Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.  (gelezen 4263 keer)

eikelmuis

  • Gast
Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Gepost op: 2008/08/24, 14:14:32 »
Ik heb gisteren een draadloze usb stick gekocht ( Conceptronic C54RU) een dat was plug and play maar ik wilde er vanmorgen er mee werken en nu kent de computer de stick niet meer en heb dus ook geen verbinding
Ook bij het opstarten krijg ik een melding maar die ook zo snel weer vertrokken dat ik de boodschap niet kan noteren misschien is er een plek waar ik meldingen kan terug lezen.
In de stick zit een RT2571 driver van ralink .
weet iemand wat hier aan de hand is of wat het mogelijk kan zijn .

Ik heb dit alvast in de terminal uitgevoerd de draadloze USB is enkel aanwezig

rob@rob:~$ dmesg | tail
[  268.902869] usb 1-1: device descriptor read/64, error -71
[  269.126495] usb 1-1: device descriptor read/64, error -71
[  269.131187] usb 1-1: new full speed USB device using uhci_hcd and address 12
[  269.171970] usb 1-1: device descriptor read/64, error -71
[  269.358530] usb 1-1: device descriptor read/64, error -71
[  269.491129] usb 1-1: new full speed USB device using uhci_hcd and address 13
[  269.715908] usb 1-1: device not accepting address 13, error -71
[  269.720184] usb 1-1: new full speed USB device using uhci_hcd and address 14
[  269.862521] usb 1-1: device not accepting address 14, error -71
[  281.867675] usb 2-1: USB disconnect, address 2

Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/24, 18:50:15 »
Ik heb op dit forum: http://www.mepis.org/node/5860 iets gevonden dat misschien kan helpen.
Het gaat in dat geval over een USB schijf, maar het probleem is de herkinning van je USB apparaat. het volgende werd geadviseerd: put:[ options usbcore old_scheme_first=1 ] (zonder haken)
in modprobe.conf.

Misschien help het.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

eikelmuis

  • Gast
Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/25, 11:05:33 »
Citaat van: prikkebeen2
Ik heb op dit forum: http://www.mepis.org/node/5860 iets gevonden dat misschien kan helpen.
Het gaat in dat geval over een USB schijf, maar het probleem is de herkinning van je USB apparaat. het volgende werd geadviseerd: put:[ options usbcore old_scheme_first=1 ] (zonder haken)
in modprobe.conf.

Misschien help het.
Prikkebeen bedank voor je reactie maar ik weet niet goed hoe ik dit moet doen.

Dus kan je het in jip en janeke taal verworden

eikelmuis

  • Gast
Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/25, 12:37:16 »
Ik heb al heelwat gegooglt maar ik kan niets vinden wat er ook maar in de buurt komt
is er iemand die mij een oplossing kan aandragen.

zou een her instal een oplossing zijn?

Ik heb toch nog wat geprobeert intevoeren

rob@rob:~$ echo N > /sys/module/usbcore/parameters/old_scheme_first
bash: /sys/module/usbcore/parameters/old_scheme_first: Toegang geweigerd

maar de toegang word geweigerd
en nu ?

Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/25, 12:58:47 »
Ok. Open een terminal en doe/type het volgende:

sudo gedit modprobe.conf

Er opent nu een (leeg) tekstbestand in de editor.  Kopieer nu het de volgende regel code:  

options usbcore old_scheme_first=1

Plak die in het tekstbestand en sla het dan op. Dan sluit je het af, dan de terminal afsluiten en de pc opnieuw opstarten. Ik hoop dat je er nu uitkomt. Anders weer even vragen of laten weten of het gewerkt heeft.

Succes.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

eikelmuis

  • Gast
Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/25, 13:29:44 »
Nou ik heb hetgeen je opgaf uitgevoerd maar ik zie de wonderen zijn de wereld nog niet uit want ik heb nu mijn vaste internet verbinding er niet in en ik heb mijn draadloze stickje er aan hangen ik heb dus internet (draadloos) maar de stick geeft geen teken van leven er zitten 2 lampjes op Lnk en Act maar beide branden niet maar toch internet .
Ook heb ik dit nog even in de terminal ingevoerd.

rob@rob:~$ dmesg | tail
[   78.396335] atkbd.c: Unknown key released (translated set 2, code 0xf8 on isa0060/serio0).
[   78.396356] atkbd.c: Use 'setkeycodes e078 ' to make it known.
[   78.902418] NET: Registered protocol family 10
[   78.904029] lo: Disabled Privacy Extensions
[   79.623892] atkbd.c: Unknown key pressed (translated set 2, code 0xf7 on isa0060/serio0).
[   79.623917] atkbd.c: Use 'setkeycodes e077 ' to make it known.
[   79.627628] atkbd.c: Unknown key released (translated set 2, code 0xf7 on isa0060/serio0).
[   79.627653] atkbd.c: Use 'setkeycodes e077 ' to make it known.
[   85.629905] eth0: no IPv6 routers present
[  104.248337] r8169: eth0: link down
rob@rob:~$

