Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu update 2011 is ....!!!  (gelezen 26604 keer)

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #50 Gepost op: 2011/05/05, 19:23:23 »
Citaat van: Vistaus
Tuurlijk mag dat wel, maar het is wél de manier waarop je iets brengt. Er zit een verschil tussen "stomme prut Ubuntu,
Dan mag jij ook weleens op je woorden gaan letten, met je prut OpenOffice of prut Libre en al je andere uitspraken. Geef het voorbeeld dan maar eens.

je moet die arme knul wel hebben he  XD

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #51 Gepost op: 2011/05/05, 19:26:42 »
En voor de wanhopige: Linux Mint 11 comes with Gnome 2.32, the traditional Linux Mint desktop layout, mintMenu and the same desktop elements featured in previous releases.

Compiz is installed by default and so is fusion-icon, which lets you switch easily between Compiz and Metacity.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #52 Gepost op: 2011/05/05, 19:27:23 »
Daarom wordt ook aangeraden eerst een twee maand te wachten tot de grofste bugs eruit zijn.
Langs de andere kant als iedereen dat doet zijn we even ver van huis.
T is moeilijk.

Maar als iedereen gaat afwachten komen de bugs ook niet naar boven en dus ook geen oplossing!!



Dat bedoelt Wanda volgens mij ook.

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #53 Gepost op: 2011/05/05, 19:28:20 »
Daarom wordt ook aangeraden eerst een twee maand te wachten tot de grofste bugs eruit zijn.
Langs de andere kant als iedereen dat doet zijn we even ver van huis.
T is moeilijk.

Maar als iedereen gaat afwachten komen de bugs ook niet naar boven en dus ook geen oplossing!!


Schreef ik er toch bij. :D :D :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #54 Gepost op: 2011/05/05, 19:30:49 »
Daarom wordt ook aangeraden eerst een twee maand te wachten tot de grofste bugs eruit zijn.
Langs de andere kant als iedereen dat doet zijn we even ver van huis.
T is moeilijk.

Maar als iedereen gaat afwachten komen de bugs ook niet naar boven en dus ook geen oplossing!!



Wees maar niet bang er zijn er genoeg die het proberen en de bugs voor lief nemen.
Het is alleen verstandig om eerst je goed te informeren voor je aan iets begint en het te testen.

Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #55 Gepost op: 2011/05/05, 19:32:55 »
Daarom wordt ook aangeraden eerst een twee maand te wachten tot de grofste bugs eruit zijn.
Langs de andere kant als iedereen dat doet zijn we even ver van huis.
T is moeilijk.

Maar als iedereen gaat afwachten komen de bugs ook niet naar boven en dus ook geen oplossing!!


Schreef ik er toch bij. :D :D :D

Sorry..............
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #56 Gepost op: 2011/05/05, 20:04:12 »
Dat is ook zo'n ding ja.
De zoekfunctie in dit forum doet vaak ook wonderen.
Ik vind die barslecht.

Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #57 Gepost op: 2011/05/05, 20:20:15 »
Daarom wordt ook aangeraden eerst een twee maand te wachten tot de grofste bugs eruit zijn.
Langs de andere kant als iedereen dat doet zijn we even ver van huis.
T is moeilijk.
Maar als iedereen gaat afwachten komen de bugs ook niet naar boven en dus ook geen oplossing!!
Wees maar niet bang er zijn er genoeg die het proberen en de bugs voor lief nemen.
Het is alleen verstandig om eerst je goed te informeren voor je aan iets begint en het te testen.

Zullen we de boel niet te veel over 1 kam scheren?  :|
Natuurlijk heb je mensen nodig beginnen met het gebruiken en de bug tegen komen,
maar zou het niet handig zijn als dit niet de groep is die net met Linux beginnen?
De overstap naar Ubuntu is voor hen is al moeilijk genoeg.  ;)

Zoals al eerder gezegd.
Het wijzigen van de download site door de LTS als standaard aan te bieden zou denk ik al een hoop schelen.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/05, 20:24:14 door Erik Krom »

Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #58 Gepost op: 2011/05/05, 20:20:19 »
Pjotr, een vertraging op de opwaardeerknop zou inderdaad een hoop kou uit de lucht halen!

