Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PinguyOS 12.04 LTS ervaringen  (gelezen 1436 keer)

FrSu

  • Gast
PinguyOS 12.04 LTS ervaringen
« Gepost op: 2012/07/18, 19:07:20 »
Omdat Zorin 6 mij niet zo goed bevalt als 5.2 heb ik op mijn test PC bovengenoemde distro geplaatst om uit te zoeken of ik deze op mijn "daily use" netbook wil gaan zetten.

5.2 is gebaseerd op 11.04 en zal ik dus op termijn toch moeten gaan vervangen.

Wat mij opvalt: Draait best snel en ziet er voor mij goed uit. Mis wel het "oude" Mint menu. Zou deze graag weer willen installeren, maar weet niet of dit nog wel kan.

Weet niet of Conky veel vraagt, wel leuk maar voor mij niet echt belangrijk.

Verder wel opvallend en vervelend dat ik soms 2 x moet klikken op iconen om het bedoelde programma opgestart te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/20, 20:44:39 door FrSu »

Offline RikRik

  • Lid
Re: PinguyOS 12.04 LTS ervaringen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/18, 22:10:57 »
Hoi, hier mijn ervaring..
Met PinguyOS 12.04 LTS ben ik een paar dagen, d.m.v.  livedvd sessies, aan het stoeien geweest  en ik begon steeds meer deze distro te waarden, Pinquy ziet er goed uit heeft een functionele desktop is direct na de installatie  zeer compleet, vind ik alleen maar handig..
Pinquy leek mij het waard om eens te proberen na een echte installatie , Ubuntu verwijderd en de distro geïnstalleerd , na  de 400  :| updates en na enkele keren starten viel mij het op dat  Pinquy aanzienlijk trager start dan Ubuntu 12,04. Jammer, het is niet de bedoeling dat Linux trager wordt dan m'n Windows 7  =D
Tja.. gezien de  grote hoeveelheden Gnome shell Extensions in  Pinquy was dit ook wel een beetje te verwachten, alle extensies moeten nu eenmaal geladen worden. In Ubuntu met gnome-shell had  ik maar twee extensies geïnstalleerd. Via https://extensions.gnome.org/local/  kan je in 1 klap zien wat er allemaal geïnstalleerd is, en dat was nogal wat in PinguyOS. Heel veel extensies maar uitgeschakeld en opnieuw opgestart en inderdaad, het ging wat sneller, maar voor mij eigenlijk niet snel genoeg...conky nog verwijderd, gebruik ik toch niet..

Ondanks dat  Pinquy op mijn pc trager werkt was ik nog steeds tevreden,  Pinquy werk n.l. heel prettig, vooral de dock aan de linkerkant is voor mij heel handig...
Het grootste probleem kreeg ik op het moment dat ik ging downloaden, het viel mij op  dat de snelheid veel trager was dan wat ik gewend was met Ubuntu. Vreemd,  een teruggang in downloadsnelheid was mij met een andere distro nog nooit opgevallen Na een paar dagen was ik al weer terug bij Ubuntu en het probleem met de downloadsnelheid was ook direct weer normaal..geen toeval dus..
Al met al vind ik Pinguy 12,04 een prachtig systeem maar voorlopig blijf ik toch maar bij Ubuntu 12,04,,  Zowel Unity als de shell van Gnome werkt op mijn pc het best, betrouwbaar, sober, stabiel en snel
 

FrSu

  • Gast
Re: PinguyOS 12.04 LTS ervaringen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/20, 20:44:02 »
Zojuist een kernel update gedaan. Weg probleem met extra klikken en het systeem is een stuk sneller geworden.

En ik kwam er net achter dat mijn Zorin 5.2 Core op Ubuntu 11.04 draait i.p.v. 11.10 (hierboven ook maar even aangepast), dus de ondersteuning zal snel eindig zijn.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/20, 20:46:21 door FrSu »

Offline RikRik

  • Lid
Re: PinguyOS 12.04 LTS ervaringen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/20, 22:30:23 »
Mooi om te lezen dat Pinguy 12,04 bij jou wel goed werkt  :)

FrSu

  • Gast
Re: PinguyOS 12.04 LTS ervaringen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/21, 08:48:19 »
In elk geval nu beter, maar ik ben er nog niet.

Mintmenu is voor mij erg belangrijk. En ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik dit weer terug kan krijgen in een Gnome 3 omgeving. Afgeleide menu's kunnen m.i. niet tippen aan de originele MM.

Offline RikRik

  • Lid
Re: PinguyOS 12.04 LTS ervaringen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/21, 08:59:44 »
Welke Mint menu bedoel je precies? Ik heb nu in gnome-Shell Axe Menu geïnstalleerd, dit menu heeft heel veel overeenkomsten met cinnamon.  Axe menu vind ik alleen veel beter, kijk zelf maar eens op de site van Gnome. Volgens mij kan dit menu ook in pinqui geïnstalleerd worden.

FrSu

  • Gast
Re: PinguyOS 12.04 LTS ervaringen
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/21, 09:11:42 »

Offline RikRik

  • Lid
Re: PinguyOS 12.04 LTS ervaringen
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/21, 09:18:16 »
Ik bedoel dit:

http://imageshack.us/photo/my-images/14/schermafdruk1k.png/

Ik kan je aanraden om toch eens te kijken naar axe, de overeenkomsten zijn frappant. Heel eenvoudig een gnome extensie installeren.

FrSu

  • Gast
Re: PinguyOS 12.04 LTS ervaringen
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/21, 09:42:53 »
Even Google gebruikt.

Lijkt er inderdaad wel wat op. Werk je hier ook met favorieten? Ik bedoel de grote iconen.

Offline RikRik

  • Lid
Re: PinguyOS 12.04 LTS ervaringen
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/21, 10:04:44 »
Ja Axe werkt ook met favorieten en het menu is ook nog behoorlijk te configureren.

FrSu

  • Gast
Re: PinguyOS 12.04 LTS ervaringen
« Reactie #10 Gepost op: 2012/07/21, 13:22:34 »
Even verder gezocht. Het blijkt dat ik via Cinnamon in Gnome 3 ook het oude Mint menu weer terug kan krijgen.
Ga kijken of mij dit lukt.

En het is gelukt! Pinguy begint er nu uit te zien zoals ik het graag wil hebben:

Mint menu links boven in en 2 Docky docks links mappen en onder favoriete starters.

Prima werkbaar geheel!
« Laatst bewerkt op: 2012/07/21, 14:43:43 door FrSu »

Offline RikRik

  • Lid
Re: PinguyOS 12.04 LTS ervaringen
« Reactie #11 Gepost op: 2012/07/21, 22:59:12 »
Mooi dat het gelukt is FrSu, een knap staaltje werk  ;)

FrSu

  • Gast
Re: PinguyOS 12.04 LTS ervaringen
« Reactie #12 Gepost op: 2012/07/22, 15:24:56 »
Inmiddels een voor mij betere oplossing gevonden met Mint menu, draait op 12.04 en ook nog snel is voor op mijn netbookje: Mint 13 Mate. Daar ga ik dus even verder mee stoeien. ;)