Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeren ubuntu-server 8.10  (gelezen 971 keer)

gerda

  • Gast
Installeren ubuntu-server 8.10
« Gepost op: 2009/03/18, 15:38:04 »
Ik heb de laatste versie van ubuntu server gedownload op cd gezet en ben bezig met installeren. De cdrom heb ik op fouten laten checken en hier mankeert niets aan. Maar nu het volgende:

na halverwege de installatie geeft hij aan dat ik de schijf met label "ubuntu_server 8.10 _Intrepid Ibex_Release I386(20081028.1) in de cdrom moet plaatsen!
verder staat nog in het venster media change.

Ik had eerste de versie 8.04.2 er op en deze installeerde goed en dit is ook de versie welke op de engelse site te downloaden is. Toen ik olp de nederlandse site keek was er dus een nieuwe versie maar bij werkt het niet.

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt.

Offline track

  • Lid
Re: Installeren ubuntu-server 8.10
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/18, 17:58:14 »
Hoi Gerda,

welkom op het forum !

Heb ik het goed begrepen dat je de (engelse) Uby-server 8.04.2 al geïnstalleerd had ?
Om welke reden wilde je de 8.10 erover heen installeeren dan ?
 
En waarom heb je niet gewoon een "upgrade" gedaan ?
Dat begrijp ik op dit moment niet.

Vriendelijke groet,

track

p.s. Bij Uby is er geen "Engelse" of "Nederlandse" versie.  De localisatie gebeurt helemaal flexibel achteraf.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/18, 18:00:09 door track »

Re: Installeren ubuntu-server 8.10
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/19, 00:22:23 »
Verse installatie is beter dan een upgrade!

Tijdens de installatie word de CD (of speler) niet meer gevonden.
Welke hardware gebruik je? Meerdere spelers?

gerda

  • Gast
Re: Installeren ubuntu-server 8.10
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/22, 16:35:45 »
Upgrade kan ik doen maar ik dacht laat ik de laatste versie er op zetten ben ik direct klaar. Maar helaas.

Wat de hardware betreft ik heb geen meerder spelers in die computer alleen cd/dvd brander, verder een diskette station en cardreader module.

Ik begrijp het niet bij het installeren in het begin leest hij toch ook de cd, dan weet hij toch ook de cd speler te vinden.


Offline dobby9

  • Lid
Re: Installeren ubuntu-server 8.10
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/26, 16:47:41 »
Het feit dat voor installatie een check heb gedaan of de media goed is ,geeft geen absolute zekerheid sat de media inderdaad vollidig goed is
De zekerheid wordt alleen vergroot.

gerda

  • Gast
Re: Installeren ubuntu-server 8.10
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/27, 09:58:02 »
ik de server versie 8.04 er weer op gezet. Dit werkt goed dus ik ga hier verder mee om ubuntu te leren verkennen

Bedankt voor de informatie zover.