Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kleuren laserprinter gezocht!  (gelezen 2170 keer)

Offline John K

  • Lid
Kleuren laserprinter gezocht!
« Gepost op: 2007/04/12, 20:08:54 »
Ik ben op zoek naar een goede kleurenlaserprinter voor Ubuntu. Er wordt zoveel (nieuw en tweedehands) aanbedoden dat ik door de bomen het bos niet meer zie....

Heeft iemand ervaring met een goede hoge resolutie printer in de prijsklasse tot Euro 350,00?

Bij voorbaat dank,

John

Offline eendje

  • Lid
Kleuren laserprinter gezocht!
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/12, 21:00:16 »
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline anko

  • Lid
Kleuren laserprinter gezocht!
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/12, 21:03:47 »
Ik heb de Colorlaserjet HP2550n en vind het een goede printer die makkelijk installeerde onder Ubuntu.
Volgens mij is hij tegenwoordig (of de vervangende) ook minder dan E 350.
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline John K

  • Lid
Kleuren laserprinter gezocht!
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/12, 21:41:45 »
Perfect, jullie hebben me al goed op weg geholpen. Kun je de canon LBP 5000 op 4 comps (2x Ubuntu en 2x Windows) aansluiten? Ik las ergens dat het app. 4 usb poorten heeft wat de (dure) netwerkkaart overbodig maakt (volgens mij).

John

Offline anko

  • Lid
Kleuren laserprinter gezocht!
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/13, 06:55:04 »
De HP heeft een ingebouwde netwerkkaart + een USB aansluiting.
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

henk48

  • Gast
Kleuren laserprinter gezocht!
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/13, 19:05:04 »
Ik heb een Minolta QMS magicolor 2300W. Die doet het uit de kunst.
Bij mij alleen via de parallelle poort overigens, via de USB-poort wil hij niet.

succes

Offline ejfrolich

  • Lid
Kleuren laserprinter gezocht!
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/14, 19:18:25 »
De Canon LBP5000 is de zelfde printer als de HP Colorlaser 1600. Ze schijnen in Linu ondersteunt te worden. Kijk hier maar eens: http://ligim.univ-lyon1.fr/~exco/hp1600.htmlen hier vind je ook wel info over andere HP printers http://hplip.sourceforge.net/supported_devices/index.html

Het is overigens goedkoper de HP te kopen en daar de Canon cartridges te plaatsen. De HP printer is goedkoper dan de Canon, bij de cartridges is het andersom, ze zijn overigens identiek en volkomen compatibel.

Ik denk overigens dat een netwerkprinter voor jou handiger is. Je kunt dan zonder moeite vanuit iedere computer naar de printer printen. Iets duurder maar werkt wel zo makkelijk. Ik heb hier een HP 2100nt zwart wit en 4 computers. Nooit meer ook de comp waar de printer aanhangt aanzetten.
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline John K

  • Lid
Kleuren laserprinter gezocht!
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/19, 11:50:07 »
Citaat van: henk48
Ik heb een Minolta QMS magicolor 2300W. Die doet het uit de kunst.
Bij mij alleen via de parallelle poort overigens, via de USB-poort wil hij niet.

succes
Beste Henk,

Ik heb een vraag over jou printer; Verschillende sites melden dat een deze laserprinter slechte grafische prints geeft, maar de print die in de winkel bij het apparaat ligt ziet er prima uit.

Wat voor kwaliteit geeft de print volgens jou? Ik wil wat strakker printen dan met mijn Brother inktjet! Ik hoef geen foto's te printen, maar wel mooie presentaties met grafieken, logo's etc.

Is de laser goedkoper dan inktjet, of geldt dit alleen voor een bepaald aantal print per dag?

Bij voorbaat dank voor je antwoord,

John