Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geforce go 7600  (gelezen 519 keer)

Offline daantje

  • Lid
geforce go 7600
« Gepost op: 2014/10/29, 01:17:09 »
In ubuntu 14.10 wordt mijn videokaart een geforce go 7600 niet herkend en zit ik te kijken naar een 800x600 resolutie.
Is dit een bug?

Vond het niet fijn werken op mijn acer 9800 ik heb daarom maar weer windows xp erop terug gezet.
jammer maar zonder herkende videokaart kan ik niks met ubuntu.
Bij debian was het beter maar ook daar werden dingen als mijn webcam niet herkend en ook deed de tv tuner het niet dat omdat er geen firmware was gewonden.
Bijzonder vervelend nu zit ik met een oud besturingssysteem wat gewoon niet ideaal is.

Offline jan11000

  • Lid
Re: geforce go 7600
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/29, 07:28:13 »
Heb je bij de hardware drivers gekeken of je daar een driver ziet.
Denk dat je de 96 driver moet installeren.
Hardware driver kun je vinden bij de update scherm van ubuntu, de rechter tabblad.

Debian ligt tav driver en software heel erg achter, dit heeft een voordeel dat de pakketten heel stabiel zijn, nadeel dat je achter ligt op vernieuwingen.

Je had xp en ubuntu samen erop kunnen laten.

XP wordt niet meer ondersteund, dus niet meer gebruiken tav veiligheid.

Je laptop is oud, test eens xubuntu, deze loopt lichter, of lubuntu, is nog lichter, of bodhy linux is nog lichter.
Mijn voorkeur is xubuntu.

En als je linux niet werkt, meestal is dit op te lossen, maar niet door xp er weerop zetten, en dan komen zeggen dat het niet werkt.
En je hebt tijd nodig om over te stappen, dus je komt een aantal dingen te leren, dit heb je bij windows ook moeten doen.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/29, 07:32:36 door jan11000 »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: geforce go 7600
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/29, 09:55:14 »
Zoals jan11000 zegt. Overigens is het nog nieuwere en betere stuurprogramma nvidia-304 ook geschikt voor deze videokaart; probleem zou dus zijn opgelost met:
sudo apt-get install nvidia-304
Druk op Enter. Wachtwoord blijft geheel onzichtbaar, je ziet zelfs geen sterretjes, dat hoort zo.

Daarna een herstart.

Installeer eventueel nog het hulpprogje van Nvidia:
sudo apt-get install nvidia-settings
Tot slot: waarom de gewone tussenversie 14.10, terwijl de veel betere LTS-versie 14.04 ook kan op die machine?
https://sites.google.com/site/computertip/versiekeuze

Kies altijd LTS, tenzij die echt niet geschikt is voor je machine.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/29, 10:48:16 door Pjotr »