Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn computer loopt vaak vast als hij bezig is met het opstarten van Ubuntu  (gelezen 1302 keer)

Offline Daanschr

  • Lid
Ik heb net een nieuwe computer gekocht en een vriend van mij heeft Ubuntu erop geïnstalleerd, die naast windows 7 gebruikt word. Bij het opstartmenu kan ik kiezen tussen Ubuntu of Windows. Wanneer ik voor Ubuntu kies dan start Ubuntu regelmatig niet op en moet ik de computer herstarten. Die vriend weet niet hoe het probleem op te lossen. Ik heb een Medion computer.

Daan

De informatie die je geeft is erg summier. CPU, RAM, GPU, moederbord, enz.. ?

Offline jan11000

  • Lid
Na ubuntu kiezen krijg je een gekleurde scherm, druk esc dan gaat dit scherm weg, en je ziet meer info.

Offline Daanschr

  • Lid
Beetje druk laatste tijd, dus ik kon niet snel reageren. Ik zal je suggestie uitproberen Jan.

Ik heb weinig verstand van computers dus die afkortingen ken ik niet allemaal, Cumulus.

Buzzin, er word geen foutmelding gegeven. Als hij vastloopt is het tijdens het opstarten van Ubuntu, en het scherm blijft zwart. Control alt delete helpt niet. Hij doet helemaal niks, en ik zet de computer uit door op de aan/uit knop te drukken. Ik heb de nieuwste versie van Ubuntu. Ik zal die vriend van mij vragen of hij kan helpen met het beantwoorden van vragen.

Offline jolo

  • Lid
Kun je dan in ieder geval vertellen, om welke model Medion pc het gaat? Post daarvan zo nodig een  hyperlink. Het zou kunnen dat ervoor jouw model Medion een boot optie vereist is, om Ubuntu te kunnen installeren en draaien. Omdat je scherm zwart blijft, zou je om mee te beginnen boot optie nomodeset kunnen proberen. Vraag vanzelfsprekend die vriend, welke boot optie hij gebruikt heeft, om Ubuntu 12.04 te installeren. Mogelijk was hij vergeten, om deze boot optie aan het GRUB menu toe te voegen.     
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM