Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Starter voor NOS journaal verdwijnt steeds  (gelezen 788 keer)

KwastjeModus

  • Gast
Starter voor NOS journaal verdwijnt steeds
« Gepost op: 2007/11/12, 11:25:20 »
Beste mensen, gemak dient de mens. Ik heb voor een aantal populaire radiostations een starter aangemaakt en opgeborgen in een laatje op een paneel. Even laatje openen, klikken op populair radiostation en voila: het werkt. Dat is al weken het geval.
Nu heb ik ook herhaalde malen voor het 24 uurs journaal van het NOS journaal een starter aangemaakt. Het werkt prima zolang ik de computer niet opnieuw opstart. Als ik opnieuw opgestart heb, dan is deze starter verdwenen. Hoe is dat nou mogelijk?

het commando voor de starter is: vlc mms://livemedia2.omroep.nl/nosjournaal24-bb

Het gekke is dat die radiostations wel gewoon steeds zichtbaar blijven, maar deze niet. iemand een ideetje?

Starter voor NOS journaal verdwijnt steeds
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/12, 12:12:16 »
Werkt hier prima op vlc
Misschien werkt het beter voor je op totem, zorg er dan wel voor dat je gstreamer0.10-ffmpeg geinstalleerd hebt. (is beschikbaar in de universe repository)

Hmm ik geloof dat ik je post verkeerd heb gelezen , vergeet deze bijdrage maar :s

KwastjeModus

  • Gast
Starter voor NOS journaal verdwijnt steeds
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/12, 12:33:46 »
Citaat van: deFrysk
Werkt hier prima op vlc
Misschien werkt het beter voor je op totem, zorg er dan wel voor dat je gstreamer0.10-ffmpeg geinstalleerd hebt. (is beschikbaar in de universe repository)

Hmm ik geloof dat ik je post verkeerd heb gelezen , vergeet deze bijdrage maar :s
Hoi DeFrysk: het werkt inderdaad hier ook prima. Maar het gaat erom dat er een starter verdwijnt van het paneel of uit het laatje nadat ik opnieuw opgestart ben. Toch bedankt dat je even aandacht aan dit 'probleem' hebt willen besteden.

KwastjeModus

  • Gast
Starter voor NOS journaal verdwijnt steeds
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/12, 22:46:51 »
Citaat van: burgerleo
Citaat van: deFrysk
Werkt hier prima op vlc
Misschien werkt het beter voor je op totem, zorg er dan wel voor dat je gstreamer0.10-ffmpeg geinstalleerd hebt. (is beschikbaar in de universe repository)

Hmm ik geloof dat ik je post verkeerd heb gelezen , vergeet deze bijdrage maar :s
Hoi DeFrysk: het werkt inderdaad hier ook prima. Maar het gaat erom dat er een starter verdwijnt van het paneel of uit het laatje nadat ik opnieuw opgestart ben. Toch bedankt dat je even aandacht aan dit 'probleem' hebt willen besteden.
Ook op afstand is dit probleem er. Zo gauw ik snelstarters voor radio of tv heb gemaakt bij mijn zus: ze verdwijnen weer na het opstarten, dat is een vervelend bijna microsoft achtig probleem. Weet echt niemand raad?
Het is toch te gek voor woorden dat dit zo is. Het probleem doet zich voor nadat ik de starters heb aangemaakt en ze in een laatje aan het paneel heb toegevoegd. Bij de programma's van ome Bill weet ik niet beter dat dit kan gebeuren, maar in Ubuntu... Ik ben geschokt.

Starter voor NOS journaal verdwijnt steeds
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/12, 23:17:38 »
hmm , gebruik je wel eens sudo voor waar dit niet nodig is? sudo firefox of sudo vlc enz...
of sudo nautilus ?

KwastjeModus

  • Gast
Starter voor NOS journaal verdwijnt steeds
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/12, 23:46:20 »
Citaat van: deFrysk
hmm , gebruik je wel eens sudo voor waar dit niet nodig is? sudo firefox of sudo vlc enz...
of sudo nautilus ?
Meneer De Frysk, ik ben een keurige man (uit Rotterdam), ik gebruik nooit sudo. Laat staan waar het niet nodig is. :)

Overigens: Bij mijn zus verdwenen ook de starters van de radiostations....

dat is toch bijna des Bill gates

Indien iemand nog een idee heeft hoe starters kunnen blijven bestaan nadat ze in een laatje zijn gestopt hou ik me erg aanbevolen. Zou iemand hetzelfde eens willen doen en dan kijken of hetzelfde euvel zich voordoet.