Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Ik krijg e-mail met virtuele gebruikers niet werkende  (gelezen 604 keer)

Ten eerste een fijne kerstdagen allemaal  :laugh:

Ik zit al een week of 2 te klooien om e-mail werkende te krijgen (https://help.ubuntu.com/community/MailServer), maar ik spring van het ene probleem in het andere. Vanaf Postfix gaat alles nog goed, totdat ik bij de stap met dovecot aan kom. De documentatie hiervan is ronduit beroerd, of ik doe echt iets faliekant fout :'(
Op dit moment lijkt het er op dat het me (met SQL opstelling) niet lukt om gebruikers aan te maken, dit moet volgens mij met doveadm mailbox create, maar hoe de syntax vervolgens moet zijn is mij een vraag.

Kortom, kan iemand mij begeleiden in het instellen van een Mail Delivery Agent? Het makkelijkste lijkt mij om hier mee te beginnen met niets, om eventuele foute instellingen te voorkomen.
Welke delivery agent de voorkeur heeft maakt niet uit, ik was begonnen met dovecot omdat deze als 'makkelijk' bestempeld werd.

Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2013/12/29, 11:20:47 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Ik krijg e-mail met virtuele gebruikers niet werkende
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/29, 11:20:32 »
Ik heb voor een andere oplossing gekozen, puur uit gemak, en ben over gestapt op de gratis outlook.com als provider van mijn e-mail, aangezien ik toch niet meer dan 50 adressen zal gaan gebruiken.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit