Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nog nooit gehad; updat op update  (gelezen 326 keer)

Nog nooit gehad; updat op update
« Gepost op: 2015/06/17, 10:47:20 »
Dit heb ik nog nooit gehad.
Pc ingelogd, en updatebeheer komt zoals gebruikelijk automatisch naar boven dat er updates zijn (w.o. kernel).
Deze updates uitgevoerd en updatebeheer eindigd met "Herstarten".
Maar nog voor ik op herstarten kon klikken stond er alweer een lijst met 6 updates van 800kb.

Nu eerst geherstart, en daarna de 6 handmatig geupdate, om de tweede update uit te voeren over een volledig afgehandelde eerste update.
Maar wat doe ik het beste? Zoals ik het deed (zoals ik denk)? Of is het beter om meteen voor herstarten die nieuwe update uit te voeren?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Tom

  • Lid
Re: Nog nooit gehad; updat op update
« Reactie #1 Gepost op: 2015/06/17, 12:05:08 »
Ik haal alles binnen voordat ik eventueel een herstart doe ,alhoewel ik dat meestal alleen bij een kernel update doe herstarten.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Nog nooit gehad; updat op update
« Reactie #2 Gepost op: 2015/06/17, 16:04:02 »
Als er gevraagd wordt om te herstarten, dan doe ik dat tegelijk.
Ik denk maar zo, het staat er niet voor niets.

Anders hoef je ook niet zo nodig je updates binnen te halen.
Waarom wordt er ook anders volop gewaarschuwd dat je altijd tegelijk je laatste updates moet installeren. En zelfs bij Windows je wordt gedwongen om opnieuw op te starten.

Edit: Een ieder moet toch ook wel weten, dat er bij updates ook beveiliging update bij kunnen zitten, om je systeem te beschermen.
Dus hoe langer je wacht met herstarten, hoe meer risico je loopt op problemen zoals, virussen/adware. malware enz.
« Laatst bewerkt op: 2015/06/17, 16:14:20 door Henkp »

Re: Nog nooit gehad; updat op update
« Reactie #3 Gepost op: 2015/06/17, 16:36:10 »
Dat laatste zo denk ik er ook over Henk.

Normaal Herstart ik ook altijd zodra dat er staat.
Maar in dit geval kwam de knop "Herstarten" er en bijna gelijktijdig (kleine vertraging) stond er meteen weer een lijstje.
Ik blijf het denk ik toch maar doen in de volgorde zoals de pc aangeeft. Eerst herstart doen zodat de juiste bestanden geladen zijn om daar overheen de nieuwe update te doen.

In elk geval mijn dank weer. Op naar de volgende vraag (komt er nu aan ;) )
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Henkp

  • Lid
Re: Nog nooit gehad; updat op update
« Reactie #4 Gepost op: 2015/06/17, 16:55:18 »
Ik had het vanmorgen ook, toen ik net opgestart was stond er een melding van updates.
Dus die binnen gehaald, en tegelijk kwam er een 2e update achter aan, alleen kreeg ik geen melding van herstarten.

Maar ik heb het dan over Linux Mint 17.1

En vanmiddag op de Laptop Ubuntu 14.04 ook een update met een kernel er bij, en zoals gewoonlijk vraagt hij dan om te herstarten.
Nou dan doe ik dat toch even. 40 sec en je bent dan weer werkelijk up-to date.  =D

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Nog nooit gehad; updat op update
« Reactie #5 Gepost op: 2015/06/17, 19:30:41 »
Waarom wordt er ook anders volop gewaarschuwd dat je altijd tegelijk je laatste updates moet installeren. En zelfs bij Windows je wordt gedwongen om opnieuw op te starten.
Bij Ubuntu wordt je niet “gedwongen”, je kan er voor kiezen door te werken bijvoorbeeld als je de computer toch dagelijks uitzet.  Er wordt gewaarschuwd dat een herstart nodig is om de wijzigingen in de kernel te effectueren.

Bij updates van programma's als Firefox kan worden gevraagd alleen Firefox opnieuw te starten om de nieuwe versie te gebruiken.

Voor het updateproces maakt het volgens mij geen verschil, je kan eerst alle mogelijk updates installeren en als laatste een herstart.
Klik links bovenin op Documentatie