Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] mag niet op forum  (gelezen 6584 keer)

Offline janoz

  • Lid
[opgelost] mag niet op forum
« Gepost op: 2011/01/02, 18:32:34 »
hallo weet niet of ik hier goed zit   maar stel toch even de vraag  :-)
kwam er net achter dat ik niet via mn telefoon op dit forum mag.
melding:   SORRY GAST JE BENT GEBANNED VOOR HET GEBRUIK VAN DIT FORUM.
dit lijkt me niet terrecht  want heb nog nooit ingelogd met mn phone en heb ook nooit iemand beledigt :-)
kunne jullie dit oplossen.?
gr janoz
« Laatst bewerkt op: 2011/01/02, 20:53:44 door janoz »

Offline heir4c

  • Lid
Re: mag niet op forum
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/02, 18:42:14 »
Dat zal te maken hebben met een IP of zo dat geband is of iets dergelijks.
Ik kan dat niet nakijken en veranderen, maar de Admin wel.
Stuur even een mail naar: forum at ubuntu-nl punt org (email aangepast i.v.m. spam)
Ik zet het ook even in het Forumteam-overleg topic.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/02, 18:46:03 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline janoz

  • Lid
Re: mag niet op forum
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/02, 18:47:34 »
dacht ik ook aan dat ip was gebanned  maar   doe nu via wifi  en  heb  ik het zelfde probleem     strange.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: mag niet op forum
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/02, 18:53:59 »
Je bent niet de eerste die niet via zijn telefoon dit forum kan bekijken.
http://forum.ubuntu-nl.org/forum/forum-bekijken-vanaf-blackberry/
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: mag niet op forum
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/02, 19:13:21 »
Ik heb het ook meegemaakt met mobiel internet via een dongel.

Heeft volgens mij te maken met verbannen figuren, bij wie de normale internettoegang was geblokkeerd, en die vervolgens probeerden om alsnog toegang te krijgen via mobiel internet van hun telefoons.

Als ze de trollen maar goed buiten de deur weten te houden, dan vind ik het prima..... Mobiel internet via dongel of mobieltje is toch veel te duur voor mij.  :P

Re: mag niet op forum
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/02, 19:23:47 »
Heeft volgens mij te maken met verbannen figuren, bij wie de normale internettoegang was geblokkeerd, en die vervolgens probeerden om alsnog toegang te krijgen via mobiel internet van hun telefoons.

Dit zal inderdaad de reden zijn. Maar ik zie dat ge een mailtje hebt gestuurd met extra informatie. We zullen eens kijken of we er rond kunnen.

Offline siegi

  • Lid
Re: mag niet op forum
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/02, 19:26:19 »
Is de ip range die zo'n mobiele provider uitdeelt misschien zo klein?

Offline Luuk58

  • Lid
Re: mag niet op forum
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/02, 19:47:23 »
De kans is er altijd dat je het IP van een ander krijgt hè. Ons internet thuis wisselt om de zoveel weken ook van IP.

Offline janoz

  • Lid
Re: mag niet op forum
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/02, 19:56:16 »
heeft blijkbaar niks met ip te maken   omdat ik via phone met wifi  ook niet op het forum kan komen  en dat gaat dus via het zelfde ip waarmee ik wel kan inloggen met mn laptop.
gr
janoz

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: mag niet op forum
« Reactie #9 Gepost op: 2011/01/02, 20:02:34 »
Maar ik zie dat ge een mailtje hebt gestuurd met extra informatie.

 ??? Ik heb geen berichtje gestuurd, hoor....

Offline janoz

  • Lid
Re: mag niet op forum
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/02, 20:12:34 »
maar ik wel  :)

Re: mag niet op forum
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/02, 20:36:35 »
Heb je de cache van je mobiele browser al geleegd? Dat wil ook nog wel eens helpen.

Offline janoz

  • Lid
Re: mag niet op forum
« Reactie #12 Gepost op: 2011/01/02, 20:47:52 »
yep heb ik ook gedaan .

