Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: html in html  (gelezen 9406 keer)

Re: html in html
« Reactie #25 Gepost op: 2009/05/28, 20:13:54 »
Ik post toch nog even hoe het kan met php, zonder iframe.

Je kan php het formulier van die pagina laten 'invullen' en het resultaat in een string laden. Dan kan je met reguliere expressie een tabel uit die string halen en alleen die tabel weergeven. Je moet dan wel ook de css linken anders ziet het er niet hetzelfde uit. Voorbeeld:

Code: http://pastebin.com/f56ce2425
In actie: http://tinyurl.com/nvgyol

Maar het is niet zo netjes naar hun eigen css te linken dus daar kan je beter uithalen wat je nodig hebt en dat lokaal zetten. Ook wordt nu elke keer als je pagina geladen wordt die andere pagina bezocht, wat ook bij een iframe gebeurt maar bij een iframe laad de rest van de pagina tenminste door. Om dit te verbeteren zou je de pagina eigenlijk moeten cachen, zodat hooguit één keer per periode wordt geupdate. Beide toegepast in volgend voorbeeld:

Code: http://pastebin.com/m1441fddf
In actie: http://tinyurl.com/m5mn84

Offline johande

  • Lid
Re: html in html
« Reactie #26 Gepost op: 2009/05/28, 20:38:41 »
ja, dit is echt heel mooi, maar ik vrees dat ik meer hoef te doen hiervoor dan deze code (Code: http://pastebin.com/m1441fddf) gewoon in mijn html te plakken....?

Re: html in html
« Reactie #27 Gepost op: 2009/05/28, 20:43:25 »
Als je ze wegschrijft als .php file zou het moeten werken. Het is in feite gewoon een html pagina, alleen de stukjes tussen de <?php ?> tags zijn php. Het tweede voorbeeld, met caching, werkt alleen als je in de cachefile naar een file verwijst, bijv. /cache/mijnpagina.html, en dan moet je die cache directory schrijfrechten geven. Heb je FTP toegang?

Mocht dat niet lukken of dit allemaal wat ingewikkeld lijken, kan je het ook heel simpel houden. Als je de bijlage wegschrijft als 'rangschikking.php' in dezelfde folder als je webpagina, dan kan je de tabel invoegen in je huidige pagina door op de plaats die jij wil dit in te voegen:
<?php include('rangschikking.php'?>
Dat is alles, wel zonder caching. Dan ziet het er alleen nog een beetje anders uit, je kan hun css gebruiken door dit toe te voegen tussen de <head> tags van je webpagina:
<style>
        <!--
        .table_title {font-size:12px; color:#fff; background-color:#666; padding:5px;}
        .table_subtitle {color:#000; background-color:#A0A0A0; font-weight:700; padding:5px;}
        TD {font-weight:400;font-size:10px;color:#333;font-family:Verdana, Helvetica, sans-serif; }
        -->
</style>
Maar je kan het natuurlijk ook aan je eigen pagina aanpassen. Hoop dat het zo wat makkelijker is.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/28, 21:24:19 door Kelderkeuken »

Offline johande

  • Lid
Re: html in html
« Reactie #28 Gepost op: 2009/05/28, 21:31:57 »
heel hartelijk bedankt, ik ga hiermee eens testen

Offline johande

  • Lid
Re: html in html
« Reactie #29 Gepost op: 2009/05/29, 07:59:48 »
Heb je FTP toegang?

op mijn eigen webruimte wel, niet op de externe pagina - dat bedoelde je?

Re: html in html
« Reactie #30 Gepost op: 2009/05/29, 15:39:12 »
Ja, als je caching wil gebruiken, moet php dus tijdelijk de pagina op kunnen slaan op jouw webruimte. De meest gangbare manier om dat te doen is met je ftp programma (gftp?) contact te maken met je server, een nieuwe directory aan te maken (bijv. /cache) en deze directory met chmod te wijzigen naar 777. Vervolgens kan php dan bestanden (enkel) in die directory schrijven.

Offline johande

  • Lid
Re: html in html
« Reactie #31 Gepost op: 2009/05/31, 22:18:14 »
heb joomla geprobeerd..., en of het iets voor mij was... :-)
ik denk dat ik al mijn sites ga herbouwen  :)

http://78.41.68.119/~johandeg/joomla (voorlopige testserver)

Offline johande

  • Lid
Re: html in html
« Reactie #32 Gepost op: 2009/06/13, 13:39:29 »
@kelkderkeuken, zou je me nog eens kunenn helpen...?

ik probeer die php toestanden te implementeren op mijn Joomla site, maar hij geeft de boodschap dat de url verkeerd is.

onder uitslagen - 1ste ploeg
www.sporting-erps-kwerps.be

ik heb deze code in het betreffende artikel gezet

<html>
<head>
<title>Deze php pagina staat lokaal</title>
<link href="http://appsrv.e-kickoff.com/project/layout/newsite/main.css" rel="stylesheet">
</head>
<body>

