Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dvd converter  (gelezen 2611 keer)

Offline TopGear

  • Forumteam
Dvd converter
« Gepost op: 2010/03/06, 09:43:44 »
Heehoi,

Nu ik een iPod Touch heb, zou ik er ook graag dvd's op kijken. Maar een video_ts op een ipod zetten, is zo zinloos als wat... Nu zoek ik een manier om die video_ts te converteren naar een mp4 (m4v geloof ik). Ik heb inderdaad een dual-boot met w7, maar die trekt het niet :s 5 min. CPU op 50%, en w7 gaat op black :P Avidemux kan volgens mij geen video_ts aan, en verder heb ik er geen gevonden.

Alvast bedankt voor de hulp
TopGear

Offline Duckie

  • Lid
Re: Dvd converter
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/06, 09:48:43 »
Ik vind handbrake hier erg handig voor.
http://handbrake.fr/


edit:
Nog even een aanvulling:
Ik was een beetje te snel. VIDEO_TS wordt niet rechtstreeks door Handbrake ondersteund.
Die met je dus eerst omzetten met b.v. K9copy.
Een programma dat beide dingen in één doet ben ik ook nog niet tegen gekomen maar het omzetten met K9copy gaat redelijk snel.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/06, 09:53:21 door Duckie »
____________________________________________

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Dvd converter
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/06, 10:04:44 »
Haha, hij pakt wel video_ts. Bij het navigeren moet je een vinkje zetten (links onder in het navigeer scherm) bij open VIDEO_TS folder. Dan werkt het wel ;)

Offline hvb

  • Lid
Re: Dvd converter
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/07, 14:22:59 »
Ik was gisteren aan het "spelen" met een dvd om deze op mijn computer te kunnen bekijken. Ik had alles letterlijk gekopieerd maar zag geen kans om de "film" af te spelen, geen enkel bestand scheen de volledige film te bevatten, en de losse clips kwamen brak te voorschijn.
Vervolgens heb ik ook de map VIDEO_TS in mijn homemap gezet , en alle bestanden daar in gesleept. Nu kan ik door rechts te klikken op de map VIDEO_TS de film openen met Totem.

Ik heb toen gezocht naar een dvd ripper en kwam uit bij Thoggen (ubuntu software in hardy),  die wel in staat is om alle .vob bestanden om te zetten naar .ogv. Vlug gaat het niet, het kan uren duren.

Alleen weet ik niet of de ipod in staat is om .ogv af te spelen.

Hans


Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Dvd converter
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/09, 15:32:51 »
Nee, dat kan hij niet.
Maar handbrake duurt even, maar het resultaat is geweldig :D

Overigens: Je kan een video_ts gewoon openen met vlc mediaplayer.