Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Mail verschillende accounts in aparte Inboxen (Evolution)?  (gelezen 1537 keer)

Offline wowo

  • Lid
Ik ben Evolution aan het testen en het valt meteen op dat mail van verschillende accounts in 1 gezamelijke Inbox terechtkomen.

Om mail van een andere account in een aparte map te krijgen, heb ik alleen de volgende oplossing gevonden:
- Maak een nieuwe map genaamd: Hotmail inbox.
- Stel een berichtenfilter in met als voorwaarde "Geadresseerden bevat ..........@hotmail.com"
- Daarna als actie toevoegen "Naar map verplaatsen Hotmail inbox"

In Thunderbird werd mail van verschillende accounts standaard in verschillende inboxen gezet. (In de nieuwste versie is er daarnaast nog een "slimme map" waarin de mail van alle accounts wordt verzameld).
Is een dergelijke oplossing ook mogelijk in Evolution?
« Laatst bewerkt op: 2010/03/28, 17:39:50 door wowo »
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline wowo

  • Lid
Ik heb nu voor mij als oplossing gevonden: Gebruik Zoekmappen.
Het gebruik van Zoekmappen voor mijn doel is handiger als een berichtenfilter-regel.
Zie de helpfunctie-tekst bij Evolution.(F1):
"Using Search Folders

    * Evolution 2.28 User Guide
    * Organizing Your Email

If filters aren't flexible enough, or you find yourself performing the same search again and again, consider a search folder. Search folders are an advanced way of viewing your email messages within Evolution. If you get a lot of mail or often forget where you put messages, search folders can help you keep things organized.

A search folder is really a hybrid of all the other organizational tools: it looks like a folder, it acts like a search, and you set it up like a filter. In other words, a conventional folder actually contains messages, but a search folder is a view of messages that might be in several different folders. The messages it contains are determined on the fly using a set of criteria you choose in advance."

Ps. In een ander draadje ( http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/cgmail-mail-checker-werkt-niet-met-hotmail/ had ik dit "offtopic" ook al gemeld.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline ohjajoh

  • Lid
alleen imap-accounts hebben aparte inboxen in evolution (voor zover ik het weet en gebruik), de door jou aangegeven oplossingen werken trouwens ook goed.

FrSu

  • Gast
alleen imap-accounts hebben aparte inboxen in evolution (voor zover ik het weet en gebruik), de door jou aangegeven oplossingen werken trouwens ook goed.

Ik heb dat nooit goed begrepen. Kan ik Evolution zo inrichten dat ik een inbox heb en mijn vrouw een andere in hetzelfde programma?

Kun je dan ook de verzonden items, de contacten etc. gescheiden houden?

Waar kan ik daarover meer lezen?