<h1>Hello world!</h1>

<?php

// lees het resultaat van een form actie via curl, dit is nodig omdat de form action POST is
$c curl_init('http://appsrv.e-kickoff.com/kbvb_publiek/kalender.do');
curl_setopt($cCURLOPT_POST1);
curl_setopt($cCURLOPT_POSTFIELDS'selectedSerPlus_id=PCC25540&wat=data&KBVB_datumvan_dag=20&KBVB_datumvan_maand=05&KBVB_datumvan_jaar=2009&KBVB_datumtot_dag=03&KBVB_datumtot_maand=06&KBVB_datumtot_jaar=2009&enkel=test&LANG=N&secid=2313&matricule=07000&command=Bekijken');
curl_setopt($cCURLOPT_RETURNTRANSFER1);
$pagina curl_exec($c); // nu is de resultaat pagina als html geladen in $pagina
curl_close($c);

// nu haal ik enkel de tabel met de algemene rangschikking er uit, zo ben je gelijk de pagina header kwijt
$patroon '/.*(<table.*?algemene rangschikking.*?<\/table>).*/is';
preg_match($patroon$pagina$tabel);

// en de tabel afdrukken
echo $tabel[1];    

?>


</body>
</html>
« Laatst bewerkt op: 2009/06/13, 13:43:45 door johan »

Re: html in html
« Reactie #33 Gepost op: 2009/06/14, 18:26:42 »
Ik zal proberen je te helpen, maar ik heb al een tijd niet meer met joomla gewerkt.

Maak eerst eens een subdirectory op je server, bijvoorbeeld 'standen', en zet daar de drie bestanden uit de ingepakte bijlage in.

Nu kan je testen of dat werkt met als het goed is http://www.sporting-erps-kwerps.be/standen/test.php

Werkt dat? Dan gaan we verder.

Je probeerde php code in te voegen in je artikel op je Joomla pagina. Dat gaat helaas niet, Joomla is zelf al php en behandelt je artikel als html. Om dit toch te kunnen, heb je de Jumi plugin nodig.

Heb je die geïnstalleerd, dan kan je in de betreffende pagina de volgende code gebruiken om de tabellen in te voegen:
{jumi [standen/standen.php]}
Let even op dat je in het standen.php bestand (met gedit oid) de begindatum en de einddatum van de 'zoekactie' moet aangeven. Ik neem aan dat je alle wedstrijden van een bepaald seizoen wil weergeven.

Op zich zou het nu moeten werken, ware het niet dat er nu de standaard tabelweergave wordt gebruikt van je Joomla thema. Als je de tabel meer op het origineel wil laten lijken, moet je de css code toevoegen aan je pagina. In Joomla doe je dat volgens mij officieel met deze code in je header:
JHTML::stylesheet("standen.css", "/standen");
Wou dat het makkelijker was, succes!

Offline johande

  • Lid
Re: html in html
« Reactie #34 Gepost op: 2009/06/14, 19:37:36 »
bedankt, ga er de volgende dagen eens mee testen

Offline johande

  • Lid
Re: html in html
« Reactie #35 Gepost op: 2009/06/15, 20:35:11 »
dat eerste werkt, dus we kunnen verdergaan

ipv jumi heb ik directphp gebruikt (denk dat dat recenter is)
http://help.joomlacommunity.eu/joomla-15/75-artikelen-15/2121-php-in-uw-artikelen.html

maar dan zal de code in mijn artikel anders moeten zijn dan
{jumi [standen/standen.php]}
PS ik zou de algeme rangschikking (tot op heden van het voetbalseizoen) willen hebben en enkel de standen van het weekend ervoor... moet ik dan telkens de file standen.php wijzigen?
« Laatst bewerkt op: 2009/06/15, 20:45:18 door johan »

Re: html in html
« Reactie #36 Gepost op: 2009/06/15, 20:55:53 »
Ah, die plugin ziet er inderdaad beter uit. Probeer dan eens
<?php include("/standen/standen.php"); ?>Of gewoon de hele inhoud van standen.php in je post pasten. Dat laatste is misschien wel het makkelijkst, de css zou je ook aan je thema-css kunnen toevoegen als dat makkelijker is. Die datum automatisch laten aanpassen lukt wel, maar ik zat eigenlijk een film te kijken dus die code komt later ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/06/15, 20:57:32 door Kelderkeuken »

Offline johande

  • Lid
Re: html in html
« Reactie #37 Gepost op: 2009/06/15, 21:05:01 »
ok het werkt... bedankt voor de hulp... en geniet van de film...:-)

een stapje verder:
als ik voor alle afdelingen zo'n rooster wil, moet ik waarschijnlijk evenveel standen.php bestanden maken met een kleine wijziging erin waarschijnlijk... is dat het  "secid=2313"?

wat bedoel je juist met "de css zou je ook aan je thema-css kunnen toevoegen"?
css heeft toch te maken met opmaak? wat zou ik daar nog beter aan kunnen doen?
http://sporting-erps-kwerps.be/index.php?option=com_content&view=article&id=187&Itemid=72
« Laatst bewerkt op: 2009/06/15, 21:39:53 door johan »

Re: html in html
« Reactie #38 Gepost op: 2009/06/15, 22:52:56 »
Als je het begin van de code als volgt aanpast
<?php
$vorige_week time() - (24 60 60); // week in seconden

$form_data = array ("selectedSerPlus_id=PCC25540",
"wat=data",
"KBVB_datumvan_dag=" date("d"$vorige_week),
"KBVB_datumvan_maand=" date("m"$vorige_week),
"KBVB_datumvan_jaar=" date("Y"$vorige_week),
"KBVB_datumtot_dag=" date("d"),
"KBVB_datumtot_maand=" date("m"),
"KBVB_datumtot_jaar="date("Y"),
"enkel=test",
"LANG=N",
"secid=2313",
"matricule=07000",
"command=Bekijken");
dan zoekt hij alleen naar de wedstrijden in de afgelopen week.

Welke waarde je precies moet veranderen voor de afdelingen die je wil weet ik niet, deze waarden kan je terug zien in de broncode van de originele pagina. Volgens mij moet je de eerste waarde aanpassen, "selectedSerPlus_id":

"PCC25540" = Brabant : 3 PROV. E
"PCC27210" = Brabant : ZAT.RES.SAM F - A
"PCC27211" = Brabant : ZAT.RES.SAM. G - B
"PCC27996" = Brabant : Under 12 H
"PCC28016" = Brabant : Under 11 M
"PCC28036" = Brabant : Under 10 L
"PCC28108" = Brabant : Under 7 K
"PBC25612" = Brabant : GROEP/GROUPE E.
"PBB368" = Cofidis Cup - Heren
"PBB376" = Peugeotcup - Heren
"PBB375" = Vlanob Cup U13/U12 - Heren

Wat CSS betreft, je kan dus de tabel opmaken met bijv. een lijntje eromheen, achtergrondkleuren e.d. De CSS code om het er precies zo uit te laten zien als de originele pagina zit er bij. Ik ken Joomla niet goed maar je zal toch ergens de CSS van je thema aan kunnen passen. De code kan je gewoon toevoegen aan het bestand, je kan ook zelf vrij eenvoudig de kleurcodes aanpassen naar eigen smaak.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/15, 23:03:52 door Kelderkeuken »

Offline johande

  • Lid
Re: html in html
« Reactie #39 Gepost op: 2009/06/16, 13:16:16 »
dan zoekt hij alleen naar de wedstrijden in de afgelopen week.

ik bedoelde eigelijk alle wedstrijden van de ganse afdeling van het afgelopen weekend, niet aleen de wedstrijden van erps-kwerps.

wat ik uiteidelijk beoog is wat ik nu heb, maar daarvoor nog een tabelletje met uitslagen van alle gespeelde wedstrijden binnen de afdeling van het afgelopen weekend.

Re: html in html
« Reactie #40 Gepost op: 2009/06/16, 14:03:02 »
Als je de wedstrijden van alle ploegen wil hebben, moet je "enkel=test" veranderen in "enkel=alle". Voor alle duidelijkheid, dat heb ik dus niet verzonnen, maar dat hangt van de oorspronkelijke e-kickoff pagina af waar de data 'geleend' wordt.

Voor 'afgelopen weekend' moet je ergens een moment kiezen waarop hij het huidige weekend begint weer te geven, en er dus even geen wedstrijden worden gevonden. Zaterdagochtend? Het script weet niet hoe laat wedstrijdgegevens er bij komen. Gewoon de wedstrijden van de afgelopen 7 dagen laten zien is één van de manieren om in de buurt te komen.

Edit: Misschien een betere manier om het afgelopen weekend te krijgen:

<?php
$afdeling "PCC25540";
$nu time(); $dag date("w"$nu);
// date("w") -> 0=zon, 1=maa, 2=din, 3=woe, 4=don, 5=vri, 6=zat
$van $nu - (($dag 2) * 24 60 60);
$tot $nu - (($dag 0) * 24 60 60);
// pak het afgelopen weekend van vrijdag tot zondag
// vanaf zondag geldt het huidige weekend

$form_data = array ("selectedSerPlus_id=$afdeling",
"wat=data",
"KBVB_datumvan_dag=" date("d"$van),
"KBVB_datumvan_maand=" date("m"$van),
"KBVB_datumvan_jaar=" date("Y"$van),
"KBVB_datumtot_dag=" date("d"$tot),
"KBVB_datumtot_maand=" date("m"$tot),
"KBVB_datumtot_jaar="date("Y"$tot),
"enkel=alle",
"LANG=N",
"secid=2313",
"matricule=07000",
"command=Bekijken");
« Laatst bewerkt op: 2009/06/16, 19:55:52 door Kelderkeuken »