Ik heb gelijk maar even de melding gedaan op Launchpad:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/update-manager/+bug/777708

Je kunt 'm ondersteunen door te klikken op "This affects me too" (linksboven).  :)

Top, heb ik bij deze gedaan. Voor de mensen die dit ook willen ondersteunen: eerst even inloggen of een account aanmaken bij Launchpad (wijst zich vanzelf)

OpenID is geweldig in dit geval. Je kan ook je Google account gebruiken geloof ik.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #59 Gepost op: 2011/05/05, 20:37:31 »
Dat is ook zo'n ding ja.
De zoekfunctie in dit forum doet vaak ook wonderen.
Ik vind die barslecht.

Die zoek knop werkt eigenlijk wel ,er staat alleen te veel niet opgeloste oude meuk in ,en dan ben je er dikwijls ook niks mee.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #60 Gepost op: 2011/05/05, 20:54:02 »
Citaat van: Vistaus
Tuurlijk mag dat wel, maar het is wél de manier waarop je iets brengt. Er zit een verschil tussen "stomme prut Ubuntu,
Dan mag jij ook weleens op je woorden gaan letten, met je prut OpenOffice of prut Libre en al je andere uitspraken. Geef het voorbeeld dan maar eens.

Ik heb al een paar keer uitgelegd waarom ik het prut vind. Het gaat er in deze om dat de topicstarter zijn/haar eerste bericht heeft geplaatst en gelijk op zo'n negatieve toon. Als ie nu eerst eens had verduidelijkt en achteraf zegt dat iets prut is (en dat is nog netjes uitgedrukt, want in eerste instantie had de TS het zelfs agressiever opgeschreven), dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Maar goed, voor de laatste keer, waarom ik OOo en Libre prut vind is omdat OOo vind ik niet echt intuïtief werken en de opties zijn een beetje veel. Daarnaast is het redelijk sloom. Libre is mooier qua uiterlijk, maar nog steeds teveel opties en niet zo intuïtief. Plus dat Libre een ontzettend irritante lock-feature heeft. Als ik een bestaand document open in Writer en dan bijv. een woord vervang, dan streept ie het oude woord door en zet ie het nieuwe ernaast en dan moet ik bevestigen dat ik het écht wil wijzigen. Bij ieder woord of ieder leesteken opnieuw. Bij een nieuw document is dat niet het geval, maar dan nog werkt het niet intuïtief genoeg naar mijn mening.
Hopelijk hoef ik mezelf vanaf nu niet meer te herhalen als het op OOo of Libre aankomt.

Zo, en dan nu weer ontopic over wat de TS van 11.04 vind en hoe we hem/haar kunnen helpen :)

Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #61 Gepost op: 2011/05/05, 20:58:27 »
*zucht*
Ik ben pas 1.5 jaar op dit forum, maar zie bij elke versie die wordt uitgebracht, dat het bij een aantal mensen niet lekker werkt. Of voor geen meter werkt. Het zou je verbazen, maar dit is bij 'een bepaald ander OS' ook het geval, kijk maar eens op hun hulpfora. Niet leuk, maar gebeurt. Bij deze kan ik mededelen, dat bv. Kubuntu 11.04 bij mij een heel stuk gammeler werkt dan 10.10. En die had ik ook vanaf het begin. Nog even aankijken, en als dat zo blijft gaat de vorige er weer op, of een andere.
Alleen is dit iets waar ik aan gewend ben, maar voor menigeen die er nog niet zo lang mee bezig is, of die er niet in 'rommelt', maar gewoon verwacht dat alles altijd werkt, kan ik me de irritatie voorstellen.

