Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grub Error 2  (gelezen 887 keer)

Aeolus

  • Gast
Grub Error 2
« Gepost op: 2007/06/11, 17:02:34 »
Hoi Allen,

Ook ik ben nieuw met Ubuntu, en ik loop tegen een probleem aan met de installatie van Ubuntu 7.04.

De live cd werkt perfect, alleen zodra ik hem eenmaal geinstalleerd heb geeft hij bij rebooten de foutmelding Error 2, in Grub.

De computer betreft een Dell Pentium 4 2.0Ghz.
De harde schijf is 500Gb Seagate barracuda
Bij het installeren heb ik in Ubuntu aangegeven dat hij de gehele schijf moest benutten voor installatie.

In de eerste instantie gok ik dat het met de grootte van de schijf te maken heeft, maar desondanks dat vermoeden weet ik de oplossing absoluut niet.

Zoals gezegd, ik ben redelijk nieuw hiermee, dus het zal me niets verbazen als ik allerlei belangrijke info vergeet. Als iemand meer info nodig heeft, just say it !

Dank alvast.

Offline xpired

  • Lid
Grub Error 2
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/11, 17:10:47 »
Heb je toevallig een Dell Optiplex 320 ?
Of een andere dell met een ATI SB600 chipset met een SATA schijf?

Meestal is het een partitie probleem of een schijfindelings probleem.

Ik heb toevallig bij 1 type Dell precies het zelfde probleem. Van alles al aan het veranderen geweest (hd0 en hd0,0) dingetjes, andere SATA schijf gebrobeerd, verschillende bios instellingen en sata controller instellingen.

Toen had ik toevallig ergens nog een andere SATA controller liggen, heb ik die er maar in gedaan en dat werkte allemaal in 1x :s.... zoek eigenlijk ook nog steeds naar een oplossing...

Aeolus

  • Gast
Grub Error 2
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/11, 17:21:05 »
Het is een Dell Optiplex GX260
De schijf is nog ouderwets IDE, en het is zo te zien een Intel chipset... (voor zover google het me kan vertellen betreft het een Intel845g chipset)

Aeolus

  • Gast
Grub Error 2
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/12, 13:18:13 »
Stel dat ik bij de installatie van ubuntu aan zou geven dat ie maar een bepaald deel van de schijf gebruiken moet om ubuntu te installeren, is het dan makkelijker om na installatie alsnog dat 2e deel toe te wijzen als opslagplek?