Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: printkwaliteit in Gimp en Open Office-Tekenne  (gelezen 1169 keer)

Offline wolfke

  • Lid
printkwaliteit in Gimp en Open Office-Tekenne
« Gepost op: 2009/12/21, 20:27:07 »
Als ik foto's wil afdrukken met Gimp en.of Open Office heb ik bij de printer)instelligen geen mogelijkheid om de kwaliteit en/of het soort papier te bepalen.
Ligt dit aan de printer of aan de software?
Mijn printer (Canon PIXMA PM520) werd direct herkend in Ubuntu.


Offline Pfoeh

  • Lid
Re: printkwaliteit in Gimp en Open Office-Tekenne
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/21, 22:22:40 »
Hallo Wolfke,

Misschien dat deze link je op weg kan helpen: http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=3938403&postcount=4.
Even scrollen naar Additional entries to the printer driver

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline wolfke

  • Lid
Re: printkwaliteit in Gimp en Open Office-Tekenne
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/23, 17:57:43 »
Bedankt voor de link, ik heb nog maar een klein stukje gelezen, maar dit zinnetje lees ik niet graag :-X
And lastly, the scanner works well even at high resolution, but the print quality (especially for photos, and despite setting a higher resolution) is not as good as it is in Windows, although it's fine for what I need. Maybe you have better luck - let us know how.

Wat niet wil zeggen dat ik niet ga proberen.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: printkwaliteit in Gimp en Open Office-Tekenne
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/23, 20:02:50 »
Dat zinnetje had ik ook gelezen  :)
Hier print hij (MP510) prima. Ik kan helaas niet vergelijken hoe eenzelfde print er uit zou zien als die via Windows gestart zou zijn..
Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline wolfke

  • Lid
Re: printkwaliteit in Gimp en Open Office-Tekenne
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/23, 21:55:41 »
Mijn printer en scanner werken momenteel beiden in "standaard" resolutie
ik zie dat er een heleboel moet aangepast worden.
Als ubuntu-beginner ben ik dan wat voorzichtig: als er iets misloopt,  hoe kan ik dan achteraf nog teruggaan naar de before-status?
Kan ik van iets een backup nemen (ik heb een clonezilla-bu maar dat is wat te drastisch)

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: printkwaliteit in Gimp en Open Office-Tekenne
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/23, 22:51:26 »
Je kunt altijd een kopie maken van het bestand voordat je het gaat wijzigen.
Werkt het niet zoals verwacht of gewenst, dan kun je altijd nazien wat je moet terug moet wijzigen om weer terug te komen in de "beginstand". Omdat het een tekstbestand gaat is dit eenvoudig te doen.

Gr.
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline wolfke

  • Lid
Re: printkwaliteit in Gimp en Open Office-Tekenne
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/23, 23:38:29 »
Sorry maar voor mij zijn dat een massa files   :(