Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: linux-k7 niet in grub?  (gelezen 1423 keer)

Offline Math.

  • Lid
linux-k7 niet in grub?
« Gepost op: 2007/01/08, 22:23:30 »
Kwam erachter dat ik nog met de i386 kernel werkte, dus heb ff linux-k7 geïnstalleerd.
Vorige keer kreeg ik 'm in m'n menu.list, maar hij zet 'm er nu niet bij.
Kan ik in m'n menu.list de 386 gewook in k7 veranderen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
linux-k7 niet in grub?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/08, 22:32:10 »
Citaat van: Math.
Kwam erachter dat ik nog met de i386 kernel werkte, dus heb ff linux-k7 geïnstalleerd.
Vorige keer kreeg ik 'm in m'n menu.list, maar hij zet 'm er nu niet bij.
Kan ik in m'n menu.list de 386 gewook in k7 veranderen?
De aparte kernels voor AMD en zo, zijn een slecht idee. Verlate updates en geen merkbare prestatieverbetering. Je kunt beter bij de generieke i386 kernel blijven.

Ik spreek uit ervaring, ik heb ook een AMD, en ik heb het allemaal geprobeerd......

Groet, Pjotr.

Offline Math.

  • Lid
linux-k7 niet in grub?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/08, 22:33:35 »
OK, maar toch wel vreemd dat hij 'm er niet tussen zet...
Heb nog sudo update-grub geprobeerd, maar tervergeefs.
Ach... als het niet veel beter werkt dan de i386, dan maakt het verder niet veel uit. :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
linux-k7 niet in grub?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/09, 11:59:38 »
Citaat van: Math.
OK, maar toch wel vreemd dat hij 'm er niet tussen zet...
Heb nog sudo update-grub geprobeerd, maar tervergeefs.
Ach... als het niet veel beter werkt dan de i386, dan maakt het verder niet veel uit. :)
Als je 'm had geïnstalleerd via Synaptic pakketbeheer, gewoon grafisch dus, dan zou hij wel degelijk in Grub zijn verschenen. Maar, zoals gezegd, je hebt er niks aan, integendeel zelfs.

Groet, Pjotr.

linux-k7 niet in grub?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/09, 16:52:19 »
Hoezo integendeel?
Hier draait Dapper met de k7-kernel.

gr. Marcel
Ubuntu-user 12429
Nexus Psile White | Jetway J9F2-Extreme Mini-ITX - i945GM - DVI – HDMI | Intel Core 2 Duo Mobile T7200 2.00GHz 667MHz 4MB | OCZ DDR2 PC2-5400 Gold GX XTC Dual Channel 1GB | Western digital Caviar GP 500 GB | Samsung SyncMaster 710v | HP Photosmart 2575 | QNAP - TS110 (NAS)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
linux-k7 niet in grub?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/09, 16:54:28 »
Citaat van: Marcel S
Hoezo integendeel?
Hier draait Dapper met de k7-kernel.

gr. Marcel
- soms langer wachten op updates
- geen merkbare prestatieverbetering

Hij draait wel, hè, ook bij mij. Maar wat heb je er dan aan?

Groet, Pjotr.

linux-k7 niet in grub?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/01/09, 17:00:01 »
Toch raar. Je zou toch denken dat als er een speciale kernel voor een bepaalde processor wordt gemaakt, dat die processor de beste prestaties levert met die kernel.
Dus niet?

gr. Marcel
Ubuntu-user 12429
Nexus Psile White | Jetway J9F2-Extreme Mini-ITX - i945GM - DVI – HDMI | Intel Core 2 Duo Mobile T7200 2.00GHz 667MHz 4MB | OCZ DDR2 PC2-5400 Gold GX XTC Dual Channel 1GB | Western digital Caviar GP 500 GB | Samsung SyncMaster 710v | HP Photosmart 2575 | QNAP - TS110 (NAS)

Offline eendje

  • Lid
linux-k7 niet in grub?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/01/09, 23:47:41 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: Marcel S
Hoezo integendeel?
Hier draait Dapper met de k7-kernel.

gr. Marcel
- soms langer wachten op updates
- geen merkbare prestatieverbetering

Hij draait wel, hè, ook bij mij. Maar wat heb je er dan aan?

Groet, Pjotr.
Gek, ik heb een Athlon XP processor en bij mij werkt het wel duidelijk sneller dan met de 386 kernel. Als je linux-k7 installeert wordt er voor gezorgd dat je altijd de laatste spullen hebt. Had ik in het begin ook niet en toen update die niet...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Azalin

  • Gast
linux-k7 niet in grub?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/01/10, 00:18:54 »
Volgens mij is het ook een fabeltje dat i386 meer up to date is dan de k7 kernel... Overigens is het zelfs zo dat wanneer je specifieke opengl van nvidia bijvoorbeeld installeert dan is de specifieke kernel voor Dapper en lager sterk aan te raden. Volgens mij is het zelfs zo dat de drivers niet (goed) werken onder generieke kernel. Met Edgy Eft is het een ander verhaal, daar zit de linux-k7 module er alleen maar om compatible te zijn met Dapper. Edgy gebruikt een generieke kernel die op een of andere manier de specifieke processor toch aanspreekt ... met de k7 kernel was er bij mij wel degelijk verschil te merken ... vooral bij het spelen van Quake3, WarZone e.d.
ALs je het verschil in snelheid daar niet bij merkt dan heb je óf een hele snelle processor, óf je systeem daar klopt helemaal niets van.