Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]SDL voor C(++) opzetten in Ubuntu  (gelezen 1201 keer)

Offline Joshua822

  • Lid
[Opgelost]SDL voor C(++) opzetten in Ubuntu
« Gepost op: 2010/04/02, 18:00:03 »
Hey,

ik ben aan het proberen om de SDL toolkit voor C en C++ te installeren op Ubuntu 10.04 Lucid Lynx, maar het wilt niet echt lukken.

Ik weet niet wat ik fout zou kunnen doen. Ik heb via Systeem > Beheer > Synaptic pakketbeheerder de volgende pakketten geïnstalleerd:
libsdl-1.2dev
libsdl-image1.2
libsdl-image1.2-dev
libsdl-mixer1.2
libsdl-mixer1.2-dev
libsdl-net1.2
libsdl-net1.2-dev
(De pakketten libsdl-1.2debian en libsdl-1.2debian-pulseaudio zijn al geïnstalleerd.)

Nu heb ik geprobeerd om de simpelst mogelijke SDL applicatie in C te compileren. Dit is de broncode:
#include "SDL/SDL.h"

int main ( void )
{
    SDL_Init ( SDL_INIT_EVERYTHING );
    SDL_Quit ( );
    return 0;
}
Met deze opdracht in de terminal probeer ik te compileren ( ja, ik zit in de juiste directory ):
gcc -o test_sdl test_sdl.c -lSDLMaar ik krijg de volgende foutmeldingen:


Kan iemand mij wijzen op de fout die ik gemaakt heb en mij in de juiste richting wijzen om deze op te lossen ?

Alvast bedankt !
« Laatst bewerkt op: 2010/04/03, 23:27:14 door Joshua822 »

Offline muksie

  • Lid
Re: SDL voor C(++) opzetten in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/03, 20:40:46 »
Je zou bij het compilen sdl-config kunnen gebruiken, misschien dat er een library niet meegelinkt wordt ofzo. Dus zoiets:
gcc -o test_sdl test_sdl.c `sdl-config --cflags --libs`EDIT: Misschien ook nog #include <SDL/SDL.h> of #include <SDL.h> gebruiken (dus anglebrackets ipv quotes).
« Laatst bewerkt op: 2010/04/03, 20:44:20 door muksie »

Offline Joshua822

  • Lid
Re: SDL voor C(++) opzetten in Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/03, 22:34:15 »
Citaat
EDIT: Misschien ook nog #include <SDL/SDL.h> of #include <SDL.h> gebruiken (dus anglebrackets ipv quotes).
Warempel, ik denk dat dit het was.
Ik ben hier wel niet zeker van, omdat dit de eerste keer is dat ik er weer naar kijk sinds ik gisteren dit draadje ben begonnen, en nadat ik deze post gelezen had ik meteen deze tip heb gebruikt. Maar ik denk echt dat het dit dus was.
Dank je! :)