wel even via de Live USB op mijn eee 1000H. ;)

Voor mij is het opgelost. :D

Offline midas

  • Lid
Re: [OPGELOST] Opstarten Live CD wil niet meer met Win 7 als Dualboot
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/17, 16:39:34 »
Hallo FrSu...ik heb op mijn HP Pavilion notebook nu alleen Ubuntu Karmic (64 bits) staan en ik krijg de Live USB met PCLOS Gnome 2010 er ook helemaal niet op. Intussen 2 keer middels Unetbootin een ISO 'gebrand' maar ik krijg hem echt niet verder dan Grub en dan krijg ik een foutmelding en stopt het proces helemaal. Heeft misschien niets met Win7 te maken dus. Voor mij gaat PCLOS weer in de ijskast en is nu het wachten op Lucid Lynx en Mint Isadora....hoeveel nachtjes slapen nog XD
Linux Mint 20.2 Cinnamon

FrSu

  • Gast
Re: [OPGELOST] Opstarten Live CD wil niet meer met Win 7 als Dualboot
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/17, 18:58:20 »
Lucid + ca. 30 = Isadora XD