Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadverbinding internet met caiway scientific atlanta modem  (gelezen 2388 keer)

Offline slowfox

  • Lid
draadverbinding internet met caiway scientific atlanta modem
« Gepost op: 2007/11/25, 12:17:03 »
Na mijn moeder van 77 (heel tevreden gebruiker)  is nu ook op mijn aanraden mijn zoon van 27 overgestapt op Ubuntu. Alleen na installatie geen internet verbinding met zijn draadverbinding met Caiway modem scientific atlanta(zwart kastje telefoon en internet gecombineerd)
Heb hem de instructies vlgs de linux user groep van Maassluis doorgeven https://help.ubuntu.com/community/ADSLPPPoE
Met als resultaat dat wanneer hij op het icoontje van het netwerk links klikt de enige optie handmatige configuratie is. en nog steeds geen internet.
Bij de handmatige config staat er niets ingevuld bij het tabje DNS..

Deze posting heb ik per abuis 2x geplaatst, bedankt voor het verwijderen van de overbodige posting.

Offline barth

  • Lid
draadverbinding internet met caiway scientific atlanta modem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/25, 22:54:45 »
Mss de modem even resetten? En daarna de pc opstarten.

Offline slowfox

  • Lid
draadverbinding internet met caiway scientific atlanta modem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/25, 23:33:59 »
dat is gedaan, maar zonder resultaat.

Offline barth

  • Lid
draadverbinding internet met caiway scientific atlanta modem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/26, 00:35:06 »
Ahh, ik zie in je link dat het om een adsl aansluiting gaat..... Moet hij toch echt die handleiding volgen, en de vereiste gegevens zoals DNS inkloppen. Ik zou als ik jouw zoon was trouwens een kabelabbo bij deze provider nemen: is wel een stukje goedkoper ;)

Offline slowfox

  • Lid
draadverbinding internet met caiway scientific atlanta modem
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/26, 19:43:41 »
Helaas de handleiding is voor alle OS, behalve linux.

Offline slowfox

  • Lid
draadverbinding internet met caiway scientific atlanta modem
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/27, 16:17:40 »
Zal het aansluiten via een wireless modem bv de Linksys WRT54GL dit probleem misschien kunnen oplossen?

Offline barth

  • Lid
draadverbinding internet met caiway scientific atlanta modem
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/27, 18:19:03 »
Citaat van: slowfox
Helaas de handleiding is voor alle OS, behalve linux.
Je bedoelt toch deze link?
https://help.ubuntu.com/community/ADSLPPPoE
 ?Hier staat beschreven hoe je een adsl lijn opzet onder Ubuntu. Die router maakt uiteindelijk het delen van internet tussen verschillende pc's makkelijker, maar zal ook geconfigureerd moeten worden met de zelfde gegevens die nu de pc zelf nodig heeft.
De linksys wrt54gl is zeker een leuke router.Draait op linux :) en er is een hoop alternatieve firmware voor te vinden.