Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem 2 terra usb2 harddrive bij overzetten grote bestanden  (gelezen 1186 keer)

Offline Thom

  • Lid
Beste Forum,

Ik heb een Samsung (G3) 2 terrabyte usb2 harddisk gekocht om daarop mijn zelfgemaakte videobestanden naar toe te kopieren. Ik ben al mijn eigen videobandjes naar DVD over te zetten, maar wil ook graag de grote avi bestanden behouden. Deze bestanden zijn circa 20 Gig groot. Tot mijn verbazing lukte het niet om zulke grote bestanden te kopieren. Wel kleinere bestanden tot ca 4 Gbyte.
Enig googlen leerde dat een bij een FAT drive een bestand niet groter dan 4 Gbyte kan zijn.
Mijn Samsung was al geformateerd en wel al VFAT (weet niet of dit hetzelfde is als FAT).
Voordat ik terug naar de winkel ga, wil ik even vragen of het ook mogelijk is om een USB2 externe harddrive ook is te partitioneren en voor een gedeelte te formatteren in NTFS.

PS: nog even een kleine aanvullende opmerking. De overdrachtsnelheid onder XP (heb een oudere P4 computer) was ca 18 Mb. Onder Ubuntu was dit ca 22 Mb, toch een aardige versnelling. Wel gaf XP vooraf aan dat kopieren niet mogelijk was. Bij Ubuntu kreeg ik een foutboodschap nadat de 4 Gbyte was bereikt.

Groet
Thom
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Probleem 2 terra usb2 harddrive bij overzetten grote bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/14, 10:42:35 »
Je kan die schijf gewoon formatteren als NTFS, dan kan je er wel grote bestanden op zetten.
Let er wel op dat je dan alles wat er opstaat kwijtraakt.

Offline Thom

  • Lid
Re: Probleem 2 terra usb2 harddrive bij overzetten grote bestanden
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/17, 11:36:00 »
Omzetten naar NTFS was inderdaad de oplossing. Toch vreemd dat een nieuwe Samsung G3 2 terra extra usb2 harddrive nog steeds geleverd wordt met fat32!!!!!!!!!!!!
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

Offline jan11000

  • Lid
Re: Probleem 2 terra usb2 harddrive bij overzetten grote bestanden
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/17, 12:09:45 »
Omzetten naar NTFS was inderdaad de oplossing. Toch vreemd dat een nieuwe Samsung G3 2 terra extra usb2 harddrive nog steeds geleverd wordt met fat32!!!!!!!!!!!!
Omdat er geld betaald moet worden als er ntfs gebruikt wordt!