Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Megasync en wijzigen map Mega  (gelezen 895 keer)

Offline kage

  • Lid
Megasync en wijzigen map Mega
« Gepost op: 2016/03/21, 19:48:41 »
Dag allen,

Bezig met het installeren van megasync. Ik startte met mijn Manjaro box. Bij het aanmaken van het account krijg ik de mogelijkheid om te kiezen waar ik de Mega backup wil plaatsen. Die wil ik NIET in de home directory dus plaats ik hem op mijn Dataschijf. Geregeld! Manjaro klaar.

Vervolgens maak ik een account aan op mijn Ubuntu 14.04 bak (de zakelijke) omdat je zo lekker kunt encrypten met MEGA.
Tot mijn verbazing krijg ik hier niet de keuze waar ik de Mega map wil plaatsen. Er wordt direct in mijn HOME directory een map aangemaakt. Daar wil ik hem dus niet. Ik verwachtte bij de instellingen de map te kunnen wijzigen. En dat gaat dus domweg niet.

Allerlei dingen op de site van Mega doorgelezen maar daar vind ik niks over het wijzigen van de doelmap.

Wie heeft er MEGA draaien zonder de backupmap in de homedir. En de vraag : Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Grtz
Kage

Re: Megasync en wijzigen map Mega
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/21, 20:42:50 »
Als je mega hebt opgestart krijg je een icoon op de taakbalk.
Klik daarop en dan op het tandwieltje rechtsboven > instellingen
Dan tabblad synchronisaties en daar de map(pen) instellen waar jij het wil hebben. Met voeg toe (Lokale map)
Dus laten synchroniseren met die dataschijf.
Eventueel die andere verwijzing verwijderen of uitzetten met het vinkje verwijderen.
« Laatst bewerkt op: 2016/03/21, 20:44:25 door pederoco »
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.