Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem webinterface HP printer  (gelezen 1011 keer)

Offline ejfrolich

  • Lid
probleem webinterface HP printer
« Gepost op: 2007/04/13, 10:36:21 »
Hallo,

Ik heb dit al eerder op de verkeerde plek (denk ik) geplaatst.

Ik heb een HP Laserjet 2100NT. Nu het probleem. Deze printer laat zich via een webinterface instellen, je kunt dus met je browser via het IP adres van de printer de configuratie aanpassen. Dit alles er van uitgaande dat de interface in je browser word geopend. Bij mij is dat in Ubuntu 6.10 niet het geval.

Ik gebruik overigens Firefox.

Het IP adres is goed, ik zie het begin van de pagina openen maar dat blijft op onverklaarbare reden hangen. De eerste keer dat ik (gisteren) bezig was met de installatie van de printer heeft hij de pagina geopend maar later dus niet meer. De printer werkt overigens prima, het IP adres is dus correct.

In Windows kom ik er keurig bij, dus het werkt.

Ik heb gedacht aan een JAVA probleem, ik gebruik de volgende Java:

 Sun Java 5.0 Plugin
The Java(TM) Plug-in, Java SE 5.0

 Sun Java 5.0 Runtime
Sun Java(TM) Runtime Environment (JRE) 5.0

Ik krijg alleen geen duidelijke foutmelding dus weet dat ook niet zeker...

Wie weet wat ik hier mee kan??
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline vis

  • Lid
probleem webinterface HP printer
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/13, 10:41:27 »
Heb je al gerpobeerd om bij de configuratie van je printer te komen via http://localhost:631 ?

Of moet je echt in de firwmware van de printer zelf zijn?

Smika

Offline ejfrolich

  • Lid
probleem webinterface HP printer
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/13, 11:22:07 »
Smika,

Nee dat werkt niet. Volgens mij gaat dat alleen op voor een CUPS printer. Ik heb mijn printer direct als netwerkprinter geconfigureerd, via CUPS lukte het me niet. Dat werkt overigens prima. De printer instellingen voor kwaliteit van afdrukken, papierformaat enz zijn gewoon beschikbaar.

Ik wil idd gin de printer zelf kunnen vanuit de browser. Nu kan dat alleen via Windows (wat ben ik blij dat dat nog draaid). Als ik het IP adres van de printer wil aanpassen kan dat volgens mij alleen via deze weg...

Ik snap werkelijk niet waarom dat niet wil werken... UBUNTU is leuk maar ik wil gewoon een werkend systeem en niet steeds alle truken uit allerlei plekken (die vaak niet duidelijk zijn) hoeven achterhalen...

Ik zou het zo leuk vinden om niet voor iedere simpele taak een week te hoeven studeren voor het werkt. Toegegeven mijn kennis van het systeem is nog niet optimaal, toch heeft Bill dit beter voor elkaar. Computers zijn er om het ons makkelijker te maken...toch.
Linux Mint, mijn nieuwe keus!