Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verkeerde drivers  (gelezen 1185 keer)

Calimerubuntu

  • Gast
verkeerde drivers
« Gepost op: 2008/06/11, 18:14:06 »
hallo, ik hem gisteren geprobeerd om drivers van mijn intel on board videokaart te installeren, echter ik heb de verkeerde genomen .toen ik de pc  hherstarte kreeg ik enkel een zwart scherm dat na ong.5 seconden veranderd in een heleoel strpen, wat kan ik doen??



c
ali

verkeerde drivers
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/11, 19:16:09 »
Opstarten in veilige modus, en wanneer hij aan een keuzemenuke komt, kiezen voor "xFix -- Try to fix the X-server"
Als hij vragen stelt, meestal gewoon akkoord gaan met het voorstel.
Nadien kiezen voor doorbooten.

Als dat niet lukt, kiezen voor "drop to root command line"

Daar tik je mv /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.backupDan tik je exit, kiest weer voor doorbooten en dan zou hij het moeten doen...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Calimerubuntu

  • Gast
verkeerde drivers
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/11, 21:18:58 »
hoe doe je dat, starten in veilige modus?


cali

Calimerubuntu

  • Gast
verkeerde drivers
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/11, 22:06:33 »
hij werkt terug , duizendmaal dank prosper en arie


cali

verkeerde drivers
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/11, 23:15:14 »
Graag gedaan. :)

Linux/Ubuntu is nogal robuust in z'n standaardinstellingen en de hardwareherkenning wordt steeds beter.  Dus deze truk om configuratiebestanden tijdelijk te wissen (te verplaatsen naar een backup) kun je ook in andere gevallen toepassen, eens je genoeg doorhebt wat er gebeurt, en als alle GUI's geen uitkomst meer bieden.

Overigens had Arie natuurlijk gelijk dat het "recovery"-mode is en niet de "Veilige" modus van dat andere OS... ;)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...