Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Er komt reclame in Ubuntu 12.10  (gelezen 35492 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #250 Gepost op: 2012/10/14, 16:09:21 »
Je kunt het nu uit zetten maar ik denk dat ze er beter aan hadden gedaan om het omgekeerd te doen.
Dan had je als je wou weten wat het was of het wou gebruiken zelf aan kunnen zetten.
Daarbij blijf ik dat een aparte shopping lens beter geweest zou zijn en dat ze er dan veel minder tot geen negatieve reacties op gehad hadden.

Nu las ik ook weer dat ze vragen wat je voor Ubuntu wilt betalen.
Vind het nogal vreemd hoe ze het doen, eerst duwen ze je een soort reclame onder je neus zonder dat iemand er om vroeg en nu gaan ze ineens vragen wat je voor Ubuntu zou willen betalen.

Ze doen van die vreemde dingen en hebben totaal geen gevoel voor hoe je zo iets brengt, het word je gewoon opgedrongen en als er dan commentaar komt wat ze als ze nagedacht hadden kunnen weten dat het kwam. Komen ze nu ineens met iets anders wat je er voor wilt betalen.
Wat is de volgende stap?

Niet dat ik er tegen ben dat ze vragen wat je voor Ubuntu zou willen betalen maar wel hoe ze het iedere keer doen. Als ze in plaats van die Amazon reclame het gelijk gevraagd had wat men er voor wilde betalen dan had je totaal andere reacties en vooral als je van te voren meld dat er geld moet komen.
Kans dat je dan ook nog een berg tips had gehad.
Het komt op mij zeer amateuristisch en impulsief over. Het lijkt wel of ze eerst doen, dan negatieve reacties krijgen, daar op reageren met een wazig antwoord dat het geen reclame en daarna een knop er in zetten zodat je alle online dingen uit zet en niet eens kunt kiezen waarna ze nu ineens vragen wat je wilt betalen. Het Ze hebben over hoe ze zo iets moeten brengen totaal niet nagedacht.
Het lijkt wel of ze denken dat alles wat ze beslissen ook duidelijk is bij iedereen en verbaast staan te kijken dat de gebruikers als iets nieuws zien.

Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #251 Gepost op: 2012/10/14, 16:14:35 »
Unity is voor de grote massa (en ik kijk vooral richting Indiƫ en dergelijke landen) opgevat.

Voor mensen die er helemaal niets mee te maken willen hebben met die reclame (zelfs nog maar de optie ervan) zijn er natuurlijk andere smaken als Kubuntu en Xubuntu (zelfs Lubuntu).

Ik zou er niet van wakker liggen, zeker als je het makkelijk kan uitschakelen.


Slotje:  amen en uit !

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Er komt reclame in Ubuntu 12.10
« Reactie #252 Gepost op: 2012/10/14, 16:38:50 »
Gezien dat alles nu wel gezegd is, lijkt het inderdaad tijd voor een slotje.

Mochten er belangrijke ontwikkelingen zijn (en dus niet dat 'iemand iets erover heeft gezegd'), dan kunnen we altijd nog een heropening o.i.d. overwegen.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]