11.04 is en blijft een iets meer experimentele tussenversie die net uit is.
Ik heb op beide pc's een LTS liggen, die het gewoon doet. Als je naar stabiliteit zoekt, en 'het moet gewoon werken', adviseer ik voorzichtig om het dan bij een LTS te houden. Of hou die erbij, als een meervoudige boot.

Met het verschil dat de bugs in Kubuntu 11.04 NIET van Kubuntu komen, maar van KDE of de kernel, aangezien Kubuntu bijna puur KDE draait ;)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #62 Gepost op: 2011/05/05, 21:53:46 »
De zoekfunctie werkt niet in alle gevallen even gelukkig, is mijn ervaring.

Maar, geen nood: er is een nog veel betere en bredere zoekfunctie beschikbaar, bv. onder de naam Google.
Kost soms wat meer tijd, maar vindt (bijna) alles  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #63 Gepost op: 2011/05/05, 22:27:10 »
Vergeet Youtube niet.
Daar valt heel veel basis informatie over installeren en dergelijke te vinden.

Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #64 Gepost op: 2011/05/05, 23:58:20 »
Tja... er is al veel gezegd over updates en upgrades. Voor mezelf wist ik het ook even niet met de versie 11.04. Dit komt omdat ik Ubuntu regelmatig op maat maakt (zowel dvd als cd formaat) Maar met Unity gaat dit niet zo goed met de inmiddels niet meer ondersteunde Reconstructor en is het eindresultaat op andere hardware vaak niet goed gaat. Het lijkt dan wel (met sommige videokaarten) of 11.04 niet goed weet of ie Unity of Gnome2 moet starten en dan klopt er dus niks van de desktop (ook in de Livecd-modus). Met de nieuwste Remastersys gaat dit gelukkig beter. Het is overigens nog niet zo eenvoudig om Unity er goed uit te slopen en dan te remasteren, daar moet ik nog even voor zitten.

Heb zelfs even overwogen over te stappen op Mint of OpenSuse, maar ik ben toch wel verknocht geraakt aan Ubuntu, zeker omdat ik er al meer dan 3 jaar op werk en het verder toch een goed en gemakkelijk systeem is. Wel ben ik zo langzamerhand gaan nadenken of het toch niet wijzer is om gewoon de LTS versie als standaard te gebruiken. Elk half jaar weer een nieuwe is toch wel wat veel van het goede vind ik.
Die kunnen trouwens in Virtualbox verder worden getest, wat mijn desktop betreft. (Zonder de grafische mogelijkheden dan). Verder sluit ik mij aan op de opmerkingen dat elk nieuw besturingssysteem in het begin wat kuren heeft, en je beter een paar maanden kan wachten met installeren, maarja, dan duurt het nog maar 4 maandjes en dan staat er dus weer een nieuwe versie voor de deur...  ???

Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #65 Gepost op: 2011/05/06, 01:07:36 »
De zoekfunctie werkt niet in alle gevallen even gelukkig, is mijn ervaring.

Maar, geen nood: er is een nog veel betere en bredere zoekfunctie beschikbaar, bv. onder de naam Google.
Kost soms wat meer tijd, maar vindt (bijna) alles  ;)

*hint* Er is zelfs een Google-zoekvak rechtsbovenin het forum ;) *hint*

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #66 Gepost op: 2011/05/06, 09:11:32 »
Maar goed, voor de laatste keer, waarom ik OOo en Libre prut vind is omdat OOo vind ik niet echt intuïtief werken en de opties zijn een beetje veel. Daarnaast is het redelijk sloom. Libre is mooier qua uiterlijk, maar nog steeds teveel opties en niet zo intuïtief. Plus dat Libre een ontzettend irritante lock-feature heeft. Als ik een bestaand document open in Writer en dan bijv. een woord vervang, dan streept ie het oude woord door en zet ie het nieuwe ernaast en dan moet ik bevestigen dat ik het écht wil wijzigen. Bij ieder woord of ieder leesteken opnieuw. Bij een nieuw document is dat niet het geval, maar dan nog werkt het niet intuïtief genoeg naar mijn mening.
Hopelijk hoef ik mezelf vanaf nu niet meer te herhalen als het op OOo of Libre aankomt.
OpenOffice/LibreOffice is een zwaar en professioneel pakket, en laat ondermeer heel krachtige tekstverwerking toe, d.w.z., tekstverwerking waarbij het programma automatisch de layout verzorgt, en jij je enkel moet bekommeren om de inhoud. Dit moet je echter aanleren, en zorgt ervoor dat Ooo niet zo gemakkelijk te bemeesteren is. Dit betekent niet dat het "prut" is.

