Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Inmiddels niet meer zo erg) uitkijken geblazen met Google+  (gelezen 7579 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
(Inmiddels niet meer zo erg) uitkijken geblazen met Google+
« Gepost op: 2011/07/25, 15:46:21 »
Een hoop mensen schijnen hun Google-account te zijn kwijtgeraakt na toetreding tot Google+, omdat ze.... niet hun echte naam gebruikten (jaaahhhh, anno 2011!):
http://www.zdnet.com/blog/violetblue/google-plus-deleting-accounts-en-masse-no-clear-answers/567?tag=mantle_skin;content

Het moet nondedju niet gekker worden!  >:(

Verdere uitleg:
http://www.zdnet.com/blog/violetblue/four-things-google-plus-could-do-to-fix-google-plus/576?tag=mantle_skin;content

Uitkijken geblazen dus, met Google+..... althans totdat Google deze waanzin staakt. Mensen hebben recht op hun privacy. En anders heb ik wel een "indringende" tip voor Google, wat ze met hun producten kunnen doen.

Verdere bevestiging:
http://webwereld.nl/nieuws/107397/google--verwijdert-accounts-met--valse-naam-.html

-------
Latere toevoeging:
Het wordt gelukkig wat beter:
http://www.zdnet.com/blog/networking/google-revises-google-real-name-management-policy/1278?tag=mantle_skin;content
« Laatst bewerkt op: 2011/07/26, 14:49:46 door Pjotr »

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/25, 15:51:34 »
Dit geintje haalt Facebook ook uit. Als ze vinden dat je geen "echte naam" hebt gebruikt kun je niet meer inloggen.
Je kunt nog wel 1 maal je naam veranderen...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Tom

  • Lid
Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/25, 16:05:41 »
Heb ik vanmorgen in het topic hieronder al vermeld inclusief de bron.
Tsja ze lezen het gewoon niet. :evil:
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/25, 16:06:02 »
Ik heb ook gelezen dat al je foto's die in je picasa album staan, automatisch geshared als je ze tagged.

 Hier kan je het lezen.
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Offline h2o

  • Lid
Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/25, 16:09:09 »
Wie zegt dat je dit nodig hebt? IK heb er alleen bij geruchte van gehoord, maar als het een soort Facebook is doe ik er toch niets mee.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

DarkEra

  • Gast
Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/25, 16:11:31 »
Citaat
Google heeft op grote schaal accounts op zijn nieuwe sociale netwerk Google+ verwijderd, meldt Zdnet. De zoekgigant doet dat omdat die accounts niet onder echte persoonsnamen waren geregistreerd. Het ging onder meer om profielpagina's van organisaties en bedrijven. Google staat dergelijke accounts voorlopig niet toe en werkt nog aan een speciale oplossing voor bedrijfspagina's op Google+. Het is niet bekend hoeveel accounts Google precies heeft verwijderd.

Logisch imho....... wat voor een naam je pakt voor je gmail of wat dan ook maakt niet uit maar tijdens het registreren lijkt het me normaal dat je je echte naam op geeft.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/25, 16:17:57 »
Het staat gewoon in de algemene voorwaarden. Logisch & terecht dus.

Je hebt ook recht op je privacy, je kan er namelijk voor kiezen om niks met Google+ te doen.
Sowieso vraag ik me af wat je op een sociaal netwerk te zoeken hebt, als je niks prive's wil delen. Dan is IRC via een vage proxy een betere oplossing.

Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #7 Gepost op: 2011/07/25, 16:19:11 »
Citaat
Google heeft op grote schaal accounts op zijn nieuwe sociale netwerk Google+ verwijderd, meldt Zdnet. De zoekgigant doet dat omdat die accounts niet onder echte persoonsnamen waren geregistreerd. Het ging onder meer om profielpagina's van organisaties en bedrijven. Google staat dergelijke accounts voorlopig niet toe en werkt nog aan een speciale oplossing voor bedrijfspagina's op Google+. Het is niet bekend hoeveel accounts Google precies heeft verwijderd.

Is het niet logisch dat Google dergelijke accounts verwijderd heeft, als ze hebben aangegeven (vooralsnog) geen organisaties en bedrijven toe te staan?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #8 Gepost op: 2011/07/25, 16:20:52 »
Logisch imho....... wat voor een naam je pakt voor je gmail of wat dan ook maakt niet uit maar tijdens het registreren lijkt het me normaal dat je je echte naam op geeft.

Onzin. Het gaat helemaal niet om de registratie. Goed lezen voordat je wat roept, graag! Het gaat om een publiek profiel.

