Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: email  (gelezen 1530 keer)

Offline slayer677

  • Lid
email
« Gepost op: 2010/08/10, 18:51:39 »
kan ik met tunderbird of evolution e mails lezen van mijn hotmail adres??

Offline slayer677

  • Lid
Re: email
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/10, 19:34:04 »
van mijn emailadres van hotmail
blijkbaar zijn er nie veel die het weten
groeten

Re: email
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/10, 19:37:14 »
Even rustig afwachten, niet zomaar het topic terug omhoog gooien.

Ik heb in ieder geval mijn oud hotmail adres in Thunderbird staan. Geen idee of ik iets speciaal heb moeten doen. Ik zal morgen eens kijken als niemand een antwoord heeft.

Offline Robertos

  • Lid
Re: email
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/10, 19:38:45 »
kan ik met tunderbird of evolution e mails lezen van mijn hotmail adres??

Instructie voor Thunderbird: http://getsatisfaction.com/mozilla_messaging/topics/hotmail_automatic_new_account_setup_for_thunderbird_3_0

Edit: Tools->Account Settings->Click on Account Actions->Add Mail Account moet in de Nederlandse versie van Thunderbird Bewerken > Accountinstellingen > Accountacties > E-mailaccount toevoegen zijn.

Citaat van: slayer677
blijkbaar zijn er nie veel die het weten

Misschien zou het netjes zijn om de volgende keer iets meer geduld te hebben dan een uur. Je bent echt niet de enige die een vraag heeft op dit forum. ;)

« Laatst bewerkt op: 2010/08/10, 19:42:44 door Robertos »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: email
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/10, 20:08:06 »
Beste slayer677,

Als ik een ongevraagde tip mag geven:

Waarom wil je een e-mail programma gebruiken op je pc?
Nergens voor nodig, en gebruik ik al een hele tijd niet meer. Ik heb vele mailadressen (ik hou -uit ervaring geboren- zakelijk, persoonlijk, en gekoppeld aan sociale sites ernstig uit elkaar). Hotmail is zo brak als een aap, en daar krijg ik voornamelijk rotzooi op. Leuke Russische dames ('Hope you have time for me!'), ongevraagde links ('interesting electronics!'), en hilarische lousy phishing mails. Probeer eens GMail. Die filtert zelf al op rommel. Gewoon je paar accounts afgaan, en dan heb je geen apart e-mail programma meer nodig.

Just my 2 cents  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline axelv

  • Lid
Re: email
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/10, 20:26:56 »
voor evolution:

bij tabblad - ontvangen email: server type => POP
                                          server  => pop3.live.com:995                                          
                                          encryption => SSL
                                          vinkje zetten bij check password
                                          authentication type: password
                - onvangen optie:  naar keuze (aanrader zet vinkje bij laat berichten op server...)
                - email versturen: server type => SMTP
                                          server => smtp.live.com:587
                                                         vinkje aanzetten
                                          encryption => TLS
                                          authentication => PLAIN
                                          bij username: emailadres


normaal moet dit hotmail configuren.

veel plezier ;)
« Laatst bewerkt op: 2010/08/28, 12:14:44 door axelv »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: email
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/10, 21:24:36 »
@Femke98: het was maar een idee, een afweging. Ieder doet maar wat hem/haar het beste lijkt. It's a Linux world.
Ik hoef geen e-mail programma. Als iemand anders dat wel wil, prima, ik heb er alleen al jaren geen ervaring meer mee. Wilde alleen maar mijn afwegingen meegeven. Wat de TS ermee doet: eigen keuze. Je afwegingen heb je prima verwoord, maar ik wil in de verste versten niet iets opdringen, alleen een visie verwoorden   ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Robertos

  • Lid
Re: email
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/10, 22:32:33 »
edit: gevonden. http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/hotmail-in-thunderbird-verbinding-geweigerd/

Voor wat betreft die eerste link die je in dat topic gaf, in de laatste versies van Thunderbird zijn de webmail en hotmail extensies niet meer nodig. Thunderbird kan dat nu prima zelf af. Ook de instellingen worden automatisch geconfigureerd.

Offline slayer677

  • Lid
Re: email
« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/11, 09:35:32 »
alexv

het is gelukt
dank je wel

Re: email
« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/28, 11:16:57 »
Waarom zou je niet gewoon een email programma kunnen gebruiken? Ik gebruik Thunderbird en heb 5 identiteiten aangemaakt, werkt perfect.

Hallo Femke, heb je ook een mail melder actief voor thunderbird? En dan bedoel ik zo één dat je een mailmelding krijgt zonder dat je een webbrowser actief hebt, en wanneer je er dan op zou klikken rechtstreeks naar thunderbird zou gaan? Een kennis van me is daar naar op zoek, en ze heeft een email-adres bij KPNplanet. Krijg het 1 2 3 niet zo voor elkaar...

Offline koos4401

  • Lid
Re: email
« Reactie #10 Gepost op: 2010/08/28, 11:57:06 »
@axelv: ik ben verbaasd: heb altijd gedacht dat het:
bij tabblad - ontvangen email: server type => POP
                                          server  => pop3.live.com:995                                        
                                          encryption => SSL
                                          vinkje zetten bij check password
                - onvangen optie:  naar keuze (aanrader zet vinkje bij laat berichten op server...)
                - email versturen: server type => SMTP
                                          server => smtp.live.com:587
                                                         vinkje aanzetten
                                          encryption => TLS
                                          authentication => PLAIN
                                          bij username: emailadres
was (ipv pop3.live.com:99)

Ik zie dat je ook een bevestiging krijgt van slayer677; uitleg voor een arme drommel svp! :D
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline axelv

  • Lid
Re: email
« Reactie #11 Gepost op: 2010/08/28, 12:13:56 »
ja het is inderdaad: pop3.live.com:995
en in het zelfde tabblad moet je ook bij authentication type: password aanduiden

was ik vergeten toen...

anyways zal het aanpassen in mijn antwoord