Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DHCP: hoe bepaald toestel adres laten krijgen van andere DHCP server  (gelezen 344 keer)

Ik heb internet via telenet in Belgie, in hun kabelmodem zit ook een router en dhcp server, alleen is er niet veel aan in te stellen (de dhcp server is niet uit te schakelen). Daarom heb ik op mijn ubuntu linux server (12.04 LTS) DHCP (ISC DHCPd 4.1) geinstalleerd, deze is ingesteld als 'authoritative' zodat de adressen worden uitgedeeld door deze dhcp server en niet door de dhcp server in de kabelmodem van telenet. Dit werkt perfect behalve voor de digicorder van telenet, deze krijgt nu ook een adres uit de range van mijn eigen server nl 192. ..., de dhcp server in de kabelmodem deelt ook adressen uit in de 192. ... reeks behalve aan de digicorder, deze krijgt een adres uit de reeks 10. ... zodat deze interactief is. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de digicorder toch een adres krijgt via de dhcp server in de kabelmodem zodat deze een 10. ... adres krijgt (bv. via mac adres van digicorder)

Offline joop905

  • Lid
Re: DHCP: hoe bepaald toestel adres laten krijgen van andere DHCP server
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/02, 15:44:53 »
welke type kabelmodem is het

 welke Ubuntuversie gebruik je?

Re: DHCP: hoe bepaald toestel adres laten krijgen van andere DHCP server
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/02, 16:49:23 »
kabelmodem: HGW 3.0

ubuntu versie: 12.04 LTS

welke type kabelmodem is het

 welke Ubuntuversie gebruik je?