Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen aditional drivers installeren  (gelezen 736 keer)

Offline Moos

  • Lid
Geen aditional drivers installeren
« Gepost op: 2014/01/15, 08:32:49 »
Na  een eerste ervaring met linux (Ubuntu 13.10) op mijn Acer One netbook, heb ik inmiddels bijna een groot aantal distributies getest. O.a. Ubuntu, Ubuntu studio, Kubuntu, Lubuntu, Linux mint (diversen), Pear OS, Elementary OS, Pinguy en nog een boel meer. Ik draaide de distributies eerst van USB stick, voordat ik evt. een versie installeerde op de HD.

Wat mij opviel was dat ik in alle versies direct draadloos internet had. Wanneer ik het op de hd installeerde kreeg ik direct de melding dat er aditionele drivers voor mijn wireless Broadcom kaart gedownload en geinstalleerd moesten worden. Wanneer ik dit deed was er GEEN verbinding meer met draadloos internet te maken.

Omdat ik zelf in het begin hier problemen mee had en bijna elke vraag in dit topic over "geen wi-fi verbinding" gaat, kan dit misschien een handige tip zijn om eens uit te proberen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen aditional drivers installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/15, 11:40:14 »
Dank voor het melden!  :)

Hier kunnen eigenaren van bepaalde draadloze kaartjes van Broadcom, hun voordeel mee doen. Voor de volledigheid: welke Broadcom-chipset zit er in jouw apparaat?
https://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Maak-automatisch-een-handig-overzicht-van-de-apparatuur-in-uw-computer
(punt 18, rechterkolom)