Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microfoon head-set en on-board microfoon.  (gelezen 1355 keer)

Offline Haasje

  • Lid
Microfoon head-set en on-board microfoon.
« Gepost op: 2008/02/11, 11:34:59 »
Ik gebruik het programma Teamspeak op mijn laptop.
Ik loop tegen het probleem aan dat als ik de microfoon (mic.) van de headset in het programma mute, mijn headset afkoppel en later weer aankoppel, en verder mee wil discusieren, ik meteen enorm veel gebrom en/of een hoge pieptoon veroorzaak bij de andere gebruikers.

Als ik dat dan ga proberen te herstellen en testen met de standaard geluidsopnemer van Ubuntu lijkt het opname resultaat erop dat zowel de on-board mic. van de laptop als de mic. tegelijkertijd geluid staat op te nemen.

Is dit een hardware conflict tussen de on-board mic. en de mic-ingang van de headset? Zo ja hoe op te lossen?
Of doe/wil ik iets dat gewoon "not done" is?

Specs:
OS: Ubuntu 7.10
Laptop: Intel centrino
geluidskaart: Intel IHC6, Chip: Realtek ALC250 rev2 (info van alsamixergui)
headset: goedkoop ding met roze en groene tulp aansluiting voor geluid/mic.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Microfoon head-set en on-board microfoon.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/11, 11:36:30 »
Misschien teveel schuifjes tegelijk openstaan in alsamixergui?
http://computertip.googlepages.com/geluidskaartinubuntu

Offline Haasje

  • Lid
Microfoon head-set en on-board microfoon.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/15, 15:36:50 »
Probleem is opgelost.


Op de manier die ik in de eerste posting beschreef lukte het niet om het probleem te reproduceren.  Dus ben het standaard lijstje maar eens afgegaan: eerst hardware controleren, dan software installatie/configuratie etc.

Met een andere headset proberen, totaal geen problemen. Met de originele had ik telkens "andere" geluids problemen.
Dus headset controleren en er blijkt in een hoekje de isolatie en het koperdraadje van de microfoon beschadgd te zijn.

Ik weet niet wanneer de beschadiging is ontstaan, maar het zal wel toeval geweest zijn dat de beschadiging niet telkens aan het begin van een Teamspeak sessie problemen gaf.

@Pjotr123
i.i.g. Bedankt om in 91 seconden te reageren. Maar de schuifjes van Alsamixergui hadden er niks mee te maken. Als ik die te ver/teveel open heb staan zou ik idd een brom/piep probleem hebben, maar dan vanaf het moment dat ik Teamspeak begin te gebruiken, en niet halverwege een gesprek. Dat was juist het gekke dat het tijdens gebruik gebeurde en na handelingen met de headset/microfoon opties.
[edit]Misschien had ik dit niet duidelijk genoeg geformuleerd in m'n eerste posting [/edit].

Maar goed het is probleem is opgelost.
Prettig Weekend,
Gerard