Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bij het opstarten is de beeldschermverlichting donker.  (gelezen 445 keer)

Offline golden07

  • Lid
Bij het opstarten is de beeldschermverlichting donker.
« Gepost op: 2013/07/17, 16:23:20 »
Hallo,

Ik heb sinds kort een Acer Aspire One 725 waar ik ubuntu op wil draaien. Het enige probleem is dat zodra ubuntu opstart de achtergrondverlichting ingesteld wordt op het laagste niveau waardoor dit beeld heel donker is. Dit is wel te herstellen met fn pijltje naar rechts, maar dit moet ik elke keer opnieuw doen. Is dit ook vast te zetten zodat hij op de lichtste stand blijft, of dat bij het aanmelden de voor ingestelde lichtweergave juist blijft?

Ik ben erachter dat als ik op accu opstart, de beeldscherm instellingen wel goed blijven. Dus alleen als ik op stroom aangesloten ben dan wordt het beeldscherm donker tijdens het opstarten. Dit gebeurd bij het ubuntu logo. Waar kan ik deze instellingen vergelijken?
« Laatst bewerkt op: 2013/07/21, 09:53:14 door golden07 »


Offline golden07

  • Lid
Re: Bij het opstarten is de beeldschermverlichting donker.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/19, 22:11:20 »
Hallo,

Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn, echter ben ik erachter dat als ik de laptop niet op het stroom heb de beeldscherminstelling wel op volldedig licht blijft staan. Echter als ik dan de kabel aansluit schiet hij terug naar donker.