Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kvpnc  (gelezen 1051 keer)

scooke

  • Gast
kvpnc
« Gepost op: 2008/08/09, 07:51:28 »
Hoi,

Heb vandaag kvpnc geinstalleerd met succes om via een vpn pptp connectie in te loggen op het bedrijfsnetwerk. Wanneer ik inlog wordt de connectie succesvol opgezet. Maar nu een minuut wordt het vpn paswoord opnieuw gevraagd en wordt dus de connectie automatisch verbroken.
In de log staat het volgende:

//
debug: No default interface given, tried default interface, got success, using "eth1".
debug: Username: vpnuser
debug: Trying to connect to server "hostname vpn server" with user "vpnuser"...
debug: [pppd] Using interface ppp0
debug: [pppd] Connect: ppp0 /dev/pts/1
debug: [pppd] CHAP authentication succeeded
debug: [pppd] MPPE 128-bit stateless compression enabled
debug: [pppd] not replacing existing default route via 192.168.1.1
debug: [pppd] Cannot determine ethernet address for proxy ARP
debug: [pppd] local IP address 'X.X.X.X' -> ipadres gekregen van bedrijfsnetwerk
debug: [pppd] remote IP address X.X.X.X
success: Successful connected to server 'hostname vpn server" user: "vpnuser" at Sat Aug 9 07:39:28 2008 [PPTP]
success: Connection established.
info: Reconnect after connection lost enabled, reconnecting... -> na een minuut geconnecteerd te zijn wordt opnieuw mijn vpn paswoord gevraagd

//

Normaal gezien zou ik dan toch de gateway van het bedrijfsnetwerk moeten krijgen? In de log staat not replacing existing default route 192.168.1.1?
Wie kan me hiermee helpen, onder windows wekr dit wel maar met windows werken is voor mij geen optie meer.
Alvast bedankt!

grtz,
Steven

Offline ruujan

  • Lid
kvpnc
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/12, 12:30:08 »
Dat van die default route klopt wel. Dat betkent dat je alleen voor de verbinding naar je bedrijfsnetwerk van de VPN gebruik maakt. Als je dit zou veranderen dan gaat al je netwerkverkeer naar buiten via de VPN. Ik kan je verder niet zo helpen, maar ik kan wel een paar vragen stellen die je misschien in de goede richting sturen.

Wat gebeurt er als je de ping check aanzet? Dat staat bij General in kvpnc.
Maak je alleen een point to point verbinding met de VPN-server of moet er een tunnel opgebouwd worden om ook nog systemen achter de VPN-server te bereiken. In dat geval, is de VPN-server ook de default gateway in het bedrijfsnetwerk?