Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Help! Bodhi blokkeert mijn Bios  (gelezen 427 keer)

Help! Bodhi blokkeert mijn Bios
« Gepost op: 2014/04/08, 22:16:41 »
Bodhi leek me leuk en ik dacht het te kunnen installeren op een oude PC.
Maar toen bleek dat de muis niet zichtbaar was en omdat ik snel verder wilde, besloot ik toch maar terug te gaan naar LinuxMint.
Bij de machine waar dit speelt kun je normaliter met ESC een eenmalige andere boot-bron aangeven en met DEL in het volledige Bios komen.
Maar helaas.Wat ik ook doe dat lukt niet meer. Het Grub-menu verschijnt en dan is het einde oefening; ook dan werkt geen enkele toets  nog.
Hoe kom ik hier uit?
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: Help! Bodhi blokkeert mijn Bios
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/08, 22:23:12 »
Nou, dat is niet Bodhi die je BIOS blokkeert maar wat het wel is weet ik ook niet precies. Misschien is Quick Boot ingeschakeld, dan moet je heel snel zijn met ESC/DEL na het aanzetten. Probeer eens op ESC of DEL te drukken direct nadat je hem aanzet en dan herhaaldelijk in blijven drukken (de ESC of DEL).

Re: Help! Bodhi blokkeert mijn Bios
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/08, 23:12:38 »
Probleem opgelost.
Of het ding wat gammel wordt, ik weet het niet. Ik heb de hoofdschakelaar aan de achterkant van de systeemkast even uitgezet, de stekkers van muis en toetsenbord even er uit en opnieuw er in gezet en toen opnieuw geboot met ESC-ESC-ESC-ESC enzovoort  (dus ESC met tussenpozen van een kleine seconde) en toen kwam ik in het bootscherm.
Dus ja, wat de oorzaak was?

Bedankt Vistaus dat je even reageerde.
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: Help! Bodhi blokkeert mijn Bios
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/08, 23:52:24 »
Graag gedaan en blij te horen dat het probleem is opgelost! :)