Offline janoz

  • Lid
Re: mag niet op forum
« Reactie #13 Gepost op: 2011/01/02, 20:52:59 »
maar hij doet het wel nu.. opeens  :-)
heb nu ook cookies verwijdert   weet niet of dit het probleem was ..   maar kan nu wel in het forum. 
thanks for support.

gr  janoz

Offline siegi

  • Lid
Re: [opgelost] mag niet op forum
« Reactie #14 Gepost op: 2011/01/02, 22:13:29 »
De kans is er altijd dat je het IP van een ander krijgt hè. Ons internet thuis wisselt om de zoveel weken ook van IP.
Opzich is die kans redelijk klein.
Stel nu nog dat er 100 ip adressen uitgedeeld door Nederlandse providers verbannen zijn.
Deze Nederlandse providers samen hebben wel een pool van pakweg 5 à 10 miljoen ip adressen.

Re: [opgelost] mag niet op forum
« Reactie #15 Gepost op: 2011/01/03, 16:41:14 »
@siegi: Dat is voor computers. Voor smartphones ligt dit anders, helemaal met Android.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [opgelost] mag niet op forum
« Reactie #16 Gepost op: 2011/01/03, 16:53:13 »
IP-adressen en het uitdelen ervan staan los van het apparaat. Het ligt aan het soort internetverbinding of abo...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline siegi

  • Lid
Re: [opgelost] mag niet op forum
« Reactie #17 Gepost op: 2011/01/03, 17:05:31 »
IP-adressen en het uitdelen ervan staan los van het apparaat. Het ligt aan het soort internetverbinding of abo...
Idd


Re: [opgelost] mag niet op forum
« Reactie #18 Gepost op: 2011/01/03, 17:07:31 »
Nee hoor. Android heeft een andere manier van IP-adressen ophalen. Geloof me, dat is wel zo. Ik heb zelf al lang Android, dus ik heb er heel veel ervaring mee. Ik kan je 100% zeker zeggen dat het bij Android anders gaat.
Plus dat je het ook nog kunt manipuleren op Android, maar dat is weer een ander verhaal ;)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: [opgelost] mag niet op forum
« Reactie #19 Gepost op: 2011/01/03, 17:13:46 »
Leg eens uit hoe dat werkt dan? Hoe kan Android zelf op eigen houtje beslissen hoe hij een IP adres krijgt?

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [opgelost] mag niet op forum
« Reactie #20 Gepost op: 2011/01/03, 17:35:30 »
Ik geloof je niet Vistaus. Je zou beter je best moeten doen om me te overtuigen ;).
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Luuk58

  • Lid
Re: [opgelost] mag niet op forum
« Reactie #21 Gepost op: 2011/01/03, 18:38:16 »
Ik ben ook wel benieuwd...

Offline Gotiniens

  • Lid
Re: [opgelost] mag niet op forum
« Reactie #22 Gepost op: 2011/01/03, 19:15:56 »
Ik geloof er ook niks van.

De provider bepaald welk IP adres je krijgt en hoelang dat aan jou gekoppeld is. Dit gaat gewoon met DHCP zoals het ook met PC's gaat. Verder worden er door de providers ook wel eens diverse proxy's en NAT apparatuur tussen geplaatst. Die al dan niet te omzeilen zijn.

Dat een Android meer mogelijkheden heeft om bijv. de DHCP lease te negeren en handmatig een ip in te stellen zou kunnen. Maar veranderd er niks aan dat de provider bepaalt welk ip je krijgt.

Mobiele telefoons gebruiken dezelfde protocollen als PC's dus het kan ook gewoon niet anders gaan. (Ethernet is natuurlijk vervangen door een draadloos protocol zoals umts,gprs etc)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [opgelost] mag niet op forum
« Reactie #23 Gepost op: 2011/01/04, 13:21:37 »
Vol verwachting klopt ons hart....
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!