Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MP3, Mpeg, AVI, WMA, WMV, DivX & MOV Codecs  (gelezen 1079 keer)

Lai

  • Gast
MP3, Mpeg, AVI, WMA, WMV, DivX & MOV Codecs
« Gepost op: 2007/02/10, 18:01:14 »
Codecs voor GStreamer (xubuntu Edgy Eft), waar vind ik ze? Ik heb geen internet verbinding op de betreffende PC, dus ik zal of .deb pakketjes moeten dowloaden of gezipte (.tgz of .tar.gz)pakketjes moeten uitpakken en in elkaar zetten. Ik heb al gekeken op:

http://packages.ubuntu.com/

Maar telkens als ik een pakketje wil installeren krijg ik een foutmelding omdat het pakketje afhankelijk is van een ander pakketje dat weer afh,.. enz. Is er ergens een basispakket te vinden waardoor ik deze pakketje wel kan installeren of waar de gevraagde codecs al bijzitten?

Bij voorbaat dank,



Edit: hij geeft een soortgelijke "vereisten" foutmelding bij het installeren van Wine. Ligt het misschien aan de installatie methode? Ik gebruik:

sudo dpkg -i pakketnaam.deb

Offline wutnubu

  • Lid
MP3, Mpeg, AVI, WMA, WMV, DivX & MOV Codecs
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/11, 08:01:22 »
Je kunt beter met Synaptic werken, die regelt de afhankelijkheden allemaal voor je.
De codecs worden goed uitgelegd op de site van Ubuntu https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats
Downloaden van .deb pakketjes moet je zoveel mogelijk beperken.

Succes

Lai

  • Gast
MP3, Mpeg, AVI, WMA, WMV, DivX & MOV Codecs
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/11, 11:30:22 »
Bedankt voor de link, er staat op welke pakketen ik nodig heb.

Wat betreft het installeren ervan; ik snap dat synaptic gemakkelijker is in gebruik, maar de betreffende PC heeft geen internet verbinding. Ik zal dus op een andere XP computer de pakketjes moeten dowloaden en via een USB stickje overzetten.

Offline ptb

  • Lid
MP3, Mpeg, AVI, WMA, WMV, DivX & MOV Codecs
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/11, 23:49:46 »
netwerkkaartje erin zetten ,pc onder de arm en windows pc afkoppelen.ubuntupc aansluiten en downloaden met synaptic.kun je gelijk alle updates meenemen.was het eerste waaraan ik dacht.beide zijn mogelijk.succes

Offline wutnubu

  • Lid
MP3, Mpeg, AVI, WMA, WMV, DivX & MOV Codecs
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/12, 06:49:43 »
Ik heb hier een cd met alles van seveas erop voor dat soort doeleinden.
Lekker makkelijk.