Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: networkmanager applet kwijt van paneel  (gelezen 3000 keer)

Offline arpi

  • Lid
networkmanager applet kwijt van paneel
« Gepost op: 2010/02/28, 19:55:44 »
Hallo,

ik heb de networkmanager applet kwijt van mijn paneel.
Networkmanager werkt, dus ik heb wel internet ondertussen.

Ik kan hem via alt+f2 'nm-applet' ook niet erop krijgen.

Hij zegt:

 
Citaat
An instance of nm-applet is already running.

** (nm-applet:3312): WARNING **: <WARN>  constructor(): Couldn't initialize the D-Bus manager.

Bij systeem>voorkeuren>opstarttoepassingen>netwerkbeheerder is aangevinkt.
De rest van de mededelingengebied (geluid, wifi) staat wel op mijn paneel, het helpt ook niet als ik deze verwijder en opnieuw erop zet.
Via synaptic network-manager en network-manager-gnome herinstalleerd, het help niet.
Als ik 'sudo /etc/init.d/network-manager restart' doe dan verschijnt hij maar het werkt niet. Hij doet alsof ik geen verbinding heb alhoewel ik (gelukkig maar) wel heb. Als ik de volgende keer opstart is hij er weer niet. 

Iemand een idee?

Re: networkmanager applet kwijt van paneel
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/28, 20:02:10 »
alt+f2
killall -s KILL nm-applet

en probeer het nomaals.

Offline arpi

  • Lid
Re: networkmanager applet kwijt van paneel
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/28, 20:24:00 »
Het lukt niet. Nadat ik hem 'vermoord' heb, en opnieuw wil starten met nm-applet, zegt hij:
Citaat
** (nm-applet:2136): DEBUG: old state indicates that this was not a disconnect 0

Re: networkmanager applet kwijt van paneel
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/28, 20:26:03 »
En na een verse herstart?

Offline arpi

  • Lid
Re: networkmanager applet kwijt van paneel
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/28, 20:41:02 »
Nee, het helpt niet. De enige die veranderd is, is dat ik met 'sudo /etc/init.d/network-manager restart' hem ook niet meer op mijn paneel krijg (de versie die daarvoor toch niet werkte).
Ik zie ondertussen in mijn systeemmonitor dat nm-applet proces slaapt. Ik krijg hem daar niet wakker. Als ik hem kill dan verdwijnt hij. Als ik 'nm-applet' doe dan verschijnt hij weer maar slaapt en geen icoon.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/28, 22:50:57 door arpi »

Re: networkmanager applet kwijt van paneel
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/01, 13:04:50 »
Ik heb net hetzelfde probleem.
Hoe heb ik het opgelost? Je meldt je af of doe de toetsencombinatie alt - delete -backspace.
Opnieuw aanmelden en het netwerkicoon stond er weer. Bij een nieuwe start bleef het probleem opgelost. Dacht ik
Nu heb ik ook een tweede gebruiker of account op mijn computer en die heeft net hetzelfde probleem. Doe ik " Gebruikers wisselen" dan blijft het probleem bestaan. Wil je een andere gebruiker opstarten dan doe je dat best met afmelden, dan is er achteraf geen probleem met de notification applet oftewel het mededelingsgebied.
Het verwijderen van het mededelingsgebied op het paneel en het terug toevoegen aan het paneel werkt maar tijdelijk.
Besluit: in mijn situatie zit ik waarschijnlijk met een bug in het switchen tussen gebruikers.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/01, 13:07:08 door terelfderure »

Offline arpi

  • Lid
Re: networkmanager applet kwijt van paneel
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/01, 14:53:21 »
Bedankt voor het idee, spijtig maar het helpt niet bij me.

Re: networkmanager applet kwijt van paneel
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/01, 18:07:46 »
Je kunt ook het volgende proberen.
Start de terminal en tik in: sudo gconf-editor. Ga naar applications >nautilus> desktop en dan de checkboxen aanvinken.
Dan afmelden en terug aanmelden.

Offline arpi

  • Lid
Re: networkmanager applet kwijt van paneel
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/04, 19:40:41 »
Merci, maar dit werkt ook niet.
Het is bizarr maar op mijn werk, waar ik draadloos verbind verschijnt hem zoals het moet.
Maar als ik het hier thuis probeer, krijg ik hem toch niet op het paneel, ook niet als ik de wifi aanzet. (Ik heb hier geen draadloos modem.) Op mijn werk verscchijnt hij vanaf het moment dat hij geconnecteerd is met het netwerk.
Nu, ik heb overal verbinding dus het is geen ramp. 

Re: networkmanager applet kwijt van paneel
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/08, 21:21:45 »
Dit topic lijkt in verschillende zaken op wat ik ook heb meegemaakt na de updates van een kleine week terug.
Kijk daarom ook even in dit draadje: http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/geen-internet-meer-52048/msg567950/#msg567950
Bij mij is het probleem nu opgelost....maar dan wel ZONDER de Network Manager..!
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: networkmanager applet kwijt van paneel
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/10, 14:28:48 »
Inderdaad met WICD zijn alle problemen met het NM icoon opgelost. Ik had het kunnen weten, want ik heb het vroeger nog gebruikt.
In elk geval bedankt Peterbeter

Offline arpi

  • Lid
Re: networkmanager applet kwijt van paneel
« Reactie #11 Gepost op: 2010/03/18, 13:19:53 »
Ik heb hem opgelost via:
de file '/etc/network/interfaces' geopend als root en veranderd

van:

auto eth0
iface eth0 inet dhcp

naar:

auto lo
iface lo inet loopback
 
Alles werkt weer zoals het moet. Hopelijk lukt het voor anderen ook.

Offline ammy

  • Lid
Re: networkmanager applet kwijt van paneel
« Reactie #12 Gepost op: 2010/03/19, 12:11:06 »
hallo

ik ben me wifi kwijt van het paneel
hoe krijg ik dat terug?