Interactief > Etalage

Geciteerd op omg! ubuntu!

<< < (2/2)

vanadium:

--- Citaat van: dekorte.marcel op 2019/05/17, 08:14:16 ---Mogelijk is zeker: dock uitschakelen en dash gebruiken.

--- Einde van citaat ---
Kan je Dock uitschakelen in Ubuntu? In 19.04 gaat dat, in de Ubuntu sessie, alvast niet (meer) via Gnome Tweaks. In de Gnome sessie kan je zonder meer Ubuntu Dock in- en uitschakelen.

DarkEra:

--- Citaat van: vanadium op 2019/05/14, 13:06:10 ---Daarbovenop kan je in 19.04 niet zomaar Ubuntu dock uitschakelen ....

--- Einde van citaat ---

Ubuntu 19.04 maakt volgens mij geen gebruik van Ubuntu Dock maar van de standaard Gnome dock. Ik draai 'm hier vanaf een minimal install en Ubuntu Dock is niet geinstalleerd.

vanadium:
Ik denk dat je dit verkeerd voor hebt. Wat bedoel je met de "de standaard Gnome dock"? Ubuntu maakt gebruik van een eigen gnome-shell extensie, pakketnaam: gnome-shell-extension-ubuntu-dock. Die extensie is gebaseerd op (= "geforked") de extensie Dash to Dock.

EvC:
Het wordt nog lastiger te volgen als ook de extensie Dynamic Panel Transparency genoemd wordt.

Mijn gedachte is dat het "pleasen" van voormalige Unity gebruikers voor een overvloed aan mogelijkheden heeft gezorgd en het bijna niet meer te volgen is.

Overigens is de transparantie en kleurinstelling van het panel (de taakbalk) ook in de extensie Dash to Panel aanwezig:




DarkEra:

--- Citaat van: vanadium op 2019/05/18, 13:13:32 ---Ik denk dat je dit verkeerd voor hebt. Wat bedoel je met de "de standaard Gnome dock"? Ubuntu maakt gebruik van een eigen gnome-shell extensie, pakketnaam: gnome-shell-extension-ubuntu-dock. Die extensie is gebaseerd op (= "geforked") de extensie Dash to Dock.

--- Einde van citaat ---
Die extensie stond hier niet geinstalleerd bij na de minimal installatie...? Ik kan het nu niet meer nagaan helaas, Ubuntu met Gnome bleek niet goed te werken op deze computer en is ondertussen vervangen. Vandaar ook mij late reactie.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie