Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu + mijn externe speakers  (gelezen 5012 keer)

Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #25 Gepost op: 2012/03/18, 23:43:56 »
Dat gaat, plaatje 2 ook nog.

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #26 Gepost op: 2012/03/19, 01:59:43 »

Offline Tom

  • Lid
Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #27 Gepost op: 2012/03/19, 06:54:17 »
Pulse audio manager heet in Synaptic ,,paman,, zodat u zich niet suf zoekt. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #28 Gepost op: 2012/03/19, 10:15:19 »
Dat gaat, plaatje 2 ook nog.

Dank je wel voor je hulp zo ver, maar ik heb alleen maar het onderstaande hoor:
exaile.py waar komt dit nu weer vandaan dan, want dit stuurt dit nu dus aan blijkbaar  ??? :-[

« Laatst bewerkt op: 2012/03/19, 12:33:01 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #29 Gepost op: 2012/03/19, 10:18:58 »
Pulse audio manager heet in Synaptic ,,paman,, zodat u zich niet suf zoekt. :)

Paman is ook actief bij mij hoor Wanda. Maar ik heb alleen maar Mono in dat scherm staan.
Hoe krijg je dat andere actief dan, weet jij dat of één van de anderen.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #30 Gepost op: 2012/03/19, 13:27:39 »
Nu zijn de ext. luidsprekers wel actief maar het geluid is nu zeer verstoord!
Wat veroorzaakt dat dan nu? Graag uw suggesties hoor!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #31 Gepost op: 2012/03/19, 16:20:34 »
Probeer het volume op 80% te zetten, dat scheelt vaak een hoop.
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #32 Gepost op: 2012/03/19, 17:20:22 »
Gijsbert: http://www.imgur.com ;)
Bedankt Cumulus007, die reclame zooi hoef ik niet. :)

@yJi lees deze links eens https://bugs.launchpad.net/exaile/+bug/718725 en http://www.last.fm/group/Exaile!/forum/38360/_/649705
Zoals ik het lees is het een probleem met Exaile, gebruik je dat? Probeer dan eens een andere speler. Wat betreft overstuurt geluid dat had ik ook, ik weet alleen niet of jij dat zelfde probleem hebt, dan is het volume wat terugzetten zoals kebabfish schrijft de oplossing.
« Laatst bewerkt op: 2012/03/19, 17:39:04 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #33 Gepost op: 2012/03/19, 17:47:04 »
Probeer het volume op 80% te zetten, dat scheelt vaak een hoop.

Sorry hoor, maar op 80% is ook niet om aan te horen. Het lijkt net of het op de externe luidsprekers ergens door gestoord wordt of zo...
En de instellingen veranderen maakt zover helemaal niets uit bij mij.
Hoe heb jij dat dan gedaan Gijsbert?
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #34 Gepost op: 2012/03/19, 18:26:14 »

@yJi lees deze links eens https://bugs.launchpad.net/exaile/+bug/718725 en http://www.last.fm/group/Exaile!/forum/38360/_/649705
Zoals ik het lees is het een probleem met Exaile, gebruik je dat? Probeer dan eens een andere speler. Wat betreft overstuurt geluid dat had ik ook, ik weet alleen niet of jij dat zelfde probleem hebt, dan is het volume wat terugzetten zoals kebabfish schrijft de oplossing.

Ik heb nu 5 andere muziekspelers gedownload en allemaal oversturen ze de externe luidsprekers.  :( :-[ ???
Dus wat kebabfish zei lost ook niets op.

Er is nog een hele hoop hier te leren hé! Misschien is dit beter onder versie  Xuby 12.04, maar ja dat moet ik het allemaal weer vanaf nul installeren en daar heb ik nu even geen behoefte aan.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #35 Gepost op: 2012/03/19, 18:42:51 »
Audio/Video is altijd een hekel punt geweest in Linux. Het wordt eens tijd dat er een goede workaround komt voor dit soort problemen. Daarom houd ik nog halsstarrig vast aan ALSA, daar heb ik al die jaren meegewerkt, daar kan ik nog iets mee. Pulse Audio is niet echt mijn ding.
Nog wel een vraagje, hoe is het geluid over de USB boxen?
Ik ga nog wel opzoek naar een oplossing voor de oversturing.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #36 Gepost op: 2012/03/19, 19:45:26 »
Bij mij (interne speakers van de laptop) doet VLC vaak vervormen, Totem en SMplayer werken wel goed.
Is echter VLC een keer opgestart, dan vervormen Totem en SMplayer ook, rebooten is dan de oplossing.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #37 Gepost op: 2012/03/19, 20:35:08 »
Dat bedoel ik nou Ron, is toch niet wat het moet zijn. Maar zoals al veel eerder gemeld, multimedia blijft een ondergeschoven kindje in Linuxland, waarom ??? Ik ben voor mijzelf al een stuk verder, maar dat ga ik echt niet uitleggen aan iemand die net begint met Linux, niet iedereen is zo experimenteel ingesteld. En juist een begrijpelijke workaround voor iemand die begint, zou juist mooi zijn.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Tom

