Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: foutmelding evolution: controleren op spam mislukt  (gelezen 1811 keer)

Offline champagne

  • Lid
foutmelding evolution: controleren op spam mislukt
« Gepost op: 2008/11/03, 08:33:20 »
Hallo allen,

gisteren heb ik de nieuwste versie van ubuntu geïnstalleerd via een volledig schone installatie. Ik had voordat ik hiermee begon de directory .evolution gekopieerd naar een externe hd. Na installatie de map teruggezet. Tot mijn verbazing moest ik wel alle email adressen weer opnieuw instellen. Een paar submappen die wel binnen evolution zichtbaar waren gaven een foutmelding als je erop klikt, maar de inhoud werd wel getoond. Ik heb dit opgelost door nieuwe mappen aan te maken en de inhoud te verplaatsen.

Mijn probleem nu is dat ik regelmatig de volgende foutmelding krijg:

controleren op spam is mislukt
pijplijn naar bogofilter is mislukt. foutcode: 3.

ik heb net spamassassin en bogofilter geïnstalleerd (via apt-get install ...), maar dit lost het probleem niet op.

Heeft iemand een oplossing?

foutmelding evolution: controleren op spam mislukt
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/03, 10:40:08 »
Hallo, dat eerste probleem herken ik, is op te lossen door (op een nieuwe Ubuntu-installatie) eerst Evolution te starten, het programma meteen offline zetten, dan je pop en smtp instellen, dan afsluiten en dan pas de bestaande mappen naar .evolution kopiëren. Hierna Evo starten en als alles goed is, is alles nu goed. :-)

Wat die pijplijn naar Bogo betreft, het lijkt me onnodig om twee spamfilters te draaien. Ga in Evo naar Bewerken - Plugins en schakel dan bogofilter uit. Spamassassin werkt zeer goed, een beter filter lijkt me haast niet mogelijk.

Groet, Paul.

Offline champagne

  • Lid
foutmelding evolution: controleren op spam mislukt
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/03, 10:53:05 »
Paul,

bedankt. Ik heb de plugin uitgeschakeld. Daarnaast heb ik bij voorkeuren nog aangegeven dat de juiste spamfilter gebruikt moet worden. Die stond op bogo.

Even afwachten hoe het nu werkt, maar het klinkt in ieder geval behoorlijk logisch allemaal.

Wat het eerste probleem betreft, ik had het wel opgelost, maar was wel verbaasd. Is het niet mogelijk om de instellingen te exporteren voor een nieuwe installatie en dan na de installatie te importeren.

Offline Tom

  • Lid
foutmelding evolution: controleren op spam mislukt
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/03, 11:13:59 »
Citaat van: paul_matthijsse
Hallo, dat eerste probleem herken ik, is op te lossen door (op een nieuwe Ubuntu-installatie) eerst Evolution te starten, het programma meteen offline zetten, dan je pop en smtp instellen, dan afsluiten en dan pas de bestaande mappen naar .evolution kopiëren. Hierna Evo starten en als alles goed is, is alles nu goed. :-)

Wat die pijplijn naar Bogo betreft, het lijkt me onnodig om twee spamfilters te draaien. Ga in Evo naar Bewerken - Plugins en schakel dan bogofilter uit. Spamassassin werkt zeer goed, een beter filter lijkt me haast niet mogelijk.

Groet, Paul.
Moet je dan ook niet Bogofilter  deinstalleren via synaptic..
En spamassassin installeren , want bogofilter staat standaard geinstalleerd.
Dus met alleen de plugin te veranderen bent U er nog niet.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

foutmelding evolution: controleren op spam mislukt
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/03, 12:00:42 »
Citaat van: champagne
Is het niet mogelijk om de instellingen te exporteren voor een nieuwe installatie en dan na de installatie te importeren.
Dat weet ik niet, misschien wel, misschien niet, maar ik doe het op genoemde manier, dat weet ik zeker dat het goed gaat. Evo heeft wel een optie Bestand - Backuparchief aanmaken, misschien dat daar de pop/etc.-instellingen worden overgenomen.

Offline champagne

  • Lid
foutmelding evolution: controleren op spam mislukt
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/03, 13:25:31 »
Bij een volgende versie van Ubuntu maar eens goed naar kijken :-)

Offline champagne

  • Lid
foutmelding evolution: controleren op spam mislukt
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/06, 10:13:42 »
Helaas, helaas,
Het leek goed te gaan. Ik gebruik nu spamassasin als spam filter, maar krijg nu een soortgelijke foutmelding:

pijplijn naar spamassasin is mislukt. foutcode: 1

Het lijkt dus toch wat anders te zijn.

:-(

foutmelding evolution: controleren op spam mislukt
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/06, 14:16:44 »
heb je spamassassin wel geïnstalleerd?

Offline champagne

  • Lid
foutmelding evolution: controleren op spam mislukt
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/06, 14:48:52 »
Uiteraard ;-)

Als oplossing voor de foutmelding die bogo gaf. Het leek erop dat dit de oplossing was, maar helaas.

van_zwier

  • Gast
foutmelding evolution: controleren op spam mislukt
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/08, 13:30:13 »
Als je in synaptic de plugin (zo uit mijn hoofd) experimeltal voor evolution installeert, heb je daarna de mogelijkheid om vanuit evolution --> bestand --> Backuparchief aanmaken, een bestand met al je instellingen en data te maken dat je naar believen bij iedere evolution kan importeren of bij eerste keer opstarten te kiezen voor herstellen vanuit backup archief, werkt als een tierelier.

De melding van spamassassin foutcode 1 heb ik ook, zowel op mijn laptop dat ik via een upgrade heb geinstalleerd, als mijn desktop (schone installatie), weet hier nog niet het fijne van wel weet ik dat het niet uitmaakt of je beide dus bogo of spamass. heb geinstalleerd, in evolution bepaal je alleen welke er gebruikt wordt. Ze zitten elkaar niet in de weg.

Offline champagne

  • Lid
foutmelding evolution: controleren op spam mislukt
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/08, 16:04:44 »
Dat klinkt goed. In ieder geval voor een volgende schone installatie. Ik weet dat het niet echt nodig is bij een upgrade van ubuntu, maar soms is dat toch wat je wilt. Thanks.

Wat de foutmelding betreft is mijn ervaring ook dat het voor de werking niet echt uitmaakt. Ik vind het alleen vervelend. Ik hou niet zo van foutmeldingen ;-)

Ik had inderdaad ook zelf gezien dat je binnen evolution alleen aangeeft welke spamfilter je wilt gebruiken.