Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foto passend in canvas; max 150 px en max 4 mB  (gelezen 1450 keer)

Offline sjarel

  • Lid
Foto passend in canvas; max 150 px en max 4 mB
« Gepost op: 2018/06/02, 14:21:23 »
Mijn HP 1210 scanner is defect aan't raken. Die geeft een rechthoekige lichtere strook weer. Ik ben nu met mijn smartphone bezig.
13 Mpx is die en zet hem op HDR. Maar daar heb je dat gesukkel , foto volgt steeds die canvas en soms heb je silver letters die bij vergroten/verkleinen onscherp worden. Dat zijn dat smartphone-foto's 2, 8 mB, hoe kan dat?
Als je foto minder zwaar maakt wordt verdwijnt er ook wat.
Is daar niks met een begrenzer op(>4mB)?- Foto tot op de rand zou ook tof zijn ipv brede randen.
'k Ben nu al 7 j IT avondschool aan't volgen, bb heb ik wat gemist. Stap voor stap aub.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline peer

  • Lid
Re: Foto passend in canvas; max 150 px en max 4 mB
« Reactie #1 Gepost op: 2018/06/02, 14:27:27 »
je kan ook een webcam gebruiken. webcamsoftware heeft vaak een capture-functie voor afbeeldingen en video

Offline rico70

  • Lid
Re: Foto passend in canvas; max 150 px en max 4 mB
« Reactie #2 Gepost op: 2018/06/02, 15:37:11 »
Als de camera van je smartphone te weinig instellingen hebt die je kan aanpassen zou ik OpenCamera eens installeren. Hele fijne OpenSource camera app met een hoop instellingen.
In de Playstore staan trouwens ook scan apps, mss zit daar ook iets bruikbaars bij.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar persoonlijk zou ik naar een andere scanner gaan kijken

Re: Foto passend in canvas; max 150 px en max 4 mB
« Reactie #3 Gepost op: 2018/06/02, 22:27:17 »
foto volgt steeds die canvas
Hallo, ik begrijp je vraag niet. Leg eens uit wat je met bovenstaande opmerking bedoelt..?

Offline sjarel

  • Lid
Re: Foto passend in canvas; max 150 px en max 4 mB
« Reactie #4 Gepost op: 2018/06/02, 23:15:36 »
Brother MFC-8460N, zojuist daar een bod op gedaan. Maar weer lomp geweest want ik mag A'pen niet binnen en dat ding weegt 65.0000 lbs. Is oud maar voor mij ok. Ik heb hier produkt staan om inkt van rubber rollen te reinigen en dan is hij weer nieuw. (slippend papier).
In de lessen moesten we pixlr gebruiken en sneed je(selectie) de foto uit telkens. Copy en plakken in een nieuwe transparante laag. Dan pas werd er verder gewerkt met weeral lagen.
 Ik heb dat nooit begrepen en nog steeds niet. De reden zal mss ook geweest zijn dat de foto bij elke grootte scherp bleef.
Maat had voor mij gisteren 4 scans gemaakt, gezipt en .pdf. Maar dat is maar zo en zo, kan ik niks mee.

Xubuntu 12.04 Lts

Offline sjarel

  • Lid
Re: Foto passend in canvas; max 150 px en max 4 mB
« Reactie #5 Gepost op: 2018/06/03, 21:27:18 »
LUNAPIC , toch een program gevonden dat zoom in en zoom out goed doet . Traploos waarbij scherpte van tekst en figuur zeer goed blijft.
Bij mij ging dat langs geen kanten, vergrootte ik het iets was de kwaliteit weg.
HdR schijnt iets met 2 à 5 dezelfde(telkens andere sluitingstijd) foto's te zijn dat je moet combineren. Geeft dan veel details. Is meer voor met statief bedoeld en een speciaal program.
Doch mijn HDR stand geeft wel foto's van ca 3,9 mB. En Lunapic zoomt die goed in. Vandaag ontdekt.
(soms ga je elf op zoek)
Xubuntu 12.04 Lts

Offline sjarel

  • Lid
Re: Foto passend in canvas; max 150 px en max 4 mB
« Reactie #6 Gepost op: 2018/06/07, 09:56:58 »
Een goede scanner levert goed werk. 4 Gaan er nu naar 't containerpark. Ll maandag stonden er 2 buiten, even gevraagd en heb ze meegenomen. Die dag was het zonnig en toch hadden die water in zich. Niet te redden.
3 Met regenschade en 1 waarvan lamp stuk
Gisteren van een overbuur ene gekregen, staat al 2 j stil maar heeft binnen gestaan deze Brother MFC-3490CN. Eigenlijk een erfstuk omdat ik mocht uitkiezen, het ganse meubilair zou gratis naar een kringloopwinkel gaan. En deze stond apart weg uit de loop van andere geïnteresseerden.
Als ik die op 600 dpi zet heb ik(eindelijk) mooie egale scans. Ook voor hetgene waarvoor ik dit topic gestart ben en gaat beter dan de HDR jpeg 13 mpx camera. 't Zijn wel zachte zilver letters op groen , bij de ene scanner is  het blauw zoals nu ipv groen(raar).
Xubuntu 12.04 Lts

Re: Foto passend in canvas; max 150 px en max 4 mB
« Reactie #7 Gepost op: 2018/06/09, 21:41:45 »
Hallo Sjarel, misschien een goed idee om deze draad op "Opgelost" te zetten? Of heb je nog andere vragen?