Mensen kunnen allerlei goede en geldige redenen hebben om niet onder hun echte naam hun "hele hebben en houden" voor iedereen zichtbaar op het net te gooien. Google zou dat moeten respecteren. De huidige aanpak van Google (soms blijkbaar zelfs het opheffen van alle Google-diensten, dus inclusief Gmail, Agenda en Documenten) is schandalig en tenhemelschreiend.

Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #9 Gepost op: 2011/07/25, 16:22:22 »
Google zou dat moeten respecteren.

In mijn ogen staat het Google vrij op hun medium alleen te accepteren/respecteren wat in hun ogen door de beugel kan.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/25, 16:24:30 door SteefuitHeerlen »
Bezoek ook eens de Ubuntu NL IRC-kanalen! |

Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #10 Gepost op: 2011/07/25, 16:26:10 »
@Pjotr: Facebook doet precies hetzelfde, dus je kunt net zo goed ook een waarschuwing voor Facebook afgeven.
Sterker nog: Facebook verwijdert zelfs foto's van je profiel zonder waarschuwing! Was mijn hele album van de familiedag kwijt omdat zij alle foto's die met kipi waren geüpload verwijderd hadden. Gelukkig hebben ze dat teruggedraaid, maar dat geeft wel aan wat voor macht ze hebben. Dus wat dat betreft is dit met Google+ zo erg nog niet. Althans, niet erger dan de concurrentie.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #11 Gepost op: 2011/07/25, 16:26:40 »
Logisch imho....... wat voor een naam je pakt voor je gmail of wat dan ook maakt niet uit maar tijdens het registreren lijkt het me normaal dat je je echte naam op geeft.

Onzin. Het gaat helemaal niet om de registratie. Goed lezen voordat je wat roept, graag! Het gaat om een publiek profiel.

Mensen kunnen allerlei goede en geldige redenen hebben om niet onder hun echte naam hun "hele hebben en houden" voor iedereen zichtbaar op het net te gooien. Google zou dat moeten respecteren. De huidige aanpak van Google (soms blijkbaar zelfs het opheffen van alle Google-diensten, dus inclusief Gmail, Agenda en Documenten) is schandalig en tenhemelschreiend.

... vind jij :). Je kan natuurlijk ook gewoon de algemene voorwaarden (regels) lezen voordat je een product activeert zodat je van te voren weet wat je te wachten staat.

Ik vind het eigenlijk wel goed. Het is een sociaal netwerk en als ik iemand wil zoeken/vinden die ik ken, dan is het wel handig als dat gewoon op echte naam kan. Wil je hier niet aan mee doen, dan doe je er niet aan mee :).

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #12 Gepost op: 2011/07/25, 16:27:48 »
Doe jij dat dan ook? :rolleyes:

Een pseudoniem gebruiken? Jazeker. Ik vind het belangrijk dat ik zelf mijn privacy kan beheren. Ik bepaal graag zelf welke privé-informatie ik deel en met wie ik iets deel; dat laat ik liever niet aan het toeval (lees: zoekmachines) over.

@Vistaus: Facebook, daar ben ik zelfs nooit aan begonnen....  :)

Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #13 Gepost op: 2011/07/25, 16:30:03 »
@Pjotr: Dat weet ik ;) Maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat het dus heus niet zo erg is wat Google doet, want Facebook doet het net zo hard. Dus dat heeft meer te maken met een machtspositie en andere visie dan een normale gebruiker.

Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #14 Gepost op: 2011/07/25, 16:32:45 »
Een pseudoniem gebruiken? Jazeker. Ik vind het belangrijk dat ik zelf mijn privacy kan beheren. Ik bepaal graag zelf welke privé-informatie ik deel en met wie ik iets deel; dat laat ik liever niet aan het toeval (lees: zoekmachines) over.

Dank je voor je toelichting, die ik ook had gesnapt zonder de speciale opmaak. ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #15 Gepost op: 2011/07/25, 16:34:21 »
@Pjotr: Dat weet ik ;) Maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat het dus heus niet zo erg is wat Google doet, want Facebook doet het net zo hard. Dus dat heeft meer te maken met een machtspositie en andere visie dan een normale gebruiker.

Daar zit iets in....

Maar bij sommige gebruikers is blijkbaar niet alleen de Google+ functie verwijderd, maar alle Google-diensten. Dus inclusief Gmail, Agenda en Documenten, dingen die ze al jaren gebruikten.... Dat vind ik schandalig.

DarkEra

  • Gast
Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #16 Gepost op: 2011/07/25, 16:36:11 »
Ach... altijd dat overdreven en opgeblazen gedoe.... Privé is tegenwoordig niks meer....

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #17 Gepost op: 2011/07/25, 16:41:05 »
Ach... altijd dat overdreven en opgeblazen gedoe....