Ik word er nietveel wijzer van maar misschien kun je er wat uit halen het enige wat ik kan lezen is dat mijn draadinternet nu niet werkt (heb ik er uit gehaald) maar zie hier niets wat betreking heeft op mijn draadloze usb  stick.
Kan ik nu met een comando nog zien of hij herkent word?
Nu wilde ik dit bericht verstuuren en krijg een venster "dat er geen verbinding is "
Dus nu maar de bedrade aanst
sluiting .
dit heb ik ook even gedaan:

rob@rob:~$ lsusb
Bus 005 Device 003: ID 0bda:0158 Realtek Semiconductor Corp.
Bus 005 Device 001: ID 0000:0000  
Bus 004 Device 001: ID 0000:0000  
Bus 003 Device 001: ID 0000:0000  
Bus 002 Device 001: ID 0000:0000  
Bus 001 Device 004: ID 046d:c016 Logitech, Inc. M-UV69a Optical Wheel Mouse
Bus 001 Device 001: ID 0000:0000  

Maar nu zie ik dat mijn externe DVD brander ook niet word herkent hij is wel aangesloten en dit geld ook voor mijn draadloze usb stick

Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/25, 13:51:44 »
Schijnbaar werkt dit niet voor jou dan. Wat er gebeurt is dat het eerste schema van aangesloten USB apparaten geladen wordt, die waarin je stick eerst wel werd herkent. Kun je de pc eens opstarten zonder externe USB apparaten en dan de pc uitzetten, apparaten weer aansluiten, opstarten en zien wat er dan gebeurt? Mocht het dan ook niet werken kun je die regel er wel weer uithalen en weer de procedure herhalen.
Een herinstallatie met alle apparaten aangesloten biedt dan misschien een oplossing.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

eikelmuis

  • Gast
Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/25, 14:29:02 »
Nu ik heb alles in de omschreven volgorden gedaan maar dat haalt niets uit .
Ik kreeg bij  opstart 3x een lampje dat knipperde op de stick en daarna niets meer net voor het inlog scherm verscheen de melding :device descriptor read/64, error -71
van de usb apparaten doet en deed de muis het al en mijn ext HD wat het dus niet doet is mijn ext dvd speler en mijn draadloze stick.
Wat ook zo vreemd is als ik bij Locaties - Computer kijk dan staan daar Boot en Recover dit is voor XP dan staat er USB-Schijf en Bestandssysteem als ik nu bij de USB-schijf ga kijken en ik wil hem openen dan zegt hij "Kon de locatie niet aankoppelen" maar alle usb apparaten staan er op aangesloten.
Begrijp jij het ik niet.

Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/25, 14:39:39 »
Nee, ik snap het nu ook even niet meer. Dat met die externe USB schijf heb ik ook wel eens. Ik kijk dan in bestandssysteem, bij de map dev, disks, by-id. Daar staat hij dan wel tussen. Als ik hem dan mount in mijn /home werkt ie wel. Na een reboot moet alles weer herhaald worden. Ik wacht wel op de volgende release om te kijken of dat iets is voor mij, anders Hardy maar eens opnieuw er op.

Als je het programma apt on cd installeert kun je een image branden van alle software die je na de standaard installatie geïnstalleerd hebt en na een herinstall die even als bron aanwijzen en ben je zo klaar. Als alles goed gaat natuurlijk. Het lijkt me voor nu de beste/snelste oplossing, maar misschien weet iemand anders iets beters. Het is wel vreemd.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

eikelmuis

  • Gast
Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/25, 14:44:41 »
Mag ik jou bedanken voor de getoonde moeite.

Ik ga opnieuw alles er opzetten en dan hoor je weer van mij.

thx

Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/25, 14:57:51 »
Graag gedaan hoor. We zijn hier om elkaar te helpen en ik leer er ook van.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

eikelmuis

  • Gast
Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/25, 18:30:00 »
Nou alles  staat er weer op na een clean install maar ik durf nu niet meer mijn draadloze usbstick te gebruiken want ik weet de oorzaak niet dus lijkt het mij beter om gewoon met een draad verder te gaan .
Of iemand moet mij kunnen vertellen hoe ik dit in het vervolg kan voorkomen.

Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/25, 19:00:42 »
Nou, ik vind het jammer. Ik ben ook geen expert.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

eikelmuis

  • Gast
Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #13 Gepost op: 2008/08/25, 19:28:39 »
Nee dat begrijp ik maar tot nu toe wel de enige die helpt en dat waardeer ik zeer.
Maar misschien moet ik gewoon de stoute schoenen aantrekken en het als nog proberen als het fout gaat staat het er ook zo weer op.
Maar ik zou de oorzaak weleens willen weten want nu zijn we allerlei dingen aan het proberen het zou beter zijn als je precies weet wat je moet doen.
En mijn ervaring is plots werkt het en weet je niet meer allemaal wat je gedaan hebt.

Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #14 Gepost op: 2008/08/25, 20:23:16 »
Mja, ik zou het gewoon proberen. Overigens, mijn lampje van draadloos internet brandde in Ubuntu 7.10 wel en in 8.4.01 niet meer. Het werkt wel vlekkeloos. Ik heb zonet geprobeerd met 2 externe hd's en 4 (data) sticks. geen probleem. Maar daar heb jij niets aan natuurlijk.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

eikelmuis

  • Gast
Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #15 Gepost op: 2008/08/26, 16:09:22 »
Nou het bleek dat het stickje defect was ik heb dus een soortgelijke mee genomen.
Nu ben ik weer via "netwerk instellingen "mijn gegevens aan het invullen maar alleen het wachtwoord word niet onthouden want als ik terug ga dan staat mijn netwerk naam er wel en ook WPA-persoonlijk en ook DHCP.
Als ik dan enter geef gaat hij configureren en heb ik nog geen draadloze verbinding.
Doe ik wat fout of zie ik wat over het hooft.

Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #16 Gepost op: 2008/08/26, 16:21:59 »
Network manager geeft wel vaker problemen. Ik heb hem verwijderd en Wicd geïnstalleerd. Probleemloze werking. je kunt het allemaal via Synaptic doen.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

eikelmuis

  • Gast
Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #17 Gepost op: 2008/08/26, 16:48:39 »
Nou ik heb in synaptic wicd ingegeven maar die kent hij niet.

Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #18 Gepost op: 2008/08/26, 17:08:57 »
Je hebt gelijk. Je moet in Synaptic bij pakketbronnen, (tabblad) software van derden een regel toevoegen.

Voeg toe als url: http://apt.wicd.net
Zet in het vakje diistributie: hardy (bij mij stond er nog gutsy, als het niet werkt dat eens invullen)
Zet in het vakje componenten: extras
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

eikelmuis

  • Gast
Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #19 Gepost op: 2008/08/26, 17:34:38 »
Ja dat had ik ook gevonden.bedankt.
Maar nu zit ik met het volgende probleem hoe stel ik wicd in want ik ben nu ook mijn draadverbinding kwijt en hoe stel ik dat weer in.
Ik ben blij dat ik een dualboot heb geinstalleerd want nu kan ik nog het forum bereiken via xp.

Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #20 Gepost op: 2008/08/26, 17:56:20 »
Als je Wicd opstart kun je bij voorkeuren aanvinken altijd bekabelde netwerken weergeven. Klik daarna op verbinden.
Om een draadloos netwerk in te stellen kun je eens op refresh drukken als de jouwe er niet staat.
Anders druk je naast netwerk op het pijltje en voeg je een verborgen netwerk toe. Er wordt dan om de ssid gevraagd.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

eikelmuis

  • Gast
Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #21 Gepost op: 2008/08/26, 18:58:35 »
Wicd doet helemaal niets als ik er op klik komt er geen schermpje te voorschijn.
Nu heb ik bij de faq's gelezen van wcid daar staat het volgend:

- I installed WICD but it didn't work and now I can't connect to the internet because it uninstalled network-manager. What do I do?

You’ll need to get hold of .deb files for network-manager and network-manager-gnome/network-manager-kde. If you have another computer with Internet access, download them from packages.ubuntu.com and transfer them to the computer that needs them. In some cases, there may already be a copy in /var/cache/apt/archives.

Install the .deb files (ignoring errors about newer software being available if shown) and restart your computer. You should then be able to connect to the Internet again and update network-manager to the newest version if needs be.

You can use gdebi to install programs from your own drives the same way synaptic does from the web, i.e. it handles dependencies. Navigate to the subdirectory which contains your downloaded .deb programs, right click, and select “gdebi�  from the context menu. Or, from the command line: $sudo gdebi

Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #22 Gepost op: 2008/08/26, 19:05:23 »
Nou, dat is vreemd. Ik heb het op meerdere pc's gezet en dit nooit meegemaakt. Heeft de verwijdering van networkmanager soms dingen van Gnome weggegooid?

Edit: Heb je het pakket verwijderd of volledige verwijdering gekozen?
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

eikelmuis

  • Gast
Draadloze usbstick wordt niet meer herkent.
« Reactie #23 Gepost op: 2008/08/26, 19:50:41 »
nou ik denk dat dat het is geweest dat ik geen voledige verweidering heb gedaan. Maar goed ik ben weer on the air al is het nu bedraad.
Wat ik heb gedaan is het volgende;
Ik ben naar Packages.ubuntu.com gegaan en heb network-manager en network-manager-gnome gedownload en dit heb ik op een stickje gezet heb toen de pc afgesloten en heb ubuntu opgestart toen ben heb ik de 2 pakketjes op het desktop gekopieert heb ze uitgepakt en toen was het programma geinstalleerd  nu wilde ik de uitgepakte pakketjes in /var/cache/apt/archives plaatsen maar dat ging niet dus ben ik naar synaptic gegaan en heb de pakketjes geherinstaleerd en toen stonden ook zij weer in archives.
Met als resultaat dat ik weer bedraad internet heb en nu gaan we morgen weer verder.

Ik ga vooruit elke keer iets meer kennis vergaren