Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen bestandssyteem gedefinieerd  (gelezen 781 keer)

Offline bsm

  • Lid
Geen bestandssyteem gedefinieerd
« Gepost op: 2010/12/03, 21:03:19 »
Hallo allemaal,
ik heb vandaag Ubuntu 10.10 gedownload, en ik wil Ubuntu graag naast Windows installeren.
Ik heb op mijn laptop 4 partities, de C partitie is 100 MB groot, de D partitie 55 GB groot, daar staat Windows XP op, de G partitie 10 GB groot, daar staan mijn documenten op, en nog een lege U partitie van 15 GB groot.
Ik wil Ubuntu op de U partitie installeren, maar hoe moet ik die selecteren?
Als ik kies voor partities handmatig specificeren, op de partitie van 15 GB klik, en dan op volgende, geeft de laptop de melding: Geen bestandssysteem gedefinieerd.
Hoe kan ik zorgen dat ik het Ubuntu toch naast Windows kan installeren op de U partitie?


BSM
PS: het ligt er niet aan dat mijn laptop het niet aan kan, want hij heeft 2 GB intern geheugen en 3600 MHZ processor.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen bestandssyteem gedefinieerd
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/03, 21:51:20 »
Geef de partitie het aanhechtpunt (koppelpunt) "schuine streep": / (oftewel root)

Instructie met schermafdrukken:
http://sites.google.com/site/computertip/schijfindelen

Nadeel is wel, dat je dan geen swap-partitie hebt. Beter is het dus om die vierde partitie om te zetten in een extended partitie, en daarop twee logische partities te maken. Eentje voor de root en eentje voor de swap. De swap moet ietsje groter zijn dan de omvang van je RAM-geheugen (bijvoorbeeld 100 MB oftewel 0,1 GB meer).
« Laatst bewerkt op: 2010/12/03, 21:56:05 door Pjotr »