Nou, hou dan eens op met overdreven en opgeblazen te doen, zou ik zeggen, en probeer eens een zinvolle reactie te plaatsen. Godallemachtig.

Citaat
Privé is tegenwoordig niks meer....

Dat privacy voor jou blijkbaar niet belangrijk is, wil nog niet zeggen dat anderen daar ook zo over denken.

Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #18 Gepost op: 2011/07/25, 16:44:48 »
Dit is de reden van het inactief stellen van mijn Google+-account. Erg vervelend. Facebook hanteert eenzelfde voorwaarde, maar controleert er eigenlijk niet actief op (zou ook praktisch onhaalbaar zijn).

Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #19 Gepost op: 2011/07/25, 16:51:58 »
Nou, hou dan eens op met overdreven en opgeblazen te doen, zou ik zeggen, en probeer eens een zinvolle reactie te plaatsen. Godallemachtig.

En een topic starten om je ongenoegen te uiten over iets dat volgens de gebruikersvoorwaarden van een product een logisch gevolg is, is wel erg zinvol?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #20 Gepost op: 2011/07/25, 16:55:01 »
Nou, hou dan eens op met overdreven en opgeblazen te doen, zou ik zeggen, en probeer eens een zinvolle reactie te plaatsen. Godallemachtig.

En een topic starten om je ongenoegen te uiten over iets dat volgens de gebruikersvoorwaarden van een product een logisch gevolg is, is wel erg zinvol?

Ja. Het is een waarschuwing, Steef. Veel mensen (waaronder ik) wisten dit niet. Daarbij komt nog, dat het soms blijkbaar kan leiden tot volledige verwijdering van alle Google-diensten, dus inclusief Gmail, Agenda en Documenten. Nogal dramatisch dus.

Offline Tom

  • Lid
Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #21 Gepost op: 2011/07/25, 17:02:01 »
En een gewaarschuwd mens telt voor twee ,er zijn genoeg personen die ergens op klikken zonder de regels te lezen .. oke dom maar waar.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #22 Gepost op: 2011/07/25, 17:03:40 »
Uit de gebruik(er)svoorwaarden van Google (Plus):

Citaat
5. Use of the Services by you

    5.1 In order to access certain Services, you may be required to provide information about yourself (such as identification or contact details) as part of the registration process for the Service, or as part of your continued use of the Services. You agree that any registration information you give to Google will always be accurate, correct and up to date.

Citaat
13.3 Google may at any time, terminate its legal agreement with you if:

    (A) you have breached any provision of the Terms (or have acted in manner which clearly shows that you do not intend to, or are unable to comply with the provisions of the Terms); or

    (B) Google is required to do so by law (for example, where the provision of the Services to you is, or becomes, unlawful); or

    (C) the partner with whom Google offered the Services to you has terminated its relationship with Google or ceased to offer the Services to you; or

    (D) Google is transitioning to no longer providing the Services to users in the country in which you are resident or from which you use the service; or

    (E) the provision of the Services to you by Google is, in Google’s opinion, no longer commercially viable.

Het staat er toch echt, hoor. Google Plus is net als alle andere Google-diensten gekoppeld aan je @gmail.com-account. En laat nou net het hele account verwijderd worden. Nogmaals: niet meer dan een logisch gevolg van stappen die de getroffenen niet hadden mogen zetten.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/25, 17:05:26 door SteefuitHeerlen »
Bezoek ook eens de Ubuntu NL IRC-kanalen! |

Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #23 Gepost op: 2011/07/25, 17:09:47 »

Dat privacy voor jou blijkbaar niet belangrijk is, wil nog niet zeggen dat anderen daar ook zo over denken.

+1

Zelfs hier doen we al aan privė. Ik heet namelijk in het echt namelijk in het echt helemaal geen Vistaus. Een forumnaam is technisch gezien ook een pseudoniem (behalve als je je eigen naam als forumnaam gebruikt).

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Uitkijken geblazen met Google+
« Reactie #24 Gepost op: 2011/07/25, 17:11:19 »
@Allen: het is geen gemeenschappelijk blog, maar een topic. Als het onderwerp minder boeit, volstaat het om niet te reageren.

Het zal niet de eerste keer zijn, dat mensen de Algemene Voorwaarden niet lezen. Een lap juridische tekst, 'gaat u hiermee accoord?' 'Jahaa' *klik*, want we willen door.

Een waarschuwing dat je risico kan lopen dat alle Google accounts worden verwijderd, kan zo zijn nut hebben.

Btw, het werd nog niet genoemd, maar hoeveel Hyves-gebruikers zouden de algemene voorwaarden wel eens hebben gelezen? Met name punt 5.2 is wel interessant.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]