Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Help: lege HDD na installatie mini.iso  (gelezen 486 keer)

Offline Cme

  • Lid
Help: lege HDD na installatie mini.iso
« Gepost op: 2015/06/15, 11:40:47 »
Gisteren probeerde ik een mini.iso Lubuntu op een lege partitie te installeren maar kreeg deze niet geinstaleerd op de USB. https://help.ubuntu.com/community/Lubuntu/Documentation/MinimalInstall#notes verwijst naar een pagina waar ik de hint: dd if=/home/username/Downloads/mini.iso of=/dev/sda toepaste. Na  een herstart kreeg ik een zeer harde toon maar geen GRUB, alles weg.(ik heb dus ergens een fout gemaakt)
Ik wil al de disto's die ik had: L X UBUNTU en Mint terug naast Windows. Na lang gezoek is het gelukt de BIOS zo in te stellen dat Windows lijkt te willen installeren maar stuit op het feit dat er geen NTFS schijf wordt herkent.   
-Kan ik dit doen via Ubuntu (de niet install versie) en via Gparted de schijf op NTFS zetten?
Alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 2015/06/15, 12:11:29 door Cme »
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Offline Nero

  • Lid
Re: Help Installatie mini.iso draaide uit op een lege HDD
« Reactie #1 Gepost op: 2015/06/15, 12:09:36 »
De pagina waarnaar je refereert geeft duidelijk aan dat je eerst moet verifiëren welke drive letter de USB stick heeft. sda is (zo goed als) altijd de (eerste) harde schijf van de computer.

Offline Cme

  • Lid
Re: Help: lege HDD na installatie mini.iso
« Reactie #2 Gepost op: 2015/06/15, 12:34:55 »
Door sda te gebruiken ipv naar  de USB verwijzen ( sdc was het ook niet de usb) heb ik waarschijnlijk deze moeilijkheden veroorzaakt. Maar kijk je nog even naar mijn vraag?
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Help: lege HDD na installatie mini.iso
« Reactie #3 Gepost op: 2015/06/15, 12:45:15 »
Te weinig info:
 - welke windows ?
 - hoe ziet de hdd er uit (met Gparted vanaf ubuntu LiveCD) ?
 - wat voor pc

Zie ook : https://sites.google.com/site/computertip/grub   - vanaf punt 9

Offline Cme

  • Lid
Re: Help: lege HDD na installatie mini.iso
« Reactie #4 Gepost op: 2015/06/15, 13:48:16 »
Win8, Lenovo Ideapad Z7
Ubuntu Gparted kan ik momenteel niet opstarten, Win8 is  ' Herstellen uitvoeren' . Al zeer geruime tijd. Heeft iemand  enig idee  of hoe lang zo'n proces duurt? Of herstellen uberhaupt kan zonder NTFS?

De hdd heeft 1 sector waar iets van 60 MB op staat (geen GB) Mogelijk de mini.iso die niet te installeren is. (Heb het geprobeerd maar geeft geen partitie uitbreiding, laat zich niet op de HDD zetten.)

---- Herstel is uitgevoerd! Win8 of 8.1 is zich aan het installeren, probleem lijkt opgelost!
Bedankt voor ondersteuning.
« Laatst bewerkt op: 2015/06/15, 13:58:35 door Cme »
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)