Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fritz! USB Stick niet herkend  (gelezen 1861 keer)

DikLeering

  • Gast
Fritz! USB Stick niet herkend
« Gepost op: 2008/11/16, 14:44:18 »
Ik heb zojuist Ubuntu geinstalleerd. Helaas herkent het systeem m'n WiFi niet. Dit is een FRITZ! Usb stick, die - als alles goed gaat - contact moet leggen met een FRITZ! 7120 draadloos modem. Wie weet me te vertellen hoe ik dit moet oplossen.
Zelf al geprobeerd:
- USB stick loshalen en opnieuw toevoegen. Systeem ziet de USB stick. Daarop staat een Executable, maar deze leidt niet tot enig resultaat.

 :-[ ???

Offline siegi

  • Lid
Re: Fritz! USB Stick niet herkend
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/16, 18:31:35 »
Ik verplaats deze even naar internet en draadloos.

Re: Fritz! USB Stick niet herkend
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/16, 19:44:06 »
Ik heb zojuist Ubuntu geinstalleerd. Helaas herkent het systeem m'n WiFi niet. Dit is een FRITZ! Usb stick, die - als alles goed gaat - contact moet leggen met een FRITZ! 7120 draadloos modem. Wie weet me te vertellen hoe ik dit moet oplossen.
Zelf al geprobeerd:
- USB stick loshalen en opnieuw toevoegen. Systeem ziet de USB stick. Daarop staat een Executable, maar deze leidt niet tot enig resultaat.

 :-[ ???
Je zal een driver moeten installeren.Kan je iets meer info verstrekken? zodat we weten wat voor een chip er gebruikt wordt, bijv een Railink o.i.d. Geef het commando sudo lshw in de terminal en kijk wat erbij staat. Of staat er iets in de handleiding?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

flevo

  • Gast
Re: Fritz! USB Stick niet herkend
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/21, 17:19:06 »
Hallo ik heb het zelfde probleem en ik moet zeggen ik weet niets van linux ik ben in de probeer fase
ik heb dit als info:
 aSystem administration rights (root privileges) are necessary for the installation. You must log in to the console as "root" or "Superuser".
Copy the archive "fwlanusb-x.yy.yy.tar.gz" from the Linux archive to your computer (e.g. from a diskette using the "mcopy" command from a console) and start the console (command prompt).
Extract the archive with the command

tar -xzvf fwlanusb-x.yy.zz.tar.gz

Example for SUSE 10.2:

tar -xzvf fwlanusb-1.00.00.tar.gz

A directory called "fritz" is created.

Switch to the new directory "fritz" and enter the command "./install" to begin the installation.
Connect the FRITZ!WLAN USB Stick with your USB port now.
The WLAN driver is initialized automatically. The output to the /var/log/messages reads:
usbcore:  registered new driver fwlanusb
fwlanusb: loaded

en hier heb ik het vandaan gehaald:
http://www.avm.de/en/frame/frame.php?destination=http%3A%2F%2Fwebgw.avm.de%2Fdownload%2FDownload_en.jsp%3Flang%3Den%26preferlang%3Den%26os%3Dlinux%26product%3DFRITZ%21WLAN+USB+Stick%26category%3Dfritzbox


« Laatst bewerkt op: 2008/11/21, 17:23:09 door flevo »

Re: Fritz! USB Stick niet herkend
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/21, 17:44:06 »
Waar heb je de file uitgepakt? Bijv op je Bureau blad?
Start een terminal op een type dir gevolgd door ENTER
Je krijgt nu een hele rij mappen en bestanden, staat frits erbij?
Zo ja navigeer naar de directory dat gaat zo in de terminal: cd /frits je aanwijzer verandert dan van  flevo@flevo-desktop:~$ naar levo@flevo-desktop:/frits$, dit even als voorbeeld.
Type nu sudo ./install  sudo ervoor anders mag je niet overal installeren.
Als het klaar is even voor de de zekerheid je PC opnieuw opstarten. Allemaal gelukt?
Zo niet post dan  weer. Succes

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

flevo

  • Gast
Re: Fritz! USB Stick niet herkend
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/23, 08:17:30 »
hallo GIjs dat :cd /frits je aanwijzer verandert dan van  flevo@flevo-desktop:~$ naar levo@flevo-desktop:/frits$, dit even als voorbeeld.
dat krijg ik allemaal niet te zien ,zou het kunnen dat ik linux met een bootcd  opstart.

Re: Fritz! USB Stick niet herkend
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/23, 18:41:52 »
Gebruik je een liv cd van Ubuntu? dan krijg je dat niet te zien
Gebruik je een boot cd om alleen te booten in Ubuntu, zou je dat moeten zien.
Terminal openen en achter de aanwijzer typen dir  Zie je nu de map frits of FRITS o.i.d.?
Anders staat het mapje misschien in je home map, bij cd /home/flevo/frits.
Wat je ook kan doen, installeer nautilus-open-terminal via Synaptic. Dan kan je met Nautilus grafisch naar een map gaan, als je in de juiste map staat klik je op de werkbalk op Bestand en dan "in terminalvenster openen" aanklikken.
En dan je commando's uitvoeren. Succes

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2008/11/23, 18:47:47 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.