Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Xubuntu Herstarten  (gelezen 628 keer)

Offline yJi

  • Lid
[Opgelost] Xubuntu Herstarten
« Gepost op: 2012/03/10, 16:53:04 »
Wanneer ik vanuit Xubuntu herstarten wil ivm met een update, of dat ik nu even iets onder XP wil doen,
dan blijft/gaat regelmatig het scherm niet verder dan het eindescherm van Xubuntu en de bewegende balk onder de naam Xubuntu blijft dan ineens op een willekeurige plek staan.
Verder geen enkele mededeling hoor, maar wel dat mijn joybook toch weer blijkbaar vastgelopen is in de laatste herstart fase.
Wat kan dat zijn dan?  
« Laatst bewerkt op: 2012/03/11, 15:10:56 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Wout55

  • Lid
Re: Xubuntu Herstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/10, 17:27:36 »
Dat gebeurt me bij Ubuntu 11.10 ook wel eens een keertje. Bij het afsluiten van de programma´s komt er dan kennelijk ergens geen antwoord meer en blijft de boel hangen. Ik zet hem dan uit met de aan/uit knop. Wat mogelijk helpt is eerst alle zichtbare programma´s afsluiten en daarna pas afsluiten en herstarten.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Xubuntu Herstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/10, 17:39:28 »
1. Sluit eerst alle open programma's/vensters zoals Wout55 zei.
2. Gebruik een terminal met toetsencombinatie Ctrl-Alt-F1 en log daar in.
3. Voer dan één van de volgende opdrachten uit (beiden doen hetzelfde)
sudo rebootof
sudo init 6Kijk wat daar voor meldingen verschijnen (misschien in een rode kleur of met de tekst "failed"). De voortgang kan je tijdelijk bevriezen met de Pause/Break-knop rechtsboven aan je toetsenbord. Anders vliegt de meldingen-tekst te snel over het scherm. Als je de 1e/2e vreemde melding bij een "staand" scherm hebt opgeschreven, kan je de procedure weer voortzetten met elke andere toets. ... en als dat nodig is nog een keer onderbreken met de Pause/Break-knop.
Als de herstart-procedure ergens blijft hangen, kan je proberen om met Ctrl-C een lopende opdracht af te breken.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu Herstarten
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/11, 11:21:18 »
Dat gebeurt me bij Ubuntu 11.10 ook wel eens een keertje. Bij het afsluiten van de programma´s komt er dan kennelijk ergens geen antwoord meer en blijft de boel hangen. Ik zet hem dan uit met de aan/uit knop. Wat mogelijk helpt is eerst alle zichtbare programma´s afsluiten en daarna pas afsluiten en herstarten.

Ja dat doe ik ook eerst hoor, alle programma's zijn eerst afgesloten door mij en dan pas ga ik herstarten.
Vaak doe ik dan ook al vaak dat ik Xubuntu dan eerst helemaal afsluit en dan start ik mijn joybook maar weer opnieuw op.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu Herstarten
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/11, 11:28:14 »
1. Sluit eerst alle open programma's/vensters zoals Wout55 zei.
2. Gebruik een terminal met toetsencombinatie Ctrl-Alt-F1 en log daar in.
3. Voer dan één van de volgende opdrachten uit (beiden doen hetzelfde)
sudo rebootof
sudo init 6Kijk wat daar voor meldingen verschijnen (misschien in een rode kleur of met de tekst "failed"). De voortgang kan je tijdelijk bevriezen met de Pause/Break-knop rechtsboven aan je toetsenbord. Anders vliegt de meldingen-tekst te snel over het scherm. Als je de 1e/2e vreemde melding bij een "staand" scherm hebt opgeschreven, kan je de procedure weer voortzetten met elke andere toets. ... en als dat nodig is nog een keer onderbreken met de Pause/Break-knop.
Als de herstart-procedure ergens blijft hangen, kan je proberen om met Ctrl-C een lopende opdracht af te breken.

Dank voor je duidelijke omschrijving hoor, ik ga dit zeker doen zoals jij hierboven beschreef.
 
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro