Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google Chrome in Ubuntu16.04  (gelezen 253 keer)

Google Chrome in Ubuntu16.04
« Gepost op: 2016/04/24, 20:45:56 »
Vandaag heeft mijn laptop een upgrade gehad van 14.04 naar 16.04. Aangezien ik een foutmelding kreeg tijdens de instalatie en na de reboot Unity zonder werkbalk te zien kreeg heb ik een clean install uitgevoerd. Hierna weer een aantal programma' s terug gezet via sudo apt-get en gegevens van mijn backup van /home terug gezet.
Op 14.04 had ik de mogelijkheid om Netflix via Google Chrome te kijken, maar dat laatste wilt maar niet geinstalleerd worden.
Ik heb de 64 bits versie van 16.04, ppa:pipelight/stable toegevoegd, update en upgrade uitgevoerd, google-chrome-stable_current_amd64.deb gedownload en geopend met software-instalatie en op installeren geklikt. En verder gebeurt er helemaal niets. Ben ik vergeten iets te installeren of kan het een bug zijn?

Re: Google Chrome in Ubuntu16.04
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/24, 21:04:00 »
Inmiddels de oplossing gevonden op /askubuntu.com
Citaat
You can use the GDebi package manager, available in the software centre or with sudo apt-get install gdebi via the command line.

Then, to install the package, open GDebi and click File -> Open and navigate to the downloaded DEB file.

Netflix werkt weer  :)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Google Chrome in Ubuntu16.04
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/24, 21:11:14 »
Was mij ook al opgevallen, je kan geen .deb installeren met Gnome Software  :rolleyes:
Wel mooi dat Google Chrome nu wel werkt, wij kijken ook met Google Chrome naar Netflix.