Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Profiel in Chrome browser corrupt  (gelezen 11463 keer)

Offline deViking

  • Lid
Profiel in Chrome browser corrupt
« Gepost op: 2010/06/18, 11:05:14 »
Sinds enige tijd krijg ik bij het starten van mijn Google Chrome browser de melding  "Uw profiel kan niet correct worden geopend".
Als ik hierin op "Ok" druk gaat het programma gewoon opstarten en lijkt er niets aan de hand.
Alles werkt correct zo te zie.
Wie kan mij helpen deze melding te stoppen?

met vriendelijke groet

de Viking

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Profiel in Chrome browser corrupt
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/18, 12:42:03 »
Sinds enige tijd krijg ik bij het starten van mijn Google Chrome browser de melding  "Uw profiel kan niet correct worden geopend".
Als ik hierin op "Ok" druk gaat het programma gewoon opstarten en lijkt er niets aan de hand.
Alles werkt correct zo te zie.
Wie kan mij helpen deze melding te stoppen?

met vriendelijke groet

de Viking

Als je het verwijderd en opnieuw installeert? Misschien dat dat dan zal helpen.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline RioKuro

  • Lid
    • RioKuro - Camera - Colors - Visual Effects
Re: Profiel in Chrome browser corrupt
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/18, 15:18:44 »
er is in je home mapje een mapje dat heet .config daarin zit een mapje dat chromium heet. Als je die weg gooit dan en chromium opstart dan reset chromium zichzelf. Werkt voor alle programmas zo.

Offline deViking

  • Lid
Re: Profiel in Chrome browser corrupt
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/18, 16:38:38 »
Ik heb via het eerste antwoord chrome gedeinstalleerd en pc op nieuwe gestart en toen weer geïnstalleerd (betreft Versie 5.0.375.70). Resultaat het zelfde probleem. Hierna heb ik Versie 5.0.375.38 geïnstalleerd. Probleem weg maar deze versie is in het Engels. Daarna weer de de stabiele versie  5.0.375.70  geinstalleerd  probleem weer terug.

Over antwoord 2 het volgende.  In mijn home-directory is geen .config te vinden. Heb de machine laten zoeken op .config in het bestandssyteem en daar ook niets met die naam of van chrome kunnen vinden. Wel allerlei configuratie bestanden maar niet van Chrome.

de Viking
 

Offline Robertos

  • Lid
Re: Profiel in Chrome browser corrupt
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/18, 16:42:01 »
Over antwoord 2 het volgende.  In mijn home-directory is geen .config te vinden.

Die map die moet er toch echt zijn. Open Nautilus en vink aan dat verborgen bestanden moeten worden weergegeven (Beeld > Verborgen bestanden tonen). Kijk nu maar eens in je home directory.

Een punt voor een map wil dus zeggen dat het een verborgen map is.

Offline deViking

  • Lid
Re: Profiel in Chrome browser corrupt
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/20, 11:54:39 »
Beste mensen,

Bedank voor alle reacties. Inderdaad het profiel verwijderen was de oplossing. Dat was even zoeken maar door het antwoord mbt de Verborgen bestanden in de Home directory kwam het profiel voor de dag en kon ik het verwijderen.
Probleem dus opgelost.

Hartelijk dank aan allen.

de Viking

Offline vragen

  • Lid
Re: Profiel in Chrome browser corrupt
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/14, 02:17:13 »
.config en dan inderdaad die map verwijderen. Bedankt voor de tip. Via google.nl gezocht op foutmelding en toen vervolgens in google.nl de link naar deze website. En die ken ik maar al te goed  :lol:

Helaas ben ik wel mijn favorieten kwijt en de internet geschiedenis. Dus ik dacht even handig te zijn door het mapje uit de prullenbak terug te halen naar het verborgen mapje om zodoende het terug te zetten in de oorspronkelijke staat. Ik benieuwd of het ging werken. Maar helaas, kreeg niets meer terug.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/14, 02:25:04 door vragen »

Re: Profiel in Chrome browser corrupt
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/14, 10:33:54 »
Configuratiemappen weggooien is de oplossing voor 90% van de problemen in Ubuntu  :D