  • Lid
Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #38 Gepost op: 2012/03/19, 21:06:09 »
Bij mij (interne speakers van de laptop) doet VLC vaak vervormen, Totem en SMplayer werken wel goed.
Is echter VLC een keer opgestart, dan vervormen Totem en SMplayer ook, rebooten is dan de oplossing.

Had ik ook met VLC maar heb de Uitvoer veranderd ,hij stond niet standaard hierop.
Nu speelt alles perfect VLC , Totem en de SMplayer.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #39 Gepost op: 2012/03/19, 22:31:39 »
Misschien ligt het probleem wel bij de speakers zelf? Werken ze wel goed met andere OS'en?

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #40 Gepost op: 2012/03/19, 22:43:14 »
Misschien ligt het probleem wel bij de speakers zelf? Werken ze wel goed met andere OS'en?

Nee hoor het probleem ligt zeker niet aan deze luidsprekers hoor. Onder XP werken ze perfect op al muziekspelers. Van pop t/m gamelan (g uitspraak als k).
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #41 Gepost op: 2012/03/19, 22:45:09 »
Ik denk dan dat je het geluidsvolume zo laag mogelijk moet zetten (met pavucontrol) om nog wat te kunnen verstaan. Controleer of het geluid dan nog steeds vervormd is. Probeer anders eens de speakers uit met een live-cd van Ubuntu 11.10/12.04, misschien verstoort xfce de boel met de Alsa-mixer.

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #42 Gepost op: 2012/03/20, 09:18:58 »
Ik denk dan dat je het geluidsvolume zo laag mogelijk moet zetten (met pavucontrol) om nog wat te kunnen verstaan. Controleer of het geluid dan nog steeds vervormd is. Probeer anders eens de speakers uit met een live-cd van Ubuntu 11.10/12.04, misschien verstoort xfce de boel met de Alsa-mixer.

Nou Cumulus dat weet ik eigenlijk niet hoor. Ik heb het immers al heel laag gehad en dan hoor ik vaak bijna niets meer. Op de live-cd van 12.04 (ja die heb ik al), dan zijn de usb luidsprekers toch niet actief?
Ga ik ook nog even uitproberen hoor.
(van dit soort toestanden wordt ik ook een beetje gestoord hoor ;) )
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #43 Gepost op: 2012/03/20, 11:26:27 »
Ik denk dan dat je het geluidsvolume zo laag mogelijk moet zetten (met pavucontrol) om nog wat te kunnen verstaan. Controleer of het geluid dan nog steeds vervormd is. Probeer anders eens de speakers uit met een live-cd van Ubuntu 11.10/12.04, misschien verstoort xfce de boel met de Alsa-mixer.

Onder de live-cd Xuby 12.04 staan de philips luidsprekers er wel tussen, maar horen doe ik ze dus ook niet.
En die cd kan ik er dan dus ook niet uithalen, want dan stopt het systeem?!
Wel worden ze dan ook door Alsa aangestuurd.
 
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #44 Gepost op: 2012/03/20, 15:34:18 »
Neem dan wel Ubuntu's live-cd. Xubuntu kan gewoon standaard niet goed opschieten met PulseAudio. In Ubuntu klik je op het geluidspictogram rechtsboven in het beeld, dan Instellingen Bij Uitvoer kies je voor je externe speakers.

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + mijn externe speakers
« Reactie #45 Gepost op: 2012/03/27, 12:01:44 »
Neem dan wel Ubuntu's live-cd. Xubuntu kan gewoon standaard niet goed opschieten met PulseAudio. In Ubuntu klik je op het geluidspictogram rechtsboven in het beeld, dan Instellingen Bij Uitvoer kies je voor je externe speakers.

Sorry hoor maar eindelijk kon ik Ubuntu 11.10 op een live-cd branden, maar na installatie als live-cd, werkte ook ubuntu 11.10 ook niet mee hoor. Die externe speakers wel aangeklikt maar toch geen geluid via daar maar enkel via de ingebouwde luidsprekers.
Waar dat aan ligt, geen idee hoor.  ??? :-[
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro