Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alternatieven installatie, na I/O herhaaldelijk error (5)  (gelezen 904 keer)

Offline Mike1432

  • Lid
Alternatieven installatie, na I/O herhaaldelijk error (5)
« Gepost op: 2009/12/15, 22:27:11 »
Ik probeer Ubuntu op een oude laptop te installeren. Tijdens het installatieproces loop ik elke tegen I/O error (5) aan op ongeveer hetzelfde punt. Wel lukt het daarna om vanaf de CD door te draaien en internet te activeren. Ik heb mijn harde schijf reeds vervangen en vermoed dat mijn CD/DVD-speler ook niet al te best meer is. Is er een mogelijkheid om Ubuntu direct vanaf internet, of vanaf een USB stick te installeren? Of heeft er misschien iemand nog een andere oplossing?

Alvast vriendelijk bedankt !

Re: Alternatieven installatie, na I/O herhaaldelijk error (5)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/15, 22:32:30 »
Wat zijn de specificaties van de computer?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Mike1432

  • Lid
Re: Alternatieven installatie, na I/O herhaaldelijk error (5)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/15, 22:38:13 »
Wat zijn de specificaties van de computer?

Asus latop Z92 serie ik dacht uit 2005, AMD Athlon processor (1,6GHz, 32 of 64 bits), 80GB IDE harde schijf, 1024 MB intern geheugen (2e bakje 512MB later bijgekocht),interne kaartlezer SD, 4 USB aansluitingen. Reden dat ik Ubuntu installeer is dat mijn oude harde schijf steeds tot een uitvallende Windows XP leidde, na nieuwe harde schijf lukt installatie van XP ook niet meer met recovery disks.

(toevoeging: ik draai op dit moment een memtest86, waar de nodige meldingen uitkomen, dit zou een goede verklaring van de problemen kunnen zijn, maar dan nog steeds werkt het draaien vanaf een CD tot nog toe probleemloos, het is de installatie waar-ie op stukloopt)
« Laatst bewerkt op: 2009/12/15, 22:41:51 door Mike1432 »

Re: Alternatieven installatie, na I/O herhaaldelijk error (5)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/15, 23:14:54 »
Zo oud is de laptop ook niet en heeft voldoende geheugen. Als er problemen gevonden worden bij de geheugen test, doe de test nogmaals met een bankje er uit en dan dat bankje eruit en de volgende testen.
Mocht het geheugen toch niet het probleem zijn, kan je opstarten van de Ubuntu Live cd?
Als je in de BIOS de keuze hebt om van USB stick op te starten, kan je ook een USB-stick gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/15, 23:27:31 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Mike1432

  • Lid
[opgelost] Alternatieven installatie, na I/O herhaaldelijk error (5)
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/16, 22:20:06 »
Zo oud is de laptop ook niet en heeft voldoende geheugen. Als er problemen gevonden worden bij de geheugen test, doe de test nogmaals met een bankje er uit en dan dat bankje eruit en de volgende testen.
Mocht het geheugen toch niet het probleem zijn, kan je opstarten van de Ubuntu Live cd?
Als je in de BIOS de keuze hebt om van USB stick op te starten, kan je ook een USB-stick gebruiken.

Gijsbert,

Ik heb de defecte geheugenbank eruit gehaald. Werkt nu perfect, en met 512MB best snel gelukkig. XP installatie zal nu ook wel lukken, maar ga het voorlopig met Ubuntu proberen. Dank !
« Laatst bewerkt op: 2009/12/16, 23:11:52 door Mike1432 »