Als je het over die "lock" feature hebt, dan lijkt het met dat "Wijzig - veranderingen - Toon" aanstaat (de "track changes" van MS Word 97). Dit doet met vermoeden dat je inderdaad geen diepgaande ervaring hebt met (echt) tekstverwerken, en op dat ogenblik moet je wat meer bescheiden zijn in je mening, vind ik. Programma's die je niet goed kent, zijn altijd weinig intuitief.

Voor meer bescheiden wensen is Abiword (voor wat de tekstverwerking betreft) veel toegankelijker, maar ook dat programma heeft ondertussen al heel wat mooie mogelijkheden. Maar als KDE gebruiker werk je mogelijk met kwriter.

Het is reeds gezegd, voor presentaties à la Powerpoint is OOo/LibreOffice de enige optie.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #67 Gepost op: 2011/05/06, 10:00:07 »
OpenOffice/LibreOffice is een zwaar en professioneel pakket, en laat ondermeer heel krachtige tekstverwerking toe, d.w.z., tekstverwerking waarbij het programma automatisch de layout verzorgt, en jij je enkel moet bekommeren om de inhoud. Dit moet je echter aanleren, en zorgt ervoor dat Ooo niet zo gemakkelijk te bemeesteren is. Dit betekent niet dat het "prut" is.

Als je het over die "lock" feature hebt, dan lijkt het met dat "Wijzig - veranderingen - Toon" aanstaat (de "track changes" van MS Word 97). Dit doet met vermoeden dat je inderdaad geen diepgaande ervaring hebt met (echt) tekstverwerken, en op dat ogenblik moet je wat meer bescheiden zijn in je mening, vind ik. Programma's die je niet goed kent, zijn altijd weinig intuitief.

Precies. Ik vind Libre Office / Open Office een prima pakket. Veel "meedenkfuncties" vind ik hinderlijk, maar die kun je als volgt makkelijk uitschakelen:

Open Office:
http://sites.google.com/site/computertip/openoffice

Libre Office:
http://sites.google.com/site/computertip/libreoffice

Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #68 Gepost op: 2011/05/06, 10:18:47 »
OpenOffice/LibreOffice is een zwaar en professioneel pakket, en laat ondermeer heel krachtige tekstverwerking toe, d.w.z., tekstverwerking waarbij het programma automatisch de layout verzorgt, en jij je enkel moet bekommeren om de inhoud. Dit moet je echter aanleren, en zorgt ervoor dat Ooo niet zo gemakkelijk te bemeesteren is. Dit betekent niet dat het "prut" is.

Als je het over die "lock" feature hebt, dan lijkt het met dat "Wijzig - veranderingen - Toon" aanstaat (de "track changes" van MS Word 97). Dit doet met vermoeden dat je inderdaad geen diepgaande ervaring hebt met (echt) tekstverwerken, en op dat ogenblik moet je wat meer bescheiden zijn in je mening, vind ik. Programma's die je niet goed kent, zijn altijd weinig intuitief.

Precies. Ik vind Libre Office / Open Office een prima pakket. Veel "meedenkfuncties" vind ik hinderlijk, maar die kun je als volgt makkelijk uitschakelen:

Open Office:
http://sites.google.com/site/computertip/openoffice

Libre Office:
http://sites.google.com/site/computertip/libreoffice

Indien je die toch allemaal uitzet is het dan niet handiger om naar een eenvoudiger en lichter pakket als Abiword over te gaan?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #69 Gepost op: 2011/05/06, 10:20:29 »
Indien je die toch allemaal uitzet is het dan niet handiger om naar een eenvoudiger en lichter pakket als Abiword over te gaan?

Ik zet niet alles uit, hoor...  :P

Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #70 Gepost op: 2011/05/06, 11:02:09 »
@vanadium: Wat een bekrompen conclusie. Wat geeft jou het recht om te zeggen dat ik geen ervaring heb met tekstverwerken danwel diepgaand OOo en Libre geprobeerd heb?
Als jij durft te zeggen dat ik na zo'n 2 jaar OOo gebruikt te hebben niet diepgaand geprobeerd heb, dan vind ik dat een heel slap argument wat je nu brengt. 2 jaar lijkt me ruime ervaring. En hoezo went iets niet-intuïtiefs na een tijdje? Wie zegt dat? Bij mij is het dus niet gewend geraakt na al die tijd.
Trouwens, wat jij noemt van die lock uitschakelen: dat werkte dus niet.

En waarom zou het niet prut mogen zijn? Dat is MIJN mening. Als ik dat vind, dan vind ik dat.
Er zullen vast ook programma's zijn die jij prut vind.

En dat je me afschrijft op KWord (ja, zo heet het en niet KWrite, want KWrite is alleen maar een kladblok), wie zegt dat? Goed, ik gebruik KWord of eigenlijk Woorden van Calligra (pre-alpha opvolger van KOffice), maar niet alleen maar hoor. Ik gebruik OOK IBM Lotus Symphony en laat dat nu net GEEN KDE-programma zijn. Als je dat topic over Lotus Symphony eind vorig jaar had gevolgd, dan had je dat ook geweten.

Ik begin het een beetje zat te worden op dit forum dat men de laatste tijd zulke voorbarige conclusies trekt. Bah :mad:

Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #71 Gepost op: 2011/05/06, 11:06:01 »
Ik dacht dat we dit aan het bespreken waren:

Ubuntu update 2011 is ....!!!
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #72 Gepost op: 2011/05/06, 11:08:08 »
Ik dacht dat we dit aan het bespreken waren:

Ubuntu update 2011 is ....!!!

Dat waren we ook, maar als de topicstarter niets meer van zich laat horen, dan maakt het niet veel uit wat we bespreken. Er zijn al genoeg topics over 11.04 en als de TS nu eens terug zou komen en zou verduidelijken/onze vragen zou beantwoorden, dan kunnen we verder over wat het oorspronkelijke doel was.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #73 Gepost op: 2011/05/06, 11:12:45 »
En waarom zou het niet prut mogen zijn? Dat is MIJN mening. Als ik dat vind, dan vind ik dat.
Er zullen vast ook programma's zijn die jij prut vind.

Ik begin het een beetje zat te worden op dit forum dat men de laatste tijd zulke voorbarige conclusies trekt. Bah :mad:

Tja, wie wind zaait, zal storm oogsten....

Ik neem aan, dat jij het ook niet leuk zou vinden als mensen hier zouden gaan zeggen dat KDE voor hen een drieletterwoord is, dat met een K begint.  :P

Met andere woorden: als jij heftige kwalificaties gebruikt, dan kun je heftige reacties terug verwachten. C'est la vie....  :)

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #74 Gepost op: 2011/05/06, 11:16:42 »
@vanadium: Wat een bekrompen conclusie. Wat geeft jou het recht om te zeggen dat ik geen ervaring heb met tekstverwerken danwel diepgaand OOo en Libre geprobeerd heb?
Als jij durft te zeggen dat ik na zo'n 2 jaar OOo gebruikt te hebben niet diepgaand geprobeerd heb, dan vind ik dat een heel slap argument wat je nu brengt. 2 jaar lijkt me ruime ervaring.

@Vistaus ik ben een office gebruiker van het eerste uur dus dat zijn heel wat jaartjes en toch ben ik een oppervlakkige office gebruiker en gebruik ik tegenwoordig Abi, het aantal jaren